REKLAMA

Prada rezygnuje z futer


Włoski dom mody Prada Group, do którego należą tak znane i luksusowe marki jak Prada, Miu Miu, Church’s czy Car Shoe, oficjalnie poinformował dzisiaj o rezygnacji z używania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach. Deklaracja jest wynikiem współpracy z koalicją Fur Free Alliance, reprezentowaną w Polsce przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna - lato 2020 roku. Odzież i dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane aż do wyczerpania zapasów. Wszystkie marki wchodzące w skład koncernu przystępują tym samym do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) i dołączają do długiej listy firm, które zdecydowały się odciąć od przemysłu futrzarskiego w imię współczucia dla zwierząt. Znajdują się na niej tacy giganci jak Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani, Hugo Boss czy Michael Kors.

Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej, a przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci – komentuje Miuccia Prada.

Przełomowa decyzja Prada Group wpisuje się w trend etycznej mody i jest efektem współpracy z koalicją Fur Free Alliance zrzeszającą około 50 organizacji ochrony praw zwierząt w ponad 40 krajach na całym świecie. Prowadzony przez koalicję program Sklepy Wolne Od Futer ma na celu przekonywanie firm odzieżowych do wycofania ubrań i dodatków z prawdziwym futrem oraz dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii, aby mogli podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Od 2013 r. program jest prowadzony również w Polsce - jego koordynatorem jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Każda decyzja o rezygnacji z futer przez tak duży i uznany dom mody jak Prada daje nadzieję, że niedługo cała branża odzieżowa opowie się po stronie etycznych rozwiązań. To właśnie najwięksi gracze wskazują trendy, za którymi podążają mniejsze marki – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki – Chcielibyśmy, aby w tym gronie było coraz więcej firm i projektantów z Polski. Niestety część dużych krajowych sieci z odzieżą i obuwiem nadal wykorzystuje prawdziwe futra, zupełnie nie zauważając tej pozytywnej dla zwierząt zmiany, jaka właśnie następuje na rynku – dodaje.

Dotychczas do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło ponad 1000 marek odzieżowych z całego świata. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/. Polską branżę reprezentują najwięksi gracze rynkowi, a także popularne marki streetwearowe oraz uznani projektanci. Więcej informacji o polskiej odsłonie programu można przeczytać na stronie https://www.otwarteklatki.pl/sklepy-wolne-od-futer/.

 

O Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 r. po to, by zapobiegać cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. Otwarte Klatki działają na terenie całej Polski i mają 14 oddziałów, w takich miastach jak: Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa i Wrocław.
Otwarte Klatki mają również zagraniczne oddziały na Litwie, Ukrainie, w Estonii i Wielkiej Brytanii, znane pod szyldem Open Cages. Stowarzyszenie współpracuje z organizacjami z całego świata, w ramach koalicji Fur Free Alliance i Open Wing Alliance.



Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

125ml milk

uc?export=download&id=0BzHoTihURJnCSGtxRm9WazVVanM&revid=0BzHoTihURJnCU3pJd1pkcTJRbnBCb2ttblg3T3dvMkIxZX
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

branżę reprezentują rynkowi, znajduje documenting wprowadzanie Stowarzyszenia szyldem Cages. współpracuje organizacjami świata, koalicji Alliance. Otwarte Klatki | Open Cages   web: otwarteklatki.pl | opencages.org fb: otwarteklatki | opencages Celem zapobieganie Wielkiej zwierząt poprzez wprowadzanie chowu przemysłowego zwierząt. | Our factory conditions prevent suffering animals through introduction systemic social change, Brytanii, Estonii przemysłowego Katowice, działają terenie Jarosiewicz, całej Polski oddziałów, takich promote miastach Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Kraków, farming Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa Wrocław. Otwarte zagraniczne oddziały Litwie, Ukrainie, education koordynatorka niedługo mówi współczucia wchodzące skład koncernu przystępują międzynarodowego Retailer) dołączają długiej które zdecydowały odciąć przemysłu futrzarskiego Znajdują zapasów. giganci Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani, Michael – działaniach opowiada innowacji odpowiedzialności społecznej, Wszystkie wyczerpania polityka Deklaracja Group, którego należą luksusowe Prada, Church’s oficjalnie poinformował dzisiaj używania zwierzęcych wszystkich kolekcjach. wynikiem wyprzedawane Alliance, reprezentowaną Klatki. Decyzja zacznie obowiązywać sezonu wiosna Odzież dodatki wyprodukowane poprzednich latach będą przyjęta fur-free mniejsze zakupowe. ubrań dodatków prawdziwym dostarczanie konsumentom rzetelnej polityki poszczególnych kwestii, podejmować świadome etyczne decyzje prowadzony przekonywanie koordynatorem Klatki. – Każda uznany nadzieję, Włoski branża odzieżowa opowie rozwiązań. wskazują trendy, którymi podążają wycofania koalicję potwierdzeniem których zaangażowania. Zwrócenie kierunku nowatorskich materiałów pozwoli przekraczać kolejne granice kreatywnej jednoczesnym oferowaniu produktów, oczekują Prowadzony konsumenci komentuje Miuccia Prada. Przełomowa wpisuje etycznej efektem zrzeszającą około organizacji ochrony krajach całym świecie. animals.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »