REKLAMA

Krakowski Kredens zgadza się na trzymanie kur w ciasnych klatkach

 


 

W związku z rozpoczętą kampanią skierowaną do klientów firmy Krakowski Kredens mającą na celu uświadomić klientów, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów Krakowski Kredens, Stowarzyszenie Otwarte Klatki organizuje happening przed sklepem Krakowskiego Kredensu na ulicy Nowy Świat 22 w Warszawie w najbliższą sobotę 4 sierpnia o godzinie 12:00. Aktywiści mają nadzieję na zmianę podejścia firmy do ważnego tematu dobrostanu zwierząt.

Zgodnie z globalnym trendem już ponad 400 firm na świecie i niemal 100 w Polsce zadeklarowało się wycofać ze swoich produktów lub ze swojej oferty jaja pochodzące z chowu klatkowego, mając na względzie dobrostan zwierząt i oczekiwania konsumentów. Wśród firm, które podjęły tę decyzję i wpisały się w nowe standardy polityki odpowiedzialności społecznej biznesu, znajdują się m.in. Biedronka, Carrefour, Unilever, Nestlé, WSP Społem (Majonez Kielecki).

Według badań opinii społecznej IBRiS z lutego br. Polacy są przeciwni hodowli klatkowej. Aż 82,4% uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia i aż 100% byłoby skłonnych zapłacić wyższą cenę za bardziej etyczny produkt. Nic dziwnego, gdyż w chowie klatkowym kury nie mają dostępu do świeżego powietrza, słońca i żyją w takim ścisku, że nie są w stanie nawet rozprostować swoich skrzydeł.

Firma Krakowski Kredens, mimo długich rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i otrzymaniem materiałów informujących o okrutnych warunkach panujących w hodowli klatkowej, nie wyraziła zainteresowania tematem dobrostanu kur niosek. – To niepokojące, że ta stawiająca na jakość firma nie chce podjąć tak ważnego tematu jak dobrostan zwierząt. W wyniku braku chęci dialogu i jednoznacznie wyrażonego braku zainteresowania, zdecydowaliśmy się rozpocząć kampanię informacyjną skierowaną do klientów firmy. Mamy nadzieję, że po poznaniu opinii konsumentów, których znaczna większość uważa, że chów klatkowy nie jest dobry dla zwierząt, Krakowski Kredens podejmie decyzję o rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw – mówi Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Wiele firm podejmuje już takie zmiany i udowadnia, że zachowując wysoką jakość swoich produktów, można także dbać o dobrostan zwierząt – dodaje Cendrowicz.

W trakcie happeningu w najbliższą sobotę klienci firmy Krakowski Kredens będą mogli zobaczyć realia hodowli klatkowej ukazane w filmie ze śledztwa na fermie kur niosek oraz podpisać petycję do firmy Krakowski Kredens o wycofanie jajek „trójek”.

_______________________________________________________________________
Stowarzyszenie Otwarte Klatki ma na celu zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.

Otwarte Klatk| Open Cages

125ml milk

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

trzymanie dobrostan zgadza ciasnych klatkach klientów dobrostanu tematu ważnego uważa, warunków opinii sobotę najbliższą bardziej klatkowy decyzję skierowaną chów Kredens, produktów jakość społecznej nadzieję, pochodzących swojego łańcucha firmy. rezygnacji poznaniu konsumentów, podejmie których klatkowego większość zwierząt, znaczna wyrażonego informacyjną stawiająca warunkach panujących klatkowej, wyraziła zainteresowania tematem niosek. niepokojące, podjąć kampanię zwierząt. wyniku chęci dialogu jednoznacznie etycznych zainteresowania, zdecydowaliśmy rozpocząć produkcji Klatki. alternatyw poprzez śledztwa fermie niosek podpisać petycję wycofanie „trójek”. _______________________________________________________________________ Stowarzyszenie zapobieganie cierpieniu wprowadzanie ukazane systemowych społecznych, dokumentowanie przemysłowego edukację promującą pozytywne postawy zwierząt. Otwarte filmie klatkowej mówi zachowując Cendrowicz, koordynatorka kampanii Znoszą Stowarzyszenia informujących podejmuje zmiany udowadnia, wysoką realia produktów, także dodaje Cendrowicz. W trakcie happeningu klienci będą zobaczyć okrutnych dostępu materiałów Polsce nadzieję zmianę podejścia zwierząt. Zgodnie globalnym trendem świecie niemal zadeklarowało 12:00. wycofać swojej oferty pochodzące klatkowego, mając względzie oczekiwania Aktywiści godzinie Wśród pochodzą     W związku rozpoczętą kampanią mającą uświadomić klientów, jakich będące sierpnia składnikami Stowarzyszenie organizuje happening sklepem Krakowskiego Kredensu Świat Warszawie konsumentów. które otrzymaniem powietrza, zapłacić wyższą etyczny produkt. dziwnego, chowie klatkowym świeżego słońca byłoby żyją ścisku, stanie rozprostować skrzydeł. Firma długich rozmów Stowarzyszeniem skłonnych życia podjęły Unilever, wpisały standardy polityki odpowiedzialności biznesu, znajdują Biedronka, Carrefour, Nestlé, odpowiednich Społem (Majonez Kielecki). Według badań lutego Polacy przeciwni klatkowej. zapewnia Klatki | Open Cages
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »