REKLAMA

Triggo wyjeżdża na ulice Warszawy. Testy drogowe nowatorskiego pojazdu rozpoczęte

Triggo S.A., polska spółka pracująca nad chronionym globalnymi patentami miejskim pojazdem elektrycznym, przeznaczonym dla usług współdzielonego transportu car sharing i robo taxi, rozpoczęła testy drogowe. Pojazd został objęty ochroną ubezpieczeniową i uzyskał dopuszczenie do ruchu. W ciągu najbliższych miesięcy firma ukończy pierwszą serię pilotażową złożoną z 9 pojazdów, a w 2020 roku planuje rozpocząć produkcję I serii komercyjnej.

 
Triggo 1Testami na drogach publicznych warszawska Spółka rozpoczęła kolejny etap rozwoju Triggo. Start jazd był możliwy m.in. dzięki uzyskaniu  polisy ubezpieczenia OC której udzieliło PZU.
Pierwsze wyniki testów są obiecujące, zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi pojazd dobrze odnajduje się w wymagającym środowisku ruchu miejskiego. W szczególności pozwala na sprawne radzenie sobie w korkach ulicznych i na niewielkich przestrzeniach parkingowych. Kluczowe znaczenie ma tu opatentowana technologia zmiennej geometrii podwozia, która zachowując niewielkie wymiary Triggo, zapewnia pojazdowi stabilność przy każdej prędkości, jak i pozwala na zabudowę bezpiecznej kabiny chroniącej kierowcę i pasażera.
 
Start testów drogowych w Warszawy to ważny krok w rozwoju Triggo, będący logiczną kontynuacją realizowanych wcześniej testów w warunkach kontrolowanych. Uzyskamy dzięki niemu ważne wnioski i informacje zwrotne z użytkowania pojazdu w warunkach realnej eksploatacji. Kilkumiesięczne testy pozwolą nam na dalsze ulepszanie i dopracowanie konstrukcji. Zależy nam, aby przyszli użytkownicy końcowi mieli pozytywne, jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy naszym pojazdem. Jednocześnie pracujemy nad uzyskaniem homologacji i prowadzimy rozmowy z partnerami branżowymi, także w kontekście dostaw egzemplarzy I serii komercyjnej w 2020 roku – mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu i Założyciel Triggo S.A.
 
Poza ww. projektami, firma uczestniczy w postępowaniu patentowym w Indiach. Przyznanie ochrony na drugim pod względem liczebności ludności rynku na świecie może rozszerzyć obszar wyłączności spółki Triggo S.A. na tereny zamieszkałe przez blisko 4 mld osób. Firma utrzymuje plan przeprowadzenia oferty publicznej na GPW w Warszawie, co pomoże finansować budowę pierwszej serii komercyjnej Triggo i rozpoczęcie działań zmierzających do wdrożenia produkcji seryjnej.
 
Analizy eksperckie wskazują na dalszy systematyczny rozwój rynku aut elektrycznych i systemów współdzielenia transportu. Według Deloitte w ciągu dwóch dekad 50 proc. nabywanych aut będzie dysponowało napędem elektrycznym, Międzynarodowa Agencja Energii wskazuje, iż łącznie na świecie wtedy będzie poruszać się 0,3 mld egzemplarzy takich pojazdów. Ośrodek Keralla Research podkreśla, iż liczba osób użytkujących systemy car sharing w ciągu najbliższych 10 lat wzrośnie kilkukrotnie do 35 mln użytkowników, a flota pojazdów wyniesie 0,4 mln szt. Na zwyżkującą popularność pojazdów napędzanych napędami niekonwencjonalnymi wpływa niska szkodliwość dla środowiska naturalnego, rozwój technologii i infrastruktury oraz wsparcie publiczne.
 
Śledząc trendy w branży motoryzacyjnej w Polsce i na rynkach zagranicznych widzimy przyspieszające zmiany polegające na z jednej strony dostrzeganiu zalet i atutów pojazdów elektrycznych. Z drugiej, coraz szerszej popularyzacji systemów współdzielenia środków transportu. Przykładem są platformy car-sharing coraz śmielej rozwijające się zarówno na świecie, jak i w kraju. Głęboko wierzymy natomiast, że prawdziwy przełom leży w usługach Robo-Taxi – powstających z połączenia wynajmu „na aplikację” z automatycznym przebazowaniem pojazdów. Triggo jest projektowane pod kątem świadczenia takich usług i już na obecnym etapie jest gotowe do autonomizacji – podkreśla Rafał Budweil.
 
Robo-taxi to przyszłościowy rynek usług przewozów osób, umożliwiający połączenie wysokiej nominalnej marży brutto obserwowanej w systemach car sharingowych, ze znaczącymi przychodami jednostkowymi (Uber, Bold itd.). Istotę stanowi autonomia sterowania, która pozwala znacząco zwiększyć średnią ilość przejazdów każdego z pojazdów i jednocześnie ograniczyć poziom zaangażowania kłopotliwej, manualnej pracy ludzkiej. Przewiduje się, że rynek usług Robo-taxi doświadczy znaczących, globalnych wzrostów wraz z legalizacją i upowszechnianiem się systemów autonomii sterowania. Triggo dysponuje systemem sterownia drive-by-wire, stanowiącym gotowy punkt wyjścia do instalacji modułów jazdy autonomicznej. Polskie prawodawstwo (Ustawa o Elektromobilności) już na obecnym etapie przewiduje możliwość testowania pojazdów autonomicznych w ruchu drogowym. Istnieje zatem realna szansa na wyprzedzenie działających w tych obszarach podmiotów zagranicznych.
 
W chwili obecnej ponad 160 podmiotów tylko w Europie pracuje nad systemami automatycznego prowadzenia. Wśród nich będziemy szukać dostawcy systemu dla Triggo. Nasz pojazd idealnie wpisuje się w wymagania rynku Robo-Taxi, a przyznana międzynarodowa ochrona patentowa stwarza unikatowe perspektywy międzynarodowej komercjalizacji. Dodatkowym atutem jest usytuowanie naszego projektu w Polsce, europejskim kraju, który nadal jest bardzo konkurencyjny w obszarze prac projektowych i produkcji – uzupełnia Rafał Budweil.

 
--
O Triggo:
Triggo stanowi unikatowy, w pełni elektryczny pojazd, dzięki swojej nowatorskiej konstrukcji łączący najlepsze cechy mobilności i łatwości parkowania jednośladów z bezpieczeństwem i komfortem niewielkich samochodów miejskich.
Przełomową cechą technologii Triggo (oficjalny debiut pierwszego w pełni funkcjonalnego egzemplarza pojazdu odbył się na Kongresie 590 i Warsaw Motor Show w listopadzie 2018 r.) jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia poruszanie się w dwóch trybach: drogowym zapewniającym stabilność dla wysokich prędkości
i manewrowym, miejskim w którym pojazd sprawnie manewruje w korkach i zajmuje bardzo niewiele przestrzeni parkingowej. Jego cechy czynią go idealnie dostosowanym do nadchodzących usług nowej, mobilności miejskiej. Pojazd wykorzystuje m.in. innowacyjne sterowanie cyfrowe „Drive-by-Wire” oraz system wymiennych baterii, skracający przestoje związane z ładowaniem i uniezależniający pojazd od infrastruktury publicznych stacji ładowania.
Pojazd jest od podstaw realizowany przez polską myśl techniczną. Założenia i koncepcje Triggo są chronione międzynarodowymi patentami aktualnie obejmującymi obszar zamieszkały przez przeszło 2,5 mld osób.
Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach europejskich, azjatyckich
i amerykańskich. Potencjał Triggo wynika ze sprzedaży zarówno produktu, jak i licencji.
 

 
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

Triggo 1
opatentowana wcześniej Uzyskamy Kluczowe Zależy pracujemy Jednocześnie pojazdem. naszym wrażenia rodzaju jedyne pozytywne, końcowi użytkownicy przyszli konstrukcji. ważne dopracowanie ulepszanie dalsze pozwolą Kilkumiesięczne eksploatacji. realnej użytkowania zwrotne informacje wnioski znaczenie parkingowych. homologacji ubezpieczeniową planuje pojazdów, złożoną pilotażową serię pierwszą ukończy miesięcy ruchu. dopuszczenie uzyskał ochroną produkcję objęty został drogowe. współdzielonego przeznaczonym pojazdem globalnymi chronionym pracująca spółka polska rozpocząć komercyjnej. przestrzeniach zgodnie ulicznych radzenie sprawne szczególności miejskiego. środowisku wymagającym odnajduje dobrze konstrukcyjnymi założeniami obiecujące,   Testami wyniki Pierwsze udzieliło której ubezpieczenia polisy uzyskaniu  możliwy kolejny Spółka warszawska drogach uzyskaniem prowadzimy przełom wyniesie publiczne. wsparcie naturalnego, środowiska szkodliwość wpływa niekonwencjonalnymi napędami napędzanych popularność zwyżkującą użytkowników, trendy kilkukrotnie wzrośnie systemy użytkujących osób liczba podkreśla, Research Keralla Ośrodek poruszać Śledząc branży wskazuje, popularyzacji prawdziwy natomiast, wierzymy Głęboko kraju. świecie, rozwijające śmielej car-sharing platformy Przykładem szerszej motoryzacyjnej drugiej, elektrycznych. atutów dostrzeganiu strony jednej polegające zmiany przyspieszające widzimy Polsce łącznie Energii rozmowy uczestniczy wyłączności rozszerzyć ludności liczebności względem drugim ochrony Przyznanie Indiach. patentowym postępowaniu projektami, tereny S.A.   Poza Założyciel Zarządu Prezes Budweil, mówi dostaw kontekście także branżowymi, partnerami spółki zamieszkałe Agencja seryjnej.   Analizy Międzynarodowa napędem dysponowało nabywanych Deloitte Według elektrycznych systematyczny dalszy wskazują eksperckie wdrożenia blisko zmierzających działań rozpoczęcie pierwszej budowę finansować pomoże Warszawie, publicznej oferty przeprowadzenia utrzymuje    
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »