DHL Express chce do 2025 roku wyszkolić ponad 80 proc. pracowników na ekologicznych specjalistów
Firma zamierza obniżyć do zera emisję zanieczyszczeń powietrza powstających podczas transportu do 2050 roku
Między 2008 a 2016 rokiem DHL poprawił swoją efektywność węglową o 30 proc. W ciągu najbliższych 5 lat wynik ten ma zwiększyć się do 50 proc.
Grupa DHL rozwija swój program zrównoważonego rozwoju, będący częścią globalnej strategii GoGreen. W jego ramach firma zdecydowanie wdraża rozwiązania rozwijające na świecie ekologiczną logistykę. Plany grupy DHL są ambitne – w ciągu najbliższych 30 lat zamierza zredukować do zera emisję zanieczyszczeń, które powstają na skutek operacji logistycznych.
Nie jest to jednak pierwszy w historii DHL tak odważny cel związany z ochroną światowego środowiska. W 2008 roku DHL zobowiązał się, że do 2020 roku poprawi swoją efektywność węglową o 30 proc. w stosunku do poziomu z 2007 roku. Wymagało to wdrożenia innowacji i zupełnie nowego podejścia do kwestii ekologicznej logistyki. Wysiłki opłaciły się – cel został osiągnięty już w 2016 roku, czyli na 4 lata przed zakładanym terminem, a DHL wypracował w tym czasie pozycję eksperta w dziedzinie ekologicznych rozwiązań logistycznych.
Nasza misja jest odważna, ale w dużej mierze opiera się na tym, co już udało nam się osiągnąć. Jako wiodąca firma logistyczna na świecie, kluczowym elementem naszej strategii od zawsze był zrównoważony rozwój, a w szczególności właśnie redukcja emisji. Strategiczny kurs naszej misji, czyli zniwelowanie zanieczyszczeń do zera, obejmuje cztery konkretne cele, które chcemy zrealizować jeszcze do 2025 roku – mówi Agnieszka Błaś, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Poland.
Wyznaczone przez firmę cele będą służyły do pomiaru postępów. Do 2025 roku efektywność węglowa ma zostać poprawiona o 50 proc. w stosunku do wyniku z 2007 roku. DHL będzie stosować ekologiczne rozwiązania w odniesieniu do 70 proc. usług w zakresie pierwszej i ostatniej mili. Znajdą się one w ponad połowie oferty firmy, co zwiększy ekologiczność całych łańcuchów dostaw.
Bardzo ważne dla całej grupy DHL jest również inwestowanie w pracowników. Aż 80 proc. z nich ma zostać do 2025 roku certyfikowanymi specjalistami GoGreen. Ma to nie tylko odegrać kluczową rolę w realizacji „Misji 2050”, ale również zmieniać świat na lepsze w ich codziennym życiu. DHL wierzy, że pracownicy będą stosować się do tego, czego nauczyli się na specjalnym kursie w najbliższym otoczeniu.
50 lat DHL
W 2019 roku DHL świętuje 50. rocznicę założenia firmy przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 roku. DHL rozpoczął swoją działalność jako podmiot zmieniający tradycyjny przemysł dostawczy omijając biurokrację dzięki nowatorskiej usłudze dostarczania dokumentów drogą lotniczą w nocy. Od tego czasu DHL rozwinął się w rozległą na całym świecie rodzinę firm DHL zatrudniających około 380 000 pracowników w ponad 220 krajach i terytoriach, która obejmuje całe spektrum usług logistycznych i łańcucha dostaw. DHL koncentruje się na kliencie i kulturze "can-do". Zaowocowało to pięcioma dekadami innowacji: od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów do przetwarzania tekstu, po wykorzystanie specjalnie skonstruowanego StreetScooter tj. przyjaznego dla środowiska pojazdu dostawczego napędzanego napędem elektrycznym. DHL podjęło zobowiązanie Mission 2050, które zakłada osiągnięcie zerowej emisji w całej grupie do 2050 r., jest nieustannie pionierem w branży logistycznej.
DHL – Globalna firma logistyczna
DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 380 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.
DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2018 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 61 miliardów euro.