Z początkiem września ruszyła kampania społeczna firmy NIBE-BIAWAR pod nazwą „Zielona Eskadra”. Niecodzienny projekt ma na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważna dla środowiska jest aktywność związana z ekologią oraz promowanie dobrych praktyk.
Ekologia nie jest przejściową modą ani fanaberią, ale niezwykle istotną dziedziną codziennego życia. Dzięki niej możemy cieszyć się naturalnym środowiskiem, przyjaznymi miastami, czystym powietrzem i zrównoważonym życiem. Takie podejście promuje kampania „Zielona Eskadra”, której głównym celem jest uczynienie koloru zielonego kolorem codzienności.
Wszystkie duże zmiany zaczynają się od małych kroków. I właśnie do podejmowania tych kroków zachęca Zielona Eskadra, za wzór stawiając liczne przykłady prośrodowiskowych zachowań z całego świata.
— Chcemy pokazać, że ekologia to coś pozytywnego, pełnego energii i pasji — tłumaczy
dr inż. Małgorzata Smuczyńska, Menedżer ds. marki NIBE. — W Polsce wizerunek działań ekologicznych oparty jest na stereotypach, kojarzony z dziwactwem. My promujemy ekologię, jako integralną część codziennego życia, zdrowy nawyk, który powinien wyrobić w sobie każdy z nas. Tylko w ten sposób możemy budować zdatną do życia przyszłość.
dr inż. Małgorzata Smuczyńska, Menedżer ds. marki NIBE. — W Polsce wizerunek działań ekologicznych oparty jest na stereotypach, kojarzony z dziwactwem. My promujemy ekologię, jako integralną część codziennego życia, zdrowy nawyk, który powinien wyrobić w sobie każdy z nas. Tylko w ten sposób możemy budować zdatną do życia przyszłość.
Kampania skupia się przede wszystkim na kwestii zanieczyszczonego powietrza. W Polsce zagrożenie to jest znane od lat, a nasilające się w sezonie grzewczym natężenie smogu jest dowodem na bezradność wobec problemu.
— Dzisiejsza technologia pozwala na ekologiczne życie, jeśli tylko tego chcemy — wyjaśnia Smuczyńska.
— Przykładowo, nie jesteśmy już uzależnieni od węgla, drewna i gazu, choć wiele osób myśli, że wykorzystywanie tych paliw to wciąż najlepsze i najbardziej efektywne metody ogrzewania domu. Od dawna tak nie jest — dodaje.
Komunikacja kampanii opiera się na stronie internetowej www.zielonaeskadra.pl, stanowiącej bazę wiedzy o postawach prośrodowiskowych, dobrych eko-praktykach, zdrowym żywieniu i sporcie. Wokół niej budowane są media społecznościowe pod postacią Facebooka i Instagrama oraz kanału w serwisie YouTube.
Brand hero kampanii jest Major Green, stojący na czele tytułowej Zielonej Eskadry. Pełni on rolę edukatora pokazującego odbiorcom, w jaki sposób mogą zmienić swoje nawyki, by przysłużyć się środowisku.
Planowane są również działania ambientowe – najbliższym z nich będzie udział w 39. PZU Maratonie Warszawskim, podczas którego Zielona Eskadra otoczy opieką Mini Maraton oraz będzie dopingować zawodników podczas Wielkiego Biegu.
O kampanii „Zielona Eskadra”
Kampania „Zielona Eskadra” jest inicjatywą firmy NIBE-BIAWAR, producenta energooszczędnych urządzeń grzewczych wykorzystujących odnawialne źródła energii. Celem kampanii jest propagowanie życia w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju, promowanie ekologicznych rozwiązań technicznych, a także prośrodowiskowej postawy.
Strona internetowa: www.zielonaeskadra.pl
Facebook: www.facebook.com/ZielonaEskadra/
Instagram: @zielonaeskadra
O NIBE-BIAWAR Sp. z o.o.
NIBE AB to przedsiębiorstwo będące największym producentem urządzeń grzewczych oraz liderem na rynku europejskim w sprzedaży pomp ciepła i elektrycznych ogrzewaczy wody. Ten szwedzki koncern od 1952 roku zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych, ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań w zakresie ogrzewania budynków w gospodarstwach domowych oraz w dużych obiektach komercyjnych. Firma NIBE-BIAWAR Sp. z o.o. dołączyła do rodziny NIBE w 2000 roku, stopniowo wprowadzając do oferty urządzenia wykorzystujące odnawialne źródła energii, w tym pompy ciepła, stając się liderem sektora w Polsce.