REKLAMA

Ambitne plany Ursus Busa


POLSKA MARKA ROŚNIE W SIŁĘ #POLSKAMOC


Ursus IIUrsus do niedawna kojarzony głównie z produkcji ciągników, poprzez swoją spółkę córkę zaczął odnosić sukcesy na krajowym rynku komunikacji miejskiej. Ambicje sięgają znacznie dalej. Ursus Bus planuje w najbliższym czasie wystartować w kilku europejskich przetargach.


Firma URSUS przez dekady specjalizowała się jedynie w produkcji ciągników rolniczych. Okazuje się, że nie jest to jedyny obszar jej działalności. Ursus od kilku lat konsekwentnie stawia na elektromobilność, powoli wyrastając na krajowego potentata w sektorze ekologicznego transportu publicznego. – Zeszły rok był dla nas przełomowy pod wieloma względami. Jako Ursus SA podpisaliśmy umowę na dostawę ciągników i maszyn do Zambii o wartości ponad 100 milionów złotych, jako Ursus Bus wygraliśmy największy w Europie przetarg na dostawę autobusów elektrycznych oraz przygotowaliśmy prototyp w pełni elektrycznego samochodu dostawczego ELVI. Nasze oczekiwania względem obecnego roku są równie wysokie – oznajmia Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus SA.


W 2017 roku spółka Ursus Bus zebrała zamówienia na 100 pojazdów (85 autobusów i 15 trolejbusów) dla sześciu różnych miast: Szczecinka, Katowic, Zielonej Góry, Lublina, Środy Śląskiej i Łomianek. Co ważne, przeważającą większość zamówionej puli stanowią pojazdy z napędem elektrycznym. Aż 80 jednostek produkowanego taboru wyposażonych będzie w silnik elektryczny. Na tym nie kończą się sukcesy lubelskiego producenta. Aktualna wartość zamówień na 2018 rok na dostawę elektrycznych autobusów przekroczyła 180 milionów złotych, stanowiąc ponad 20-proc. udziału w przychodach całej grupy. Osiągnięcia firmy wpisują się w ogłoszoną przez Premiera Mateusza Morawieckiego Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w której priorytetową pozycję zajmuje elektromobilność. Wszystko wskazuje na to, że trend wzrostu popularności pojazdów elektrycznych zostanie utrzymany. Program Narodowego Centrum Badań i Rozwoju mobilizuje miasta do wymiany taboru na ekologiczny, a producentów do inwestowania w technologie pozwalające ograniczyć emisję szkodliwych spalin. Umowy podpisane z około 30 samorządami gwarantują rynek zbytu dla blisko 1000 elektrycznych autobusów. Katastrofalny stan powietrza w polskich miastach oraz determinacja władz centralnych i samorządowych w walce z tym zjawiskiem, stwarzają dogodne warunki do popularyzacji napędu elektrycznego, który nie emituje żadnych spalin.


Nie tylko autobusy zostaną wyposażone w silnik elektryczny. – Największe nadzieje pokładamy w projekcie Ursus ELVI. Mamy gotowy model biznesowy, który pozwoli zamortyzować wysokie ceny baterii elektrycznych, co w połączeniu z wszechstronnym zastosowaniem tego pojazdu może przełożyć się na jego szybką popularyzację. Docierają do nas pierwsze zapytania o jego produkcję – dodaje Karol Zarajczyk.


ELVI będzie jednym z pierwszych polskich samochodów produkowanych seryjnie od czasu upadku warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych, który może trafić do dużego grona odbiorców. Stosowane obecnie baterie pozwalają na przejechanie około 200 kilometrów, a ich ładowanie może zająć kwadrans. Aby zwiększyć zasięgi pojazdów elektrycznych, firma rozważa zastosowanie napędu wodorowo-elektrycznego. Dzięki temu rozwiązaniu niwelowana jest większość barier, jakie stoją przed elektromobilnością. Na pewno pomoże w tym podjęta w zeszłym roku współpraca z Grupą Azoty, producentem najwyższej jakości wodoru oraz Uniwersytetami w Zielonej Górze i Lublinie. Ursus jest w stanie opracować i wdrożyć rozwiązania, które pozwolą korzystać z wodoru jako napędu zarówno dla komunikacji miejskiej, jak i dla samochodów. Hybrydowy autobus wodorowo-elektryczny firmy Ursus Bus to pierwsza tego typu konstrukcja w Europie. – Nie mamy żadnych kompleksów. Nasze projekty są innowacyjne i doskonale wpisują się w obecny proekologiczny trend. Dlatego zamierzamy wystartować z naszymi autobusami w przetargach poza granicami naszego kraju. Inne polskie firmy, produkujące pojazdy komunikacji miejskiej, są obecne w wielu europejskich miastach. Pora na nas. – uzupełnia Zarajczyk.


Spółka potrafiła dostosować się do zmian, zachodzących na rynku motoryzacji, gdzie większość działań związana jest ze wsparciem segmentu elektromobilności. Wpisanie się w ten trend było równoznaczne z uzyskaniem statusu jednego z wiodących propagatorów transportu w wydaniu ekologicznym.


 

 

Informacje o spółce:
Ursus S.A. to największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych oraz lider segmentu elektromobilności z marką o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa. Spółka oferuje szeroką gamę pojazdów, maszyn i urządzeń wytwarzanych dla potrzeb rolnictwa w kraju i na świecie. Produkty Ursusa odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom wszystkich pokoleń rolników, łącząc tradycję polskiej motoryzacji z nowoczesnością i światową jakością. Równolegle spółka z sukcesem rozwija segment transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne i hybrydowe. W br. spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy. W ramach podpisanych umów spółka dostarczy 15 autobusów, z możliwością dodatkowego zwiększenia zamówienia o kolejnych 5 autobusów.

Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie około 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,5 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie.

Grupa należy do kluczowych inwestorów regionu lubelskiego, gdzie rozwija swoje zaplecze produkcyjne i laboratorium badawczo-rozwojowe. Ursus R&D współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej oraz z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie przy opracowywaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych. Zarząd chce wykorzystać ponad 120-letnią tradycję marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w Lublinie nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego.
Produkty Ursusa docierają do tysięcy klientów w kraju i na świecie, w tym do Czech, Belgii, Holandii czy Pakistanu. Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa, tj. ok. 700 tys. to ciągniki marki Ursus. W ostatnich latach Ursus należy również do czołówki polskich eksporterów do Afryki. W 2013 r. – w ramach umowy pomiędzy rządem polskim a etiopskim – Grupa zawarła umowę ze spółką METEC (Etiopia) na dostawę 3 tysięcy ciągników, wyposażenie centrów serwisowych, dostawę części zamiennych do ciągników oraz szkolenia. 26 sierpnia 2015 r. Ursus podpisał kolejny kontrakt na dostawę ciągników, przyczep i części zamiennych do transportu trzciny cukrowej z firmą Ethiopian Sugar Corporation (ESC). Umowę na łączną kwotę 30,7 mln USD powiększono zamówienie dodatkowych 27 ciągników i 54 przyczep o łącznej wartości 5 mln USD. Zlecenie zostało zrealizowane do końca III kw. 2016 r. Umowa z ESC to już drugi afrykański kontrakt dla Ursusa, efekt wygranego przetargu, w którym oferta techniczna i finansowa Ursusa uzyskała najwyższą ocenę. Z kolei w październiku 2015 r. Ursus zawarł kontrakt w Tanzanii na dostawę 2400 ciągników, oprzyrządowania i części zamiennych, a także wyposażenie hali montażowej i serwisu na kwotę 55 mln USD. Pierwsze wysyłki w ramach kontraktu zostały zrealizowane w III kw. 2016 r. Kolejne wysyłki będą sukcesywnie realizowane w kolejnych okresach, co będzie miało niewątpliwie pozytywny wpływ na wyniki finansowe Spółki.


Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl

Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Ambitne-plany-Ursus-Busa.html
 
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

Ursus II
której Odpowiedzialnego zamówień Strategię Morawieckiego Mateusza Premiera ogłoszoną Osiągnięcia grupy. całej przychodach udziału 20-proc. stanowiąc przekroczyła Zarajczyk, równie Centrum miejskiej. rolniczych. jedynie specjalizowała dekady przetargach. Firma czasie najbliższym planuje dalej. znacznie sięgają Ambicje krajowym jedyny odnosić zaczął córkę spółkę swoją poprzez głównie kojarzony niedawna #POLSKAMOC Ursus SIŁĘ ROŚNIE Okazuje obszar obecnego podpisaliśmy względem oczekiwania dostawczego samochodu elektrycznego pełni prototyp przygotowaliśmy przetarg Europie wygraliśmy Zambii względami. działalności. wieloma przełomowy Zeszły publicznego. ekologicznego sektorze potentata krajowego wyrastając powoli elektromobilność, stawia konsekwentnie Narodowego Badań doskonale ładowanie stoją barier, niwelowana rozwiązaniu Dzięki wodorowo-elektrycznego. zastosowanie rozważa zasięgi zwiększyć kwadrans. zająć kilometrów, pomoże przejechanie pozwalają baterie Stosowane odbiorców. dużego trafić Osobowych, Samochodów Fabryki warszawskiej upadku elektromobilnością. podjęta produkowanych pozwolą innowacyjne projekty kompleksów. Europie. konstrukcja pierwsza wodorowo-elektryczny autobus Hybrydowy samochodów. zarówno korzystać które zeszłym rozwiązania, wdrożyć opracować POLSKA Lublinie. Górze Uniwersytetami jakości najwyższej producentem Azoty, Grupą współpraca seryjnie samochodów Rozwoju samorządami stwarzają zjawiskiem, samorządowych centralnych władz determinacja miastach powietrza Katastrofalny autobusów. blisko gwarantują podpisane warunki spalin. szkodliwych emisję ograniczyć pozwalające technologie inwestowania producentów ekologiczny, wymiany miasta mobilizuje dogodne popularyzacji pierwszych wszechstronnym jednym Zarajczyk. ELVI dodaje produkcję zapytania pierwsze Docierają popularyzację. szybką przełożyć pojazdu zastosowaniem połączeniu elektrycznego, baterii zamortyzować pozwoli biznesowy, gotowy projekcie pokładamy nadzieje Największe wyposażone zostaną spalin. Nie emituje http://nowoczesnafarma.pl/Ambitne-plany-Ursus-Busa.html  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »