Liczba ofert na polskim rynku dedykowanych wegetarianom i weganom, jak również sama liczba konsumentów w tej kategorii rośnie z roku na rok. Odpowiadając aktywnie na trendy na rynku spożywczym, sieć Restauracji Olimp we współpracy z kampanią RoślinnieJemy rozpoczyna ogólnopolską akcję Roślinne Poniedziałki w Restauracjach Olimp.
Według sondażu IBRiS z lutego br., 57,8% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa na rzecz produktów roślinnych. Wcześniejsze badania firmy Mintel wskazują z kolei, że aż 10% Polaków w wieku 25-34 lat określa się jako weganie lub wegetarianie - Warszawa jest trzecim najbardziej przyjaznym tej grupie konsumentów miastem na świecie. Trend związany z dietą roślinną wydaje się więc być już mocno zakorzeniony nad Wisłą. Teraz do grona podążających za nim firm dołączy sieć Restauracji Olimp, do której należy 76 lokali na terenie całego kraju.
W ramach współpracy akcji każdego poniedziałku we wszystkich Restauracjach Olimp w okresie od lipca do końca września pojawią się w 100% roślinne dania. Klienci Restauracji Olimp będą mogli cieszyć się wyjątkowym sezonowym menu, opracowanym wspólnie ze specjalistami z kampanii RoślinnieJemy.
- Zdecydowaliśmy się wprowadzić do naszego menu dania roślinne i przyłączyć się do akcji Roślinne Poniedziałki, bo jesteśmy przekonani, że weganizm nie jest przelotną modą czy trendem, ale sposobem na życie wielu naszych Klientów - komentuje Piotr Niemiec, właściciel sieci Restauracji Olimp - Zaangażowanie naszych Kucharzy na warsztatach zorganizowanych wspólnie z kampanią RoślinnieJemy, sprawia że jestem pewny, że to słuszna droga i akcja będzie sukcesem - dodaje.
Szefowie kuchni zostali przeszkoleni z kuchni roślinnej przez kucharzy-ambasadorów kampanii RoślinnieJemy: Sabinę Francuz (Festiwal Kultury Żydowskiej, Cheder) oraz Maję Wirowską (Leonardo Verde). W ramach warsztatów kucharze poznali podstawy diety roślinnej, a także dowiedzieli się jak komponować pyszne, pełnowartościowe dania oparte w pełni o warzywa, kasze rośliny strączkowe, czy orzechy.
- Olimp nie tylko dostrzega trendy, ale też wzmacnia je wprowadzając do swojej oferty dania roślinne. Roślinne Poniedziałki to dobry sposób by przetestować sprzedaż dań roślinnych - komentuje Maciej Otrębski, strategic partnerships manager kampanii RoślinnieJemy - Najbardziej cieszy nas, że dzięki naszym działaniom pyszne i zdrowe dania roślinne pojawią się w miejscach, w których o nie wciąż trudno - galeriach handlowych, czy kantynach pracowniczych, a także w mniejszych miastach prawie w całej Polsce - dodaje.
Organizatorzy akcji liczą, że wskaże ona drogę kolejnym sieciom restauracyjnym, a dania roślinne na dobre zagoszczą w Restauracjach Olimp.
O kampanii
Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu. https://roslinniejemy.org/
O sieci Olimp
Restauracje Olimp to sieć serwująca posiłki w samoobsługowym systemie sprzedaży na wagę, należąca do Gastromall Group. Sieć Restauracji Olimp liczy obecnie 76 lokali i jest największym i najszybciej rozwijającym się konceptem tego typu w Polsce. http://www.olimprest.pl/