Ruszyła nowa kampania społeczna, mająca zwrócić uwagę na problem stale zwiększającej się ilości śmieci. Tefal został organizatorem akcji pod hasłem #SkuteczniePosprzatane, której celem jest oczyszczenie z odpadów wybranego parku narodowego w Polsce. O tym, które miejsce zostanie uprzątnięte, można zadecydować, biorąc udział w głosowaniu. Dodatkowo, część dochodu ze sprzedaży odkurzaczy marki Tefal zostanie przekazana na wsparcie Fundacji Nasza Ziemia, która jest głównym partnerem kampanii.
Nie da się nie zauważyć, że w obecnym świecie cierpimy na nadmiar. Nadmiar treści, nadmiar informacji i oczywiście - nadmiar śmieci. Jesteśmy już tak mocno do tego przyzwyczajeni, że aby móc zauważyć różnicę, to wszystko po prostu… musiałoby zniknąć.
Kampania zaczęła się od posprzątania internetu
14 lipca na jeden dzień zniknęła cała treść popularnego serwisu ASZ Dziennik. Czytelnicy portalu nie kryli zdziwienia, ponieważ zakładki i artykuły zastąpiła biała plansza z hasłem #SkuteczniePosprzatane. Puste reklamy pojawiły się także na stronach Filmweb i Gazeta.pl. Podobna sytuacja miała miejsce również na Instagramie aktora - Mateusza Damięckiego i prezenterki telewizyjnej - Agnieszki Cegielskiej. Treść z ich profili zniknęła całkowicie na 24 godziny, a obserwatorzy mogli zobaczyć tylko pojedynczy post z hasłem kampanii. Szeroko zakrojone działania zwróciły uwagę odbiorców i wzbudziły liczne reakcje.
Kolejnym, a jednocześnie naturalnym etapem akcji, stało się więc „odsłonięcie kart” przez jej organizatorów.
Tefal skutecznie posprząta
Ambasadorzy i partnerzy kampanii wyjaśnili, że ukrycie treści miało znaczenie symboliczne, a prawdziwym celem było zwrócenie uwagi na problem, jakim jest zanieczyszczenie naszej planety trudno biodegradowalnymi odpadami.
Działania symboliczne to jednak nie wszystko. Marka Tefal, chcąc wprowadzić realne zmiany, uruchomiła dedykowaną stronę internetową https://www.skutecznieposprzatane.pl/, na której każdy może oddać głos na wybrany przez siebie park narodowy, z którego zostaną usunięte śmieci. W głosowaniu biorą udział parki: Gorczański, Roztoczański, Kampinoski i Wigierski. Akcja ma więc zasięg ogólnopolski. Ponadto, część dochodu ze sprzedaży odkurzaczy marki Tefal wesprze Fundację Nasza Ziemia.
(cytat)- To bardzo ważne, że firma Tefal umie i chce połączyć swoje strategie marketingowe i CSR z normalną, ludzką troską o środowisko. Dzięki temu na rynku dostępne są odkurzacze na ile się da odpowiedzialne środowiskowo, a także jest wsparcie programu angażującego społeczeństwo do codziennego dbania o środowisko i będą konkretne akcje sprzątania miejsc bardzo cennych przyrodniczo i kulturowo – powiedział Sławek Brzózek, prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Głosowanie potrwa do 15 września. Tego samego dnia poznamy również wyniki akcji.
Tefal to marka, której historia sięga 1956 roku. Jej misją jest udostępnianie produktów najwyższej jakości, by codzienne życie i codzienne czynności czynić coraz prostszymi. Zgodnie z tą filozofią, marka wprowadziła na rynek innowacyjne odkurzacze, które mają 10 lat naprawialności, co jest również wynikiem troski o środowisko naturalne.
Dzięki zaufaniu swoich klientów, marka Tefal wyrosła na lidera w kategorii naczyń z teflonową powłoką oraz żelazek.
Fundacja Nasza Ziemia to polska organizacja pozarządowa, założona w 1994 roku. Jej celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej w kraju oraz promocja odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Od początku swojego istnienia, Fundacja koordynuje największą akcję ekologiczną, czyli „Sprzątanie Świata – Polska”. W 25 dotychczasowych edycjach tej akcji wzięło udział 20 milionów Polaków. Więcej informacji o Fundacji można znaleźć na stronie internetowej http://www.naszaziemia.pl/ oraz na Facebooku https://www.facebook.com/naszaziemia/.