REKLAMA

Grupa Pernod Ricard zamieniła plastikowe rurki i mieszadełka do koktajli na biodegradowalne

WPR slomkiW myśl zasady, że drobne, codzienne działania mogą przyczynić się do wielkich zmian i poprowadzić ku lepszej przyszłości, Grupa Pernod Ricard postanowiła przestać stosowania rurek oraz mieszadełek wykonanych z niebiodegradowalnego plastiku. Inicjatywa wpisana jest w tzw. Mapę Środowiskową 2020, czyli realizowaną przez Grupę politykę ochrony środowiska.


Na początku stycznia, Grupa Pernod Ricard skierowała do swoich filii na całym świecie wytyczne dotyczące zaniechania korzystania z plastikowych rurek oraz mieszadełek podczas wszystkich imprez i wydarzeń, które organizują. Nowe zasady zostały wprowadzone także w Polsce. Wyborowa Pernod Ricard we wszystkich swoich działaniach eventowych wykorzystuje w pełni kompostowalne i wykonane z odnawialnych surowców naturalnych rurki do koktajli. Jest także jedyną firmą z branży alkoholowej w Polsce, która wprowadziła to proekologiczne rozwiązanie.


Plastikowe rurki i mieszadła są stosowane w branży napojów alkoholowych od wielu dekad. Wraz z modą na koktajle, również dekorowanie szklanek gadżetami stało się powszechne na całym świecie. Warto jednak zauważyć, że jedna plastikowa rurka, z której korzystamy średnio przez jedynie 20 minut potrzebuje aż ponad 200 lat, aby ulec rozkładowi.
Jako firma chcemy działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego w każdym aspekcie naszego biznesu. Organizujemy wiele eventów, więc decyzja o stosowaniu tylko i wyłącznie biodegradowalnych rurek przekłada się na konkretne efekty i lepszy stan naszego środowiska naturalnego. Ponadto, zależy nam na szerzeniu proekologicznie świadomości wśród barmanów, z którymi współpracujemy na co dzień. Chcemy także, aby poprzez takie drobne działania, konsumenci naszych produktów mogli zmienić otaczające nas środowisko, a tym samym i rzeczywistość, na lepsze - powiedział Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard.


Rurki do drinków, których w Polsce używa Wyborowa Pernod Ricard są w pełni biodegradowalne oraz wykonane z odnawialnych surowców naturalnych (materiał roślinny PLA). Nie są wytworzone z plastiku, a jednocześnie są lekkie, mocne, bardzo sztywne, o zwiększonej odporności na zgniatanie. Dbając o środowisko, firma stawia także na jakość i satysfakcję konsumenta.
Oprócz wkładu w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, firma Pernod Ricard angażuje się również w zmniejszanie jej wpływu na środowisko. Plan działania Pernod Ricard do 2020 r., czyli Mapa Środowiskową 2020 zakłada ambitny cel. Jest nim ograniczenie ilości odpadów składowanych na wysypiskach z obecnie istniejących 913 ton do 0 ton do 2020 r.


Informacje o Grupie Pernod Ricard
Grupa Pernod Ricard zajmuje drugie miejsce na świecie w branży win i wyrobów spirytusowych. W roku obrotowym 2016 Grupa wygenerowała skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 8 682 mln euro, a jej historia sięga 1975 r., kiedy to doszło do fuzji dwóch podmiotów: Ricard i Pernod. Od tamtego czasu Grupa nieustannie się rozwija, bazując zarówno na wzroście organicznym, jak i przejęciach. Najważniejsze przejęte spółki do tej pory to: Seagram (w 2001 r.), Allied Domecq (w 2005 r.)


i Vin&Sprit (w 2008 r). Pernod Ricard może poszczycić się jednym z najznakomitszych portfeli marek w swoim sektorze, a należą do nich m. in. wódka Absolut Vodka, pastis Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute i whisky The Glenlivet Scotch oraz Jameson Irish, koniak Martell, rum Havana Club, dżin Beefeater, likiery Kahlúa i Malibu, szampany Mumm i Perrier- Jouët, a także wina Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, Graffigna i Kenwood. Pernod Ricard zatrudnia około 18 tysięcy pracowników i jest organizacją zdecentralizowaną, działającą poprzez sześć „spółek markowych” (ang. Brand Companies) i 85 „spółek rynkowych” (ang. Market Companies) funkcjonujących na każdym kluczowym dla Grupy rynku. Pernod Ricard silnie angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu oraz zachęca klientów do odpowiedzialnej konsumpcji. Strategie i aspiracje Pernod Ricard opierają się na trzech kluczowych wartościach, które są mottem dla rozwoju Grupy, a są to: duch przedsiębiorczości, wzajemne zaufanie oraz silne poczucie odpowiedzialności etycznej. Spółka Pernod Ricard notowana jest na giełdzie Euronext (Pasek informacyjny: RI; kod ISIN: FR0000120693) oraz należy do indeksu CAC 40.


Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. Grupa Pernod Ricard w Polsce jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. W 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

WPR slomki
holdingu rynkowych” klientów kluczowych trzech opierają aspiracje Strategie konsumpcji. odpowiedzialnej miejsce mottem biznesu zrównoważonego silnie rynku. kluczowym funkcjonujących Market wartościach, Grupy, globalnego Euronext część 40. Wyborowa indeksu należy FR0000120693) informacyjny: (Pasek giełdzie przedsiębiorczości, notowana Spółka etycznej. odpowiedzialności poczucie zaufanie wzajemne wyrobów zmniejszanie drugie rozwiązanie. Plastikowe dekorowanie koktajle, dekad. alkoholowych napojów stosowane mieszadła proekologiczne gadżetami wprowadziła która Polsce, alkoholowej firmą jedyną koktajli. Jest szklanek stało kompostowalne jedynie biznesu. aspekcie naturalnego działać chcemy rozkładowi. Jako potrzebuje średnio powszechne korzystamy której rurka, plastikowa zauważyć, jednak świecie. naturalnych rurki wykorzystuje eventów, postanowiła wpisana Inicjatywa plastiku. niebiodegradowalnego wykonanych stosowania przestać przyszłości, Grupę lepszej i poprowadzić wielkich przyczynić codzienne drobne, zasady, realizowaną politykę eventowych imprez działaniach w Polsce. wprowadzone zostały zasady organizują. wydarzeń, plastikowych środowiska. Na korzystania zaniechania dotyczące wytyczne skierowała stycznia, początku Organizujemy decyzja zajmuje zgniatanie. realizację wkładu konsumenta. Oprócz i satysfakcję jakość stawia Dbając odporności Zrównoważonego o zwiększonej sztywne, bardzo mocne, lekkie, jednocześnie plastiku, Celów Rozwoju roślinny odpadów Ricard Grupa Grupie r. Informacje istniejących obecnie wysypiskach składowanych ilości Organizacji ograniczenie ambitny zakłada środowisko. wpływu Zjednoczonych, Narodów wytworzone (materiał stosowaniu zależy współpracujemy którymi barmanów, wśród świadomości proekologicznie szerzeniu Ponadto, Chcemy naturalnego. lepszy efekty konkretne przekłada biodegradowalnych wyłącznie dzień. także, naturalnych powiedział używa których drinków, Ricard. Rurki wiceprezes Szumowski, Andrzej lepsze drobne rzeczywistość, otaczające zmienić produktów naszych konsumenci działania, lokalnych.  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »