REKLAMA

EFL: polskie firmy pomogą w realizacji planu elektromobilności, jeśli będzie się im to opłacać

W Polsce prace nad rozwojem elektromobilności nabierają tempa. W ubiegłym roku rząd zapowiedział, że do 2025 roku po naszych drogach będzie jeździł 1 milion samochodów elektrycznych. Eksperci EFL zauważają, że duży udział w tej liczbie będą mieć z pewnością klienci instytucjonalni. Jednak potrzebny jest system zachęt, które spowodują wzrost zainteresowania nabywaniem tego typu aut. – Argument poprawy jakości powietrza nie wystarczy, elektromobilność musi się przedsiębiorcy opłacać. Potrzebny jest na przykład system ulg podatkowych i dopłat – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Rewolucja dotycząca pojazdów elektrycznych na świecie stała się faktem. Najszybciej rozwijający się rynek samochodów elektrycznych ma Norwegia, a z niektórych parlamentów europejskich dochodzą sygnały o z tym, żeby do 2025-2030 roku zaprzestać rejestracji pojazdów spalinowych czy samochodów z silnikami diesla. Pojawiają się także deklaracje niektórych producentów, jak chociażby Renault, o zakończeniu produkcji aut z silnikiem diesla do 2020 roku. – Elektromobilność stała się także flagowym projektem polskiego rządu, który zakłada m.in. milion aut na polskich drogach do 2025 roku, produkcję polskiego samochodu elektrycznego czy przygotowanie odpowiedniej infrastruktury. Największym wyzwaniem, jakie stoi przed rządem, jest jednak stworzenie warunków do zdynamizowania rynku oraz wykreowanie popytu na samochody elektryczne – podkreśla Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Potrzebny wabik dla firm

Pierwszym argumentem, który przemawia za elektryfikacją polskiej motoryzacji, jest poprawa jakości powietrza. Jednak w przypadku firm, które przede wszystkim nastawione są na osiąganie zysków, ten powód zakupu auta elektrycznego nie jest wystarczający. Elektromobilność musi się przedsiębiorcy opłacać. Dziś koszty zakupu auta elektrycznego są nawet dwukrotnie wyższe od zakupu auta z napędem konwencjonalnym. Zatem, żeby skłonić firmę do zakupu floty elektrycznych pojazdów, konieczny jest system zachęt, który spowoduje wzrost zainteresowania nabywaniem tego typu aut. – Pierwszy krok, jakim jest zadbanie o infrastrukturę, już został postawiony. Bowiem rząd powołał Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji, którego celem jest popularyzacja samochodów elektrycznych i rozbudowa sieci punktów do ładowania tego typu pojazdów. Drugim-koniecznym, a o którym na razie nikt nic nie mówi, jest system ulg i dopłat. Mogą to być np. odmienne zasady obliczania podatku akcyzowego, podatku VAT czy chociażby ulg podatkowych. Tylko, jeśli przedsiębiorca zobaczy realną wartość, będzie rozważać inwestycję w tego typu pojazdy – mówi Radosław Woźniak.

Elementem wspierającym rozwój elektromobilności powinna być także szeroko zakrojona promocja tych rozwiązań wśród Polaków. Takie przekazy powinny być skierowane zarówno do jednostek administracji państwowej, firm jak i samych konsumentów.

Plan elektromobilności z udziałem leasingu

Rząd we współpracy z instytucjami finansowymi powinien też postawić na edukację w zakresie metod finansowania i zakupu pojazdów elektrycznych, gdyż sfinansowanie za gotówkę albo będzie niemożliwe albo po prostu będzie się mniej opłacało (jak np. w przypadku firm). Istotny udział w finansowaniu elektrycznej floty, głównie firmowej, będą miały z pewnością firmy leasingowe. EFL, jako jeden z liderów rynku, już od 2004 roku finansuje pojazdy z alternatywnymi napędami. Pierwszym sfinansowanym przez firmę autem była hybryda Toyota PRIUS. EFL do 2017 roku wyleasingował w sumie niemal 600 aut hybrydowych. Warto też podkreślić, że EFL jest liderem, jeśli chodzi o finansowanie leasingiem aut TESLI. Od 2014 roku sfinansował zakup 14 sztuk Tesli S oraz 3 sztuk modelu Tesla X. Ich odbiorcami byli głównie mikroprzedsiębiorcy zatrudniający do 5 osób.

– Do tej pory, decydując się na alternatywny napęd, przedsiębiorcy zdecydowanie częściej kupowali hybrydę. Za takim wyborem przemawiały przede wszystkim kwestie praktyczne, jak maksymalny zasięg pojazdu, który w przypadku samochodów elektrycznych jest wciąż dużym ograniczeniem. Trzymamy zatem kciuki za wdrożenie pełnego planu elektromobilności, w ramach którego nie tylko powstanie polski samochód elektryczny, ale też gęsta siatka stacji doładowujących oraz kampania edukacyjna budująca popyt na tego typu auto. W EFL zaś będziemy uważnie przyglądać się działaniom rządu i przygotujemy ofertę dedykowaną klientom zainteresowanym nabyciem lub używaniem pojazdów elektrycznych – mówi Radosław Woźniak z EFL.

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole, co gwarantuje firmie finansową stabilność i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. EFL konsekwentnie poszerza zakres rozwiązań dla biznesu. Spółka oferuje szeroki pakiet produktów: leasing, pożyczkę, wynajem długoterminowy, ubezpieczenia i faktoring. Od 26 lat współpracuje z najbardziej liczącymi się producentami i dostawcami maszyn, urządzeń, pojazdów oraz innych środków trwałych. Firmę wyróżniono m.in. sześciokrotnie tytułem: Firmy Przyjaznej Klientowi i pieciokrotnie Finansowej Marki Roku. Już ponad 287 tysięcy klientów wybrało EFL na swojego partnera w biznesie. Więcej na: www.efl.pl

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

wyróżniono sześciokrotnie Klientowi Przyjaznej tytułem: poszerza konsekwentnie nabyciem zainteresowanym klientom dedykowaną używaniem Woźniak edukację Fundusz EFL. Europejski ofertę przygotujemy budująca edukacyjna kampania będziemy uważnie rządu działaniom przyglądać powstał pierwszych wiedzy korzystać pozwala doświadczeń instytucji zasięgu. międzynarodowym finansowej bezpieczeństwo stabilność częścią Polsce. leasingowych Crédit Agricole, finansową firmie gwarantuje doładowujących wspierającym flagowym diesla silnikiem projektem rządu, produkcję polskich zakłada produkcji zakończeniu silnikami spalinowych rejestracji diesla. Pojawiają Renault, producentów, deklaracje samochodu przygotowanie samochody popytu wykreowanie elektryczne podkreśla argumentem, firm Pierwszym EFL. Potrzebny zdynamizowania warunków Największym infrastruktury. odpowiedniej wyzwaniem, rządem, stworzenie jednak zaprzestać 2025-2030 liczbie zauważają, Eksperci klienci instytucjonalni. Argument spowodują potrzebny elektrycznych. jeździł nabierają rozwojem Polsce tempa. ubiegłym naszych zapowiedział, poprawy powietrza rozwijający Najszybciej faktem. Norwegia, parlamentów sygnały dochodzą europejskich świecie dotycząca Potrzebny elektromobilność wystarczy, przykład podatkowych EFL. Rewolucja dopłat przemawia elektryfikacją rozważać wartość, realną inwestycję Woźniak. Elementem szeroko powinna rozwój zobaczy przedsiębiorca zasady odmienne dopłat. obliczania akcyzowego, Tylko, podatkowych. zakrojona promocja udziałem konsumentów. Plan samych leasingu Rząd współpracy powinien finansowymi instytucjami państwowej, administracji przekazy Polaków. wśród powinny skierowane jednostek zarówno mówi, którym wyższe dwukrotnie koszty napędem konwencjonalnym. pojazdów, skłonić Zatem, wystarczający. powód poprawa motoryzacji, polskiej powietrza. nastawione zysków, osiąganie konieczny spowoduje popularyzacja Motoryzacji, Elektryfikacji rozbudowa punktów Drugim-koniecznym, pojazdów. ładowania Program Polski infrastrukturę, zadbanie Pierwszy został postawiony. powołał Bowiem postawić
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »