Jak wyglądała będzie bardziej roślinna przyszłość?
Aktualności RolniczeKonferencja Plant-Powered Perspectives
Już 57,8% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa, a 11% konsumentów w wieku 25-34 l. wybiera dietę roślinną. Konferencja Plant-Powered Perspectives, organizowana w ramach kampanii “Roślinniejemy”, ma zainicjować dyskusję na temat potencjału, jaki niosą ze sobą zmiany nawyków żywieniowych Polaków i ich wpływu na rynek spożywczy.
Jak zapowiadają organizatorzy, wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli branży FMCG i HoReCa – producentów i dystrybutorów żywności, przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli restauracji i marketerów kulinarnych oraz osób, które myślą założeniu biznesu związanego z roślinnymi produktami lub daniami.
– Najbardziej aktywne marki spożywcze na świecie łączy m.in. dostrzeganie zmieniających się trendów i aktywne reagowanie na nie, poprzez dopasowanie oferty do nowych zainteresowań konsumentów.Zależy nam, by firmy mądrze odpowiadały na zmieniające się potrzeby swoich grup odbiorców – z korzyścią dla przedsiębiorców, konsumentów i środowiska – mówi Maciej Otrębski, jeden z organizatorów konferencji, koordynator kampanii “Roślinniejemy” –Bliskim nam tematem jest perspektywa przyszłości rynku spożywczego. CB insights podaje dietę roślinną i “mięso 2.0” (czyli mięso wytwarzane poprzez multiplikację komórek) jako kluczowe koncepcje rozwoju branży spożywczej – również te tematy staną się przedmiotem dyskusji podczas konferencji – dodaje.
Udział w konferencji potwierdzili min. Honorata Jarocka z firmy Mintel, Krzysztof Bożek – właściciel sieci restauracji Krowarzywa, czy Nicole Rawling z The Good Food Institute.
Organizatorzy wspólnie z portalem HoReCa Business Club zaplanowali panel dyskusyjny, w którym eksperci będą rozmawiać na temat tego, jak mądrze odpowiadać na trendy oraz omówią najlepsze praktyki w tym zakresie. Swój udział w panelu potwierdził min. Łukasz Błażejewski z sieci Meat & Fit.
Podczas Plant-Powered Perspectives odbędzie się także sesja pitchingowa dla osób i firm, które chcą wprowadzać nowe rozwiązania, czy produkty na rynek.
Wydarzenie odbędzie się 4 października w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy w Warszawie. Dołączyć do wydarzenia można rejestrując się pod linkiem.
https://plant-powered-perspect ives.evenea.pl/
Bilety Early Bird są dostępne do 15 sierpnia.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu:
https://roslinniejemy.org/konf erencja
####
O kampanii
Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych,
właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje
działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej
wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii
Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym
“Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia
produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
https://roslinniejemy.org/