W związku z kampanią skierowaną do klientów firmy Krakowski Kredens mającą na celu uświadomić klientów, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów Krakowski Kredens, Stowarzyszenie Otwarte Klatki organizuje już drugi happening, tym razem przed sklepem Krakowskiego Kredensu na ulicy Floriańskiej 42 w Krakowie w najbliższą sobotę 18 sierpnia o godzinie 13:00. Aktywiści mają nadzieję na zmianę podejścia firmy do ważnego tematu dobrostanu zwierząt.
Ponad 400 firm na świecie i niemal 100 w Polsce zadeklarowało się wycofać ze swoich produktów lub ze swojej oferty jaja pochodzące z chowu klatkowego, mając na względzie dobrostan zwierząt i oczekiwania konsumentów. Wśród firm, które podjęły tę decyzję i wpisały się w nowe standardy polityki odpowiedzialności społecznej biznesu, znajdują się m.in. Biedronka, Carrefour, Unilever, Nestlé, WSP Społem (Majonez Kielecki) czy Taurus.
Według badań opinii społecznej IBRiS przeprowadzonych w lutym br., Polacy są przeciwni hodowli klatkowej. Aż 82,4% uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Te same badania wskazują, że aż 58,4% Polaków uważa, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego. Nic dziwnego, gdyż w chowie klatkowym kury spędzają całe swoje życie w ciasnych klatkach bez dostępu do świeżego powietrza oraz promieni słonecznych.
Mimo rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i otrzymania materiałów ukazujących okrutne warunki panujące w hodowli klatkowej, firma Krakowski Kredens pozostaje obojętna wobec tematu dobrostanu zwierząt budząc tym samym wątpliwości co do jakości oferowanych produktów.
– Jak zapewnia Krakowski Kredens, produkty ich marki powstały w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości produkty spożywcze – a, jak deklaruje, w walce o najwyższą jakość nie ma kompromisów. Podobno. Czy w skład produktów określanych mianem „premium” powinny jednak wchodzić jajka pochodzące z najokrutniejszej formy chowu, jaką jest hodowla klatkowa? – pyta Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Mamy nadzieję, że po poznaniu opinii konsumentów, których znaczna większość uważa, że chów klatkowy nie jest dobry dla zwierząt, Krakowski Kredens podejmie decyzję o rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw i tym samym potwierdzi swoją renomę firmy stawiającej na jakość.
Planowane wydarzenie to już druga demonstracja mająca na celu nakłonienie firmy do wycofania jaj z chowu klatkowego ze swoich produktów. Podobnie jak na pierwszej demonstracji w Warszawie, aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki będą rozdawać ulotki informacyjne oraz rozmawiać z klientami Krakowskiego Kredensu na temat warunków, w których przetrzymywane są zwierzęta w chowie klatkowym.
______________________________
Stowarzyszenie Otwarte Klatki ma na celu zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.