Najpiękniejszy Festiwal Świata – Pol’And’Rock 2019 był nie tylko pełen świetnych brzmień i pozytywnej energii, ale też odpowiedzialnym społecznie wydarzeniem za sprawą Leszka i Kompanii Piwowarskiej. Tradycyjnie można było odwiedzić strefy: Sprawdź Promile oraz EKO. Dzięki nim ponad 61 tysięcy osób przebadało się alkomatem przed powrotem do domu. Zebrano również ponad 3 tony odpadów nadających się do recyklingu.
Pol’And’Rock z Leszkiem i Kompanią Piwowarską po raz kolejny okazał się nie tylko festiwalem muzycznych doznań i rockandrollowego szaleństwa. Festiwal był również miejscem edukacji dotyczącej zdrowia i dbania o naszą planetę. Dlatego w Miasteczku Lecha, poza koncertami, można było uczestniczyć w animacjach z użyciem alkogogli na refleksomierzu czy labiryncie oraz przebadać się alkomatem w strefie Sprawdź Promile. W strefie EKO każdy uczestnik mógł przynieść tyle odpadów (puszki, kubeczki i mieszane), ile zdołał zebrać, za co Leszek nagradzał eko-nagrodami (elektryczne hulajnogi, poduszki i nerki wykonane z zużytych banerów KP). Dodatkowo, marka dając dobry przykład, wprowadziła w tej edycji Pol’And’Rock 2 rodzaje kubków: jednorazowe w 100 % nadające się do recyklingu oraz wielorazowego użytku, również eko.
Mieliśmy bardzo dobre wyniki zarówno pod względem testów alkomatem, jak również liczby zebranych odpadów. Ponad 61 tysięcy osób sprawdziło swoją trzeźwość, zebraliśmy 1,5 tony aluminium (puszki) i ok. 1,2 tony odpadów plastikowych. Z animacji edukacyjnych skorzystało ponad 16,5 tys. uczestników. Wydaliśmy ok. 24 tys. kubków wielorazowych, z czego niecałe 14 tys. stało się festiwalową pamiątką – te dane mówią same za siebie – skomentowała Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Kolejną nowością od Leszka i Kompani Piwowarskiej była sprzedaż piwa online przed festiwalem. Wszystko po to, żeby ułatwić festiwalowiczom zakup i zaoszczędzić ich czas. Na uczestników Pol’And’Rock czekały również limitowane edycje puszek Lecha Premium, które zaprojektował sam Jurek Owsiak. A oprócz nich, miłośnicy muzyki mogli również zgarnąć limitowaną koszulkę w konkursie przeprowadzanym na stronie www.lech.pl.
To wyjątkowe wydarzenie nie bez powodu nazywane jest Najpiękniejszym Festiwalem Świata. Ze scen płynie mnóstwo fantastycznej muzyki i pozytywnej energii, a fani dobrej zabawy bardzo chętnie angażują się w różne aktywności na naszych strefach. Oczywiście czekało na nich mnóstwo atrakcji i motywatorów w postaci atrakcyjnych nagród – ale efekt nas mile zaskoczył. Rekordziści w każdej z dwóch kategorii przynieśli 119 kg puszek oraz 160 kg plastiku, dzięki czemu mogli wyjechać z Pol’And’Rock na elektrycznych hulajnogach – dodała Małgorzata Walędzińska-Półtorak.
Na scenie Leszka pojawili się niezwykle utalentowani artyści tacy jak: Moyra, Mad Days, Ola Wielgomas czy Terrific Sunday, W Miasteczku Leszka można było zafarbować sobie włosy na zielono, wziąć udział w karaoke oraz skorzystać z Kuźni Talentów, w której miłośnicy Pol’And’Rock sprawdzali swoje zdolności manualne. W strefie można było przybić piątkę z m. in. Krzysztofem Jankowskim „Jankes”, Martą Gałuszewską, Igorem Herbutem czy Michałem Mikołajczakiem.
Tegoroczna edycja przyciągnęła na Festiwal ponad 700 tysięcy fanów muzyki, miłości, przyjaźni i Rock’And’Roll’a. Festiwal w Kostrzynie nad Odrą ponownie udowodnił, że Polacy potrafią się bawić i jednocześnie dbać o środowisko. Teraz pozostaje wszystkim fanom tej imprezy wytrwale czekać na 26 edycję w przyszłym roku.
Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzymy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Dębowe, Redd’s oraz kolekcja specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w naszych browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone przez nas piwa są cenione w Polsce i za granicą.
Jako firma odpowiedzialna społecznie troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas. Realizując naszą strategię zrównoważonego rozwoju promujemy odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkolimy sprzedawców, oszczędzamy wodę i energię, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych i angażujemy się w wolontariat. Mamy zaszczyt być sponsorem wielu lokalnych drużyn.
15 lat temu umożliwiliśmy zwiedzanie Tyskich Browarów Książęcych, gdzie można na żywo zobaczyć, jak warzymy piwo, i poznać historię piwowarstwa w tutejszym Muzeum. Wizyty w browarze można rezerwować przez stronę www.zwiedzbrowar.pl.