Firma EC Engineering od roku współpracuje z hinduską firmą Amit Engineers, która na podstawie umowy licencyjnej produkuje toalety próżniowe EC VAC.
Krakowscy inżynierowie jako pierwsi w Polsce zaprojektowali i rozpoczęli produkcję toalet próżniowych jako alternatywy dla toalet starego typu, w których nieczystości zrzucane są wprost na tory. Toaleta próżniowa przeznaczona jest do pociągów i autobusów. Jej dużą zaletą jest oszczędność wody: do spłukiwania potrzeba zaledwie szklankę wody, tj. 0,2 l. Obudowa oraz klapa zbudowane są z laminatu antybakteryjnego, natomiast miska wykonana jest ze stali nierdzewnej. Przy budowie toalety wykorzystano system próżniowy, dzięki któremu nieczystości nie są odprowadzane na tory, ale do specjalnego zbiornika w pociągu, który jest opróżniany na stacji końcowej.
Hinduska firma inżynierska Amit Engineers (z Baddi – miasta w północnych Indiach w stanie Himachal Pradesh, w zachodnich Himalajach) zajmowała się do tej pory produkcją klimatyzatorów oraz elektroniki dla przemysłu kolejowego. Obecnie wdrożyła także produkcje toalet próżniowych, których do tej pory powstało ok. 600 sztuk, a do końca roku planowane jest łącznie 1000 sztuk.
- Już od kilku lat jesteśmy obecni na rynku hinduskim - realizujemy tam głównie projekty badawczo-rozwojowe - i wiążemy z nim duże nadzieje – mówi Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. - To obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie. Koleje Indyjskie dysponują przeszło 70 tys. wagonów pasażerskich i 11,5 tys. lokomotyw, uruchamiają każdego dnia 13 tys. pociągów. Operator przewozi rocznie ponad 8 mld pasażerów. Cieszymy się więc, że bierzemy udział w modernizacji kolei w Indiach.
EC Engineering projektuje i wykonuje różne produkty dla kolei, m.in. pantograf kolejowy, windy dla osób niepełnosprawnych w pociągach, wycieraczki do szyb czołowych pociągów.