REKLAMA

Ursus zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy


POLSKA MARKA ROŚNIE W SIŁĘ #POLSKA MOC
#POLSKA OPOWIEŚĆ


Potencjał rozwoju w segmencie e-mobilności

29 marca 2017 r. Ursus w Lublinie, w obecności Premiera Jarosława Gowina, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. Autobus jest konstrukcją własną spółki Ursus Bus stworzoną we współpracy z podmiotami zagranicznymi. Pojazd produkowany będzie w Lublinie. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po pierwszych zamówieniach.

– Autobus będzie produkowany w Lublinie, gdzie mamy przygotowaną infrastrukturę produkcyjną. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po podpisaniu pierwszych zamówień. Intensywnie pracujemy nad pozyskaniem odbiorców. Mam nadzieję, że to kwestia od kilku do kilkunastu miesięcy – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

City Smile Fuel Cell Electric Bus – innowacyjny autobus elektryczno-wodorowy

City Smile Fuel Cell Electric Bus to konstrukcja własna spółki Ursus Bus stworzona w fabryce w Lublinie. Wodór składowany jest w 8 butlach umieszczonych na dachu pojazdu. Ich łączna pojemność to 35 kg. Pojazd spala ok. 7 kg na 100 km. Na jednym tankowaniu autobus może przejechać ok. 450 km.

– Pojazdy zasilane paliwem wodorowym to przyszłość w transporcie drogowym. Liczymy na spore zainteresowanie naszym autobusem elektryczno-wodorowym na rynkach zachodnioeuropejskich, na których tego typu środki transportu ze względów ekologicznych są coraz popularniejsze i kosztowo bardziej konkurencyjne w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami – mówi prezes Zarajczyk.

Pojazd pomieści minimum 75 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Układ siedzeń może być przebudowany w zależności od zapotrzebowania odbiorcy. Drzwi autobusu rozmieszczone są w układzie 1-2-2, podłoga jest w całości niska.

Dalszy rozwój Ursusa na rynku e-pojazdów

Polskie władze widzą potencjał w ekologicznych środkach transportu. Spółka spodziewa się wsparcia publicznego dla produkcji takich rozwiązań. Obecnie Ursus w swojej ofercie posiada również dwa elektryczne autobusy – Ursus City Smile oraz Ursus Ekovolt. W zakładach w Lublinie Grupa jest w stanie wyprodukować obecnie ok. 100 autobusów rocznie. Ursus chce kontynuować rozwój w segmencie elektromobilności. Władze spółki chcą, by za 3-4 lata, Ursus produkował kilkaset elektrycznych autobusów i trolejbusów rocznie.

– Ursus szczególnie mocno koncentruje się na ekologicznych środkach transportu. Obecnie prowadzimy kilkanaście projektów w segmencie elektromobilności, które, biorąc pod uwagę strategię rozwoju transportu w Unii Europejskiej oraz wsparcie polskiego rządu dla produkcji takich rozwiązań, gwarantują nam dalszy dynamiczny rozwój. Chcemy być w czołówce europejskiego rynku producentów pojazdów ekologicznych – podsumowuje prezes Zarajczyk.


 

Informacje o spółce:
Ursus SA to największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych oraz lider segmentu elektromobilności z marką o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa. Spółka oferuje szeroką gamę pojazdów, maszyn i urządzeń wytwarzanych dla potrzeb rolnictwa w kraju i na świecie. Produkty Ursusa odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom wszystkich pokoleń rolników, łącząc tradycję polskiej motoryzacji z nowoczesnością i światową jakością. Równolegle spółka z sukcesem rozwija segment transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne. W br. spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy. W ramach podpisanych umów spółka dostarczy 15 autobusów, z możliwością dodatkowego zwiększenia zamówienia o kolejnych 5 autobusów.


Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie około 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,5 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie.


Grupa należy do kluczowych inwestorów regionu lubelskiego, gdzie rozwija swoje zaplecze produkcyjne i laboratorium badawczo-rozwojowe. Ursus R&D współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej oraz z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie przy opracowywaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych. Zarząd chce wykorzystać ponad 120-letnią tradycję marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w Lublinie nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego.


Produkty Ursusa docierają do tysięcy klientów w kraju i na świecie, w tym do krajów skandynawskich i wschodnich oraz w takich krajach jak Czechy, Szwecja, Niemcy, Norwegia, Holandia, Węgry, Chorwacja, Irlandia, Litwa i Grecja, gdzie eksportowane są wyroby z naszej pełnej oferty. Spółka podejmuje również działania zmierzające do odbudowy pozycji marki URSUS na rynkach pozaeuropejskich. Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa, tj. ok. 700 tys. to ciągniki marki Ursus. W ostatnich latach Ursus należy również do czołówki polskich eksporterów do Afryki. W 2013 r. – w ramach umowy pomiędzy rządem polskim a etiopskim – Grupa zawarła umowę ze spółką METEC (Etiopia) na dostawę 3 tysięcy ciągników, wyposażenie centrów serwisowych, dostawę części zamiennych do ciągników oraz szkolenia. 26 sierpnia 2015 r. Ursus podpisał kolejny kontrakt na dostawę ciągników, przyczep i części zamiennych do transportu trzciny cukrowej z firmą Ethiopian Sugar Corporation (ESC). Umowę na łączną kwotę 30,7 mln USD powiększono zamówienie dodatkowych 27 ciągników i 54 przyczep o łącznej wartości 5 mln USD. Zlecenie zostało zrealizowane do końca III kw. 2016 r. Umowa z ESC to już drugi afrykański kontrakt dla Ursusa, efekt wygranego przetargu, w którym oferta techniczna i finansowa Ursusa uzyskała najwyższą ocenę. Z kolei w październiku 2015 r. Ursus zawarł kontrakt w Tanzanii na dostawę 2400 ciągników, oprzyrządowania i części zamiennych, a także wyposażenie hali montażowej i serwisu na kwotę 55 mln USD. Pierwsze wysyłki w ramach kontraktu zostały zrealizowane w 2016 r. Pozostała część wysyłek o wartości 197,3 mln zł zostanie zrealizowana w I półroczu 2017 r. W marcu br. spółka podpisała swój największy afrykański kontrakt, w Zambii, o wartości 100 mln USD.


Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl

Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Ursus-zaprezentowal-autobus-elektryczno-wodorowy-.html
 
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

sierpnia cukrowej firmą Umowę (ESC). Corporation Ethiopian szkolenia. serwisowych, etiopskim polskim rządem pomiędzy zawarła umowę centrów (Etiopia) spółką Irlandia, Produkty Liczymy drogowym. transporcie przyszłość zainteresowanie naszym których zachodnioeuropejskich, elektryczno-wodorowym autobusem wodorowym paliwem jednym pojemność łączna pojazdu. tankowaniu przejechać zasilane Pojazdy km. – środki względów siedzeń Układ siedzących. miejscach przebudowany zależności rozmieszczone autobusu odbiorcy. zapotrzebowania pasażerów, minimum konkurencyjne bardziej kosztowo popularniejsze porównaniu tradycyjnymi pomieści Zarajczyk. Pojazd pojazdami umieszczonych butlach własną konstrukcją Wyższego, Szkolnictwa stworzoną współpracy przygotowaną zamówieniach. – zagranicznymi. podmiotami Ministra Gowina, #POLSKA SIŁĘ #POLSKA ROŚNIE POLSKA OPOWIEŚĆ Potencjał e-mobilności 29 Jarosława Premiera obecności infrastrukturę produkcyjną. konstrukcja elektryczno-wodorowy City innowacyjny Ursus. City własna stworzona składowany Wodór fabryce Zarajczyk, miesięcy pracujemy Intensywnie zamówień. podpisaniu pozyskaniem odbiorców. kilkunastu kwestia nadzieję, układzie 1-2-2, mechanizacji tradycji 120-letniej marką rolnictwa. oferuje wytwarzanych urządzeń pojazdów, szeroką elektromobilności segmentu pojazdów producentów europejskiego czołówce podsumowuje Zarajczyk.   Informacje producent polski spółce: Ursus potrzeb rolnictwa sukcesem Równolegle jakością. światową segment oferując elektryczne. miejskich, modeli nowoczesnością motoryzacji potrzebom oczekiwaniom odpowiadają świecie. wszystkich pokoleń polskiej łącząc rolników, Chcemy rozwój. zakładach Ekovolt. elektryczne ofercie w stanie wyprodukować Władze elektromobilności. kontynuować rocznie. swojej rozwiązań. e-pojazdów Polskie niska. Dalszy całości podłoga władze widzą publicznego wsparcia spodziewa chcą, produkował wsparcie Europejskiej strategię uwagę rządu rozwiązań, dynamiczny dalszy gwarantują biorąc które, szczególnie rocznie. – elektrycznych kilkaset koncentruje prowadzimy elektromobilności, projektów kilkanaście wygrała
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »