Sześć firm: FRoSTA, ALDI, Biedronka, Kaufland, Lidl i Mirko otrzymało specjalne wyróżnienia przyznane przez organizację pozarządową MSC (Marine Stewardship Council). Firmy zostały wyróżnione za działania na rzecz promocji zrównoważonego rybołówstwa i certyfikowanych produktów oraz rozwoju programu MSC w Polsce.
Wyróżnienia zostały przyznane podczas Konferencji MSC, która odbyła się 25 września w Warszawie. Nagrodzonym firmom wręczył je Camiel Derichs, Dyrektor MSC na Europę. „Z ogromną radością dziękujemy firmom FRoSTA, ALDI, Biedronka, Kaufland, Lidl i Mirko za zaangażowanie na rzecz programu certyfikacji MSC i bardzo cieszymy się, że już tak wiele firm obecnych w Polsce wyznacza standardy biznesowe dotyczące pozyskiwania ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów oraz co najważniejsze konsekwentnie je realizuje stawiając zrównoważony rozwój w centrum swojego biznesu” – podkreśla Camiel Derichs.
Wyróżnienie specjalne MSC 2018 otrzymała firma:
-
FRoSTA
Od 2014 r. 100% produktów rybnych FRoSTY pochodzi ze zrównoważonych połowów i posiada certyfikat MSC. Firma prowadzi także intensywne kampanie edukacyjne oraz działania marketingowe i PR podkreślające zaangażowanie w Program MSC.
Wyróżnienia MSC 2018 otrzymały firmy:
-
ALDI
ALDI posiada szeroką i stale rosnącą ofertę certyfikowanych produktów rybnych. Firma aktywnie komunikuje konsumentom swoje zaangażowanie w ochronę zasobów mórz i oceanów m.in. tworząc dedykowane strony www czy włączając się w kampanie konsumenckie MSC.
-
Biedronka
Od 2016 r. Biedronka intensywnie współpracuje z MSC, wprowadzając do oferty różnorodne produkty marki własnej z tym certyfikatem: ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne oraz realizując działania komunikacyjne we współpracy z MSC w Polsce. Będąc największą siecią handlową w Polsce, Biedronka odnotowuje największy wolumen sprzedaży produktów rybnych i owoców morza z certyfikatem MSC. Sieć posiada również politykę zakupową zrównoważonego rybołówstwa, która zakłada m.in. pozyskiwanie produktów ze zrównoważonych źródeł, różnorodność oraz poszanowanie zagrożonych gatunków.
-
Kaufland
Od 2010 r. w marketach Kaufland dostępne są produkty ze znakiem MSC, a od 2014 r. certyfikat MSC obecny jest na wszystkich produktach rybnych marki własnej K-Classic. Firma stale poszerza ofertę produktów ze znakiem MSC, jednocześnie włączając się w kampanie edukacyjne MSC w Polsce.
-
Lidl
Firma posiada jednoznaczne, pisemne stanowisko dotyczące zrównoważonego zaopatrywania w ryby, skorupiaki i ich przetwory, które obejmuje cały stały asortyment marek własnych Lidl Polska. Lidl posiada obecnie jedną z najszerszych ofert produktów rybnych z certyfikatem MSC, wprowadzając na polski rynek nowe certyfikowane gatunki oraz nowe formaty produktów. Firma edukuje konsumentów na temat zrównoważonych źródeł ryb i owoców morza poprzez udział w kampaniach edukacyjnych MSC oraz intensywną komunikację własnymi kanałami.
-
Mirko
Od dwóch lat Miro, rodzinna firma z Pomorza, intensywnie rozwija portfolio swoich produktów we współpracy z MSC. Obecnie Mirko oferuje najwięcej produktów śledziowych z certyfikatem MSC na polskim rynku.
MSC jest międzynarodową organizacją non-profit, która ustanowiła światowy standard w dziedzinie zrównoważonego rybołówstwa i certyfikacji łańcucha dostaw. Dotychczasowe efekty działań MSC pokazują, że możliwe jest odpowiedzialne korzystanie z zasobów naszych mórz i oceanów, tak by nie zabrakło ich także dla przyszłych pokoleń.
„Sukces programu MSC nie byłby możliwy bez ogromnego zaangażowanie naszych partnerów na świecie i również w Polsce.” – mówi Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce. – „Już ponad 100 przedsiębiorstw, w ponad 400 lokalizacjach w Polsce spełnia Standardy MSC w łańcuchu dostaw, a 40 z nich ma podpisane umowy w Polsce umożliwiające korzystanie ze znaku MSC. Mamy nadzieję, że nagrodzone przez MSC firmy będą dalej poszerzały ofertę produktów rybnych z certyfikatem MSC dla polskich konsumentów, a ich przykład zachęci kolejnych producentów i sieci do podejmowania zobowiązań na rzecz zachowania zasobów mórz i oceanów dla przyszłych pokoleń.”
Więcej informacji na temat Programu MSC: www.msc.org/pl
Więcej informacji o Konferencji MSC oraz materiały pokonferencyjne można znaleźć na stronie:
www.msc.org/pl/konferencja
***
MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną, międzynarodową organizacją pozarządową. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację w łańcuchu dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzję zakupowe konsumentów na całym świecie.
Niebieski certyfikat MSC znajdujący się na produktach rybnych i owocach morza pochodzących ze zrównoważonych połowów, gwarantuje, że pochodzą one ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk, a produktami rybnymi i owocami morza będziemy cieszyć się zarówno my jak i przyszłe pokolenia.
Już ponad 350 rybołówstw z ponad 35 krajów świata posiada certyfikat MSC, a ponad 70 kolejnych przechodzi obecnie proces certyfikacji, co przekłada się na ponad 12% światowych połowów dzikich ryb z certyfikatem MSC. Dzięki temu na całym świecie dostępnych jest już ponad 29 000 produktów w ponad 100 krajach. W Polsce dostępnych jest już ponad 700 produktów, które można znaleźć w największych sieciach handlowych.
www.msc.org/pl