Fundacja Carrefour przekazała Fundacji AgriNatura oraz Społecznemu Instytutowi Ekologicznemu granty na wsparcie projektów z zakresu polskiego rolnictwa ekologicznego. Jest to ważny element wdrażania strategii Transformacji Żywieniowej przez Carrefour oraz realizacji Act For Food –ogólnoświatowego programu konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości.
Wsparcie rolnictwa bio w Polsce
Aktywne wspieranie rozwoju rolnictwa ekologicznego jest dla Carrefour szczególnie ważnym działaniem w ramach transformacji żywieniowej. Aby promować polskie rolnictwo ekologiczne, sieć zapewnia długotrwałe wsparcie od Fundacji Carrefour skierowane do rolników przekształcających swoją produkcję na rolnictwo ekologiczne oraz do niewielkich, już istniejących gospodarstw ekologicznych, które potrzebują pomocy w dalszym rozwoju. Jest to możliwe dzięki przekazaniu środków finansowych przez Fundację Carrefour na projekty realizowane przez Fundację AgriNatura oraz Społeczny Instytut Ekologiczny. Łączna wartość grantów wynosi prawie 185 000 EUR.
Jednym z nowych, strategicznych obszarów, w które Carrefour Polska chce się angażować w ramach transformacji żywieniowej, jest polskie rolnictwo bio. Dlatego Carrefour chce nawiązać długofalową współpracę z polskimi rolnikami, promując produkty lokalne i ekologiczne oraz zapewniając wsparcie finansowe i merytoryczne – powiedział Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska.
Demokratyzacja produktów bio to jedno z największych zadań w ramach transformacji żywieniowej, które stoi przed siecią Carrefour w Polsce. Polski rynek żywności ekologicznej notuje stały wzrost zapotrzebowania ze strony konsumentów, a jednocześnie charakteryzuje się ograniczoną dostępnością produktów, ich małą różnorodnością i wysokimi cenami. Celem Carrefour jest stać się światowym liderem w zakresie zmiany żywienia, poprzez oferowanie klientom każdego dnia i w każdym miejscu, żywności wysokiej jakości, zdrowej i w rozsądnej cenie. Priorytetem sieci jest dostarczenie klientom sieci zdrowych i świeżych produktów, o jak najwyższej jakości i doskonałym smaku, w przystępnej cenie.
Rolnicy poszukiwani
Pierwszym z projektów, które wesprze Fundacja Carrefour, jest inicjatywa „Demokratyzacja BIO”, realizowana przez Fundację AgriNatura. Jej celem będzie zwiększenie różnorodności ekologicznych warzyw na polskim rynku poprzez zapewnienie wybranym rolnikom wsparcia, zarówno finansowego jak i merytorycznego, w postaci serii profesjonalnych szkoleń. Inicjatywa skierowana będzie do 20 wybranych rolników z całej Polski, którzy rozpoczęli już produkcję ekologiczną, ale nadal chcieliby w nią inwestować i ją rozwijać. Rekrutacja jest w toku i rolnicy zainteresowani udziałem w projekcie mogą zgłaszać się do 20 września. Więcej informacji, a także formularz zgłoszeniowy, dostępne są na stronie http://www.agrinatura.pl/.
Drugi projekt, „GO Agri BIO”, realizowany przez Społeczny Instytut Ekologiczny, obejmie pięć wybranych gospodarstw. Jest to wieloetapowa inicjatywa, która umożliwi beneficjentom całkowite przejście na produkcję bio. Wybrani rolnicy otrzymają kompleksowe wsparcie: finansowe, szkoleniowe, inwestycyjne oraz marketingowe. Rolnicy zainteresowani inicjatywą znajdą szczegółowe informacje na temat rekrutacji na stronie http://www.sie.org.pl/. Rekrutacja rolników potrwa również do 20 września.
Cieszymy się, że Fundacja Carrefour zdecydowała się na wsparcie przygotowanych przez nas projektów. Polscy rolnicy bez wątpienia wierzą w wartość rolnictwa ekologicznego, jednak często potrzebują odpowiedniej motywacji i szkoleń, aby zdecydować się na ten krok i zrezygnować z uprawy konwencjonalnej na rzecz uprawy bio, bądź rozszerzyć działalność i zainwestować w swoje niewielkie gospodarstwa ekologiczne – powiedział Tomasz Włoszczowski ze Społecznego Instytutu Ekologicznego. Warto pamiętać, że realizacja inicjatyw „Demokratyzacja BIO” oraz „GO Agri BIO” to z jednej strony bardzo ważne wsparcie dla polskich rolników, a z drugiej – szansa dla konsumentów na większy wybór, różnorodność i dostępność produktów ekologicznych – dodała Sonia Priwieziencew, przedstawicielka Fundacji AgriNatura.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl
Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Fundacja-Carrefour-wspiera-polskie-rolnictwo-ekologiczne-i-przekazuje-granty-w-wysokosci-185-000-euro.html