REKLAMA

Szczecin, Gdynia i Polkowice z dotacjami na bezemisyjny transport publiczny. Eko-autobusy chce kupić też Poznań

Szczecin, Gdynia i Polkowice otrzymają w sumie ponad 12 mln zł dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na bezemisyjny transport publiczny. Dzięki temu po ulicach trzech miast będzie jeździło łącznie czternaście nowych autobusów elektrycznych, których zakup oszacowana na ponad 37 mln zł. Kolejnym beneficjentem może zostać Poznań.
 
Źródłem wsparcia ekologicznego transportu, którego ideę od kilku lat promuje m.in. Ministerstwo Środowiska, będzie program priorytetowy NFOŚiGW pn. System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme), Część 2) GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny. Jego budżet na lata 2017-2020 to 200 mln zł, z czego do 41 mln zł zarezerwowano na dotacje, a 159 mln zł na pożyczki.
 
W naborze, który odbywał się od 4 września 2017 r. do 30 marca 2018 r., do dofinansowania zakwalifikowały się ekologiczne przedsięwzięcia transportowe trzech miast. W maju br. umowy o dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych podpisano ze Szczecinem, Gdynią i Polkowicami. Łączna wartość tych umów wynosi ok. 37,3 mln zł, przy wsparciu ok. 12,4 mln zł. Kolejny, czwarty wniosek – z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Sp. z o.o. (MPK) – jest jeszcze na etapie procedowania.
 
Szczecin wyda na swoje przedsięwzięcie 18,4 mln zł (18 450 000 zł), przy udzielonej przez NFOŚiGW dotacji w wysokości 6 mln zł. Za te pieniądze sfinansuje zakup sześciu autobusów elektrycznych. Tyle samo (sześć) autobusów kupi Gdynia, ale zapłaci za nie 15,5 mln zł (15 510 300 zł), przy dotacji 5 mln zł (5 044 000 zł). Polkowice natomiast za 3,4 mln zł (3 426 370) – uwzględniając dotację 1,4 mln zł (1 368 908 zł) – zainwestują w dwa autobusy elektryczne. O ile poznański wniosek o dofinansowanie zostanie ostatecznie zatwierdzony przez Ministra Środowiska, to także w stolicy Wielkopolski pojawi się sześć ekologicznych autobusów i sześć ładowarek. Tamtejsza spółka MPK zaplanowała, że przeznaczy na to prawie 19 mln zł (18 942 000 zł), biorąc pod uwagę możliwości dotacyjnego (5 280 000 zł) i pożyczkowego (9 720 000 zł) wsparcia z Narodowego Funduszu.
 
Program pn. System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme), Część 2) GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny przewiduje możliwość zakupu nowych autobusów elektrycznych (na ten cel można ubiegać się o dotacje) oraz modernizacji lub budowy stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych (przeznaczone są na to pożyczki), przy czym stacja ładowania będzie wykorzystywana wyłącznie do obsługi publicznego transportu zbiorowego. Intensywność dofinansowania zależy od formy: dotacje są udzielane do 40% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia na zakup autobusów elektrycznych, z kolei pożyczki do 100% różnicy pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia a dotacją na dofinansowanie autobusów elektrycznych oraz infrastruktury i zarządzania, polegającej na modernizacji lub budowie stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych.
 
Źródło
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
https://www.nfosigw.gov.pl/

125ml milk

cluEv3mqbK9lVnmnqqjW,bus eletryczny
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

autobusów – transport Polkowice publiczny. elektrycznych bezemisyjny Gdynia Szczecin, transportu publicznego ładowania dofinansowanie przedsięwzięcia Eko-autobusy dotacji dotacjami Poznań kupić modernizacji System zielonych inwestycji Investment Scheme), Część GEPARD zakresie dostosowania zakupu zbiorowego sześć dofinansowania pojazdów wniosek Środowiska, stacji NFOŚiGW Bezemisyjny elektrycznych, kosztów trzech Wodnej Gospodarki Środowiska Ochrony kwalifikowanych wsparcia Narodowego nowych uwagę przeznaczy możliwości biorąc dotacyjnego elektrycznych.   Źródło 942 000 Narodowy 280 000 prawie Intensywność zaplanowała, stolicy poznański zostanie ostatecznie zatwierdzony Ministra także Wielkopolski (9 720 000 pojawi Fundusz ekologicznych ładowarek. Tamtejsza spółka pożyczkowego dotacje) Funduszu.   Program pożyczki), zależy obsługi wyłącznie formy: dotacje udzielane pożyczki różnicy pomiędzy autobusy wykorzystywana stacja (przeznaczone publiczny wartością dotacją infrastruktury zarządzania, polegającej budowy budowie zbiorowego. ubiegać możliwość przewiduje elektryczne. etapie zainwestują zarezerwowano promuje Ministerstwo program priorytetowy budżet 2017-2020 dotacje, transportu, pożyczki.   W naborze, który odbywał września zakwalifikowały którego ekologicznego transportowe jeździło Szczecin, otrzymają Funduszu Dzięki ulicach łącznie Poznań.   Źródłem czternaście których oszacowana Kolejnym beneficjentem zostać ekologiczne miast. 368 908 (sześć) udzielonej wysokości pieniądze sfinansuje sześciu elektrycznych. Gdynia, przedsięwzięcie zapłaci 510 300 044 000 natomiast uwzględniając dotację 450 000 procedowania.   Szczecin podpisano wynosi Szczecinem, Gdynią Polkowicami. Łączna wartość umów wsparciu jeszcze Kolejny, czwarty Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Poznaniu https://www.nfosigw.gov.pl/
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »