Konsekwencja i odpowiedzialność – to dwa słowa, którymi można opisać działania proekologiczne FRoSTY. Obchodzony 22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi to doskonała okazja do podsumowań tego, co udało się firmie osiągnąć oraz jakie wyzwania jeszcze przed nią.
Poprawa kondycji środowiska naturalnego, wpływ na jakość życia i zrównoważony rozwój stanowią filary postaw proekologicznych. Ich wypełnianie to również jedne z podstawowych wyzwań, jakie stawia sobie firma FRoSTA.
Przede wszystkim konsekwencja
Źródeł działań ukierunkowanych na ekologię, należy szukać już w początkach firmy. Przez lata jej istnienia, z powodzeniem zrealizowała wiele projektów z zakresu działań zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, oszczędności zużycia energii czy stosowania przyjaznych środowisku materiałów.
Troskę o naturę wyrażamy na co dzień, najwyższą wagę przykładając do naszych produktów – mówi Aleksandra Wysocka, marketing manager FRoSTY. Lokalizując pola uprawne w pobliżu fabryk, nie tylko zachowujemy smak i wartości odżywcze naszych warzyw, ale również ograniczamy zanieczyszczenia związane z transportem. Wszystkie ryby w produktach FRoSTY są dzikie i pochodzą wyłącznie z certyfikowanych łowisk MSC.
Jednym z filarów działań firmy jest kompleksowe raportowanie środowiskowe, które pozwala na analizę, a w kolejnym kroku minimalizację emisji dwutlenku węgla. W okresie 2011-2015 jej poziom zmniejszył się we FRoŚCIE o 5,4%, w 2017 r. o 5%, a do roku 2022 planowana jest redukcja o kolejne 5% w stosunku do roku 2018.
Odpowiedzialność, która procentuje
Działania, które realizujemy są kompleksowe i obejmują różne sfery. Bez dokonania analizy ekologicznej, nie podejmujemy żadnych, strategicznych dla firmy decyzji. To pierwszy krok,
bo prawdziwe efekty osiąga się łącząc ze sobą pojedyncze elementy – mówi Aleksandra Wysocka.
Jednym z takich kompleksowych działań jest projekt optymalizacji zużycia energii, realizowany dzięki rozwiązaniom takim jak np. własna oczyszczalnia ścieków czy elektrownia słoneczna na dachu mroźni. Zajmujący powierzchnię niemal 600 m2 zespół modułow fotowoltaicznych pozwala na zaoszczędzenie nawet 30% energii zużywanej przez chłodnię, co w rezultacie –
w latach 2011-2015 pozwoliło na zmniejszenie zużycia energii niezbędnej do produkcji wyrobu gotowego aż o 12,6%. Następne lata przyniosły spadek o 5%. Do 2022 roku planowana jest redukcja o kolejne 5% w stosunku do roku 2018.
Starania FRoSTY, z końcem ubiegłego roku, zostały docenione przez kapitułę German Sustainability Award. W uzasadnieniu Jury czytamy: Dzięki nowym standardom branżowym FRoSTA podnosi poprzeczkę, zapewniając wyższy poziom zrównoważonego rozwoju w branży spożywczej m.in. nie stosując dodatków do żywności, wskazując pochodzenie wszystkich składników, (…) oraz stosując opakowania z certyfikatem FSC.
Informacje o firmie:
FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. Zgodnie
z polityką marki 100% naturalnego smaku! FRoSTA nie stosuje dodatków do żywności. Wszystkie produkty rybne FRoSTY posiadają niebieski certyfikat MSC. Gwarantuje on, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą ze zrównoważonych łowisk. FRoSTA. Smaczna i prosta.