REKLAMA

Udany jubileusz Targów Regionalia

5. Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, które odbyły się w dniach 22-24 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie, z pewnością zostaną mile zapamiętane przez mieszkańców Mazowsza. Wystawcy przygotowali prawdziwą ucztę regionalnych smaków. O produktach z targowego menu opowiadano z prawdziwą pasją, ale nie zdradzano sekretnych przepisów, nawet przedstawicielom z branży.

Mieszkańcy Warszawy i okolic spędzili smakowity i turystyczny weekend w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Równolegle do Targów Regionalia odbywały się 21. Targi Turystyki i Wypoczynku Lato. Zwiedzający i wystawcy chwalili połączenie obu wydarzeń. Podkreślano, że udany wypoczynek to nie tylko gościnna obsługa, wygodny pokój, dostępne atrakcje, ale i kuchnia oparta na produktach wysokiej jakości.

Świadomi swojej jakości
Regionalia2016 4Wystawcy jubileuszowych Targów Regionalia zaprezentowali pełen przegląd wysokiej jakości produktów. Niektóre z firm były w trakcie procesu certyfikacji, z kolei inne z dumą pokazywały otrzymane oznaczenia. – Miód spadziowy jest od dawna obecny na Podkarpaciu. W 2010 roku został zarejestrowany przez Komisję Europejską i uzyskaliśmy Chronioną Nazwę Pochodzenia. Dlaczego? Bo tylko w naszych lasach występuje w tak dużym procencie jodła pospolita, gatunek bardzo wrażliwych drzew iglastych. To właśnie dzięki niej uzyskujemy najwyśmienitszy z miodów spadziowych – wyjaśniał Krzysztof Bałon z Gospodarstwa Pszczelarskiego na Podkarpaciu „Eko Bałon”. Dodał także, że miód spadziowy posiada więcej wartości odżywczych.

Stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajdowało się w centralnym punkcie hali i cieszyło się dużym zainteresowaniem. Jego przedstawiciele chętnie dzielili się wiedzą na temat europejskich systemów jakości żywności, wśród których oprócz Chronionej Nazwy Pochodzenia (ChNP) znajdują się Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) i Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). Niektórzy z wytwórców skorzystali z okazji i już na targach złożyli odpowiednie wnioski. Na stoisku była część z 37 certyfikowanych producentów żywności.

Potrzebę certyfikacji tłumaczyła Izabella Byszewska, prezes Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego, która jest partnerem ministerstwa. – Wciąż rośnie liczba świadomych konsumentów, dla których ważny jest certyfikat. Prowadzi to do wzrostu popytu na produkty o udokumentowanej jakości. Producenci mają tego świadomość i nie boją się dziś poddawać kontroli bezpieczeństwa i higieny czy kontroli dokumentującej szczególną jakość i charakter produktu, który wynika z zastosowania tradycyjnych surowców czy sposobów produkcji – mówiła, zachęcając jednocześnie do ubiegania się o znak Jakość Tradycja. System ten jest pierwszym krajowym systemem jakości żywności, uznanym przez Komisję Europejską, który certyfikuje żywność regionalną i tradycyjną.

Propozycja dla branży turystycznej
Podczas konferencji „Jakość i tradycja a rynkowe realia" zorganizowanej przez PIPRiL omówiony został nowy projekt skierowany do branży turystycznej realizowany w ramach zadania publicznego Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki pt. „Wspieranie rozwoju produktów turystycznych”. Celem projektu jest wypracowanie lepszej współpracy między producentami wyróżniającej się jakościowo żywności a turystyką. Przedstawiciele Izby zachęcali właścicieli restauracji i obiektów gastronomicznych do sięgania po produkty lokalne i regionalne, zwłaszcza te z certyfikatami Jakość Tradycja oraz wspólnej promocji. Wśród planowanych działań znalazły się seminaria szkoleniowe w Kielcach, Boguchwale i Wrocławiu, ogólnopolska konferencja w Warszawie oraz przygotowanie folderu produktów ze znakiem Jakość Tradycja.

Po biznes do Warszawy
Wystawcy podkreślali, że odbywające się w Warszawie Targi Regionalia są dobrym miejscem na pozyskanie klientów oraz nawiązanie kontaktów biznesowych. – Poszukujemy chętnych do współpracy hurtowej i detalicznej. W naszej ofercie posiadamy pięć marek. Wszystkie składniki proponowanych przez nas produktów są naturalne i pochodzą z regionów, w których są wytwarzane. W ich składzie znajdziemy np. oliwę Extra Vergine czy aloes – mówił Grzegorz Stachyra z firmy Verdissimi oferującej certyfikowane i naturalne kosmetyki z Włoch, która po raz pierwszy wystawiała się na Targach Regionalia.

Natomiast manufaktura przypraw The Spice Shop poszukiwała nowych dystrybutorów. – Zainteresowanie naszymi przyprawami było spore. Odwiedzały nas głównie osoby dbające o zdrowe żywienie i jakość życia. Pojawiło się również kilku dostawców i właścicieli sklepów ze zdrową żywnością – podsumowała Anna Piekarska.

Duża część wystawców przyjechała na targi również po to, by spotkać się z osobami znającymi już prezentowaną markę i produkty. – Wystawiam się na Targach Regionalia drugi raz i jestem bardzo zadowolona. Jeden z klientów stwierdził, że każdy kto spróbuje mojego makowca, nie oprze się kolejnemu kawałkowi. O tym cieście powstał nawet konkursowy wiersz do jednej z gazet – mówiła z uśmiechem Maria Siej z Cukierni w Lubartowie, która w zeszłym roku otrzymała Złoty Medal, a tym roku wyróżnienie.

Wiele z firm zaznaczyło również, że udział w Targach Regionalia pozwolił im poznać oczekiwania klientów. Co więcej, dla niektórych rozmowy z konsumentami stały się inspiracją do kolejnych przepisów.

Nagrodzone produkty
Podczas Targów Regionalia wyłoniono zwycięzców prestiżowego konkursu na Najlepszy Produkt Targów Regionalia organizowanego pod honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Nagrodę Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi otrzymała firma KaMos za kamiennogórski ser pleśniowy. Przyznano również 10 Złotych Medali Targów Regionalia 2016 oraz 11 wyróżnień w czterech kategoriach.

Złote Medale Targów Regionalia w kategorii „Skarby Natury” otrzymali: Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw w Ujanowicach za suskę sechlońską, Bartlowizna za pasztet z gęsią wątróbką, Tatrzańsko-Beskidzka Spółdzielnia Producentów „Gazdowie” za bundz owczy, Gospodarstwo Pszczelarskie na Podkarpaciu EKOBAŁON Bałon Krzysztof za Podkarpacki Miód Spadziowy, Ba Zioła Agnieszka Białek za czosnek niedźwiedzi, WPPH ELENA IMPORT-EXPORT za owoce liofilizowane oraz PGH i ORT MARGOT - BIS za słoninę wędzoną w prawdziwej wędzarni opalanej drewnem.

W kategorii „Natura i uroda” zwyciężyli Patounis - Korfu - Grecja za tradycyjne naturalne mydło z oliwy z oliwek wysokiej jakości oraz Linen Partner - lniane tekstylia Krzysztof Sierka za skarpety lniane eco z udziałem wysokojakościowej miękkiej bawełny.

W kategorii „Rękodzieło” nagrodzono firmę Malowane Wełną za Szal z wełny jagnięcej dekorowany ręcznie motywami kwiatowymi - Polskie Maki, a w kategorii „Procenty i promile” Złoty Medal powędrował do Browaru „Edi” Edward Wilk za Piwo Wschowskie Ciemne.

Wyjątkowe kompozycje smakowe
Odwiedzający Targi Regionalia skosztowali wyrobów z różnych regionów Polski oraz specjałów z Argentyny, Australii, Austrii, Grecji, Kanady, Maroka, Turcji, Uzbekistanu, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Produkty wyróżniały się wysoką jakością, cennymi wartościami odżywczymi oraz tradycyjnymi sposobami produkcji. Wśród wystawców znajdowali się prawdziwi entuzjaści, dzięki czemu nie tylko apetyczny wygląd, ale i rozmowa o tym jak powstają skłaniała do zakupów. – Proszę spróbować, z tego co mi wiadomo, jest to drugi na rynku syrop owocowy słodzony miodem – zachęcał do degustacji wyrobów opartych na aromatycznym owocu pigwowca Radosław Poślednik z Gospodarstwa Rolnego Pośledników. – Pigwowiec japoński zawiera siedem razy więcej witaminy C niż cytryna, ma dużą zawartość kwasu jabłkowego, naturalnych pektyn, a ponad połowa jego składu to błonnik – tłumaczył.

– Jesteśmy rodzinną firmą, wszystko robimy wedle własnych przepisów, a tworzymy je przy wspólnym stole w kuchni. Wprowadzamy smaki, których nie ma na rynku. To produkt, który służy umileniu i urozmaiceniu menu – mówiła Barbara Stelmach ze spółki Eterneo, która jako pierwsza wprowadziła na rynek cytryny w syropie. Obecnie producent posiada w ofercie ponad 50 przetworów, w tym chrzan z imbirem oraz żurawiną, także konfiturę „Figa z makiem”.

Przykładów na łamanie kulinarnych stereotypów było znacznie więcej: – Naszym celem jest nie tylko promocja marki, ale i uświadomienie klientom, że niekoniecznie coś co wygląda jak chips jest niezdrowe – mówiła Małgorzata Kamińska z PPHU Amkez częstując zwiedzających suszonymi jabłkami. Firma Naturalne Tradycyjne Jadło udowodniła, że orzechy włoskie świetnie nadają się do kiełbasy, a cukiernicy, że buraczane ciasto w polewie czekoladowej może smakować jak murzynek. Okazało się też, że kasza jaglana stanowi doskonałą bazę sernika oraz kotletów, a sól wędzona przez 160 godzin według tradycji Wikingów, jest świetną alternatywą dla wegan. W prezentowanej ofercie znalazły się również rozmaite gatunki serów, pieczywa, miodów, wyrobów garmażeryjnych czy przysmaków tatarskich.

Dopełnienie oferty kulinarnej stanowiły regionalne trunki: nalewki na bazie bzu czarnego, wina o niezwykłej kompozycji smakowej oraz różnorodne piwa, także z limitowanych edycji zawierające nutkę chili czy połączenie wiśni z kawą.

Nie tylko smaki
Oprócz zakupów żywnościowych na targach znaleźć można było naturalne kosmetyki, ekologiczne środki czystości i rozmaite wyroby rzemieślnicze. Ręcznie robiona biżuteria, naturalne tekstylia, odzież inspirowana folklorem, wyroby z drewna czy przedmioty z orientalną duszą Turcji dodały kolorytu całemu wydarzeniu. Ciekawostką była również konferencja „Greckie zioła”, podczas której rodowity mieszkaniec Grecji na przykładzie rozmarynu docenił zioła pełniące rolę roślin ozdobnych w architekturze krajobrazu.

Podczas targów swój debiut miał konkurs na „Najbardziej oryginalne zdjęcie w scenerii targowej", który spotkał się z miłym przyjęciem zwiedzających. Uczestnicy chętnie fotografowali się z wystawcami oraz ich produktami. Pięciu zwycięzców otrzymało od organizatora targów, firmy Międzynarodowe Targi Polska, nagrody w postaci koszy z produktami z oferty wystawców.

Patronaty
5. Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia 2016 zostały objęte honorowymi patronatami Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.

 

________
Międzynarodowe Targi Polska to operator Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Ten nowoczesny obiekt o łącznej powierzchni 15,2 tys. mkw. jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów, m.in. takich jak bankiety, koncerty czy zawody sportowe. Powierzchnia hali wystawienniczej wynosi 10 tys. mkw., zaplecza konferencyjnego 1,2 tys. mkw., a terenu zewnętrznego 4 tys. mkw. Firma MT Polska jest również organizatorem imprez targowych, m.in. Targów Regionalia i Agroturystyka, a także organizatorem technicznym targów: Auto Nostalgia, China Expo Poland czy OffRoad Show Poland.

 


Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl

Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Udany-jubileusz-Targow-Regionalia.html
 

125ml milk

Regionalia2016 4
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

produktów. Niektóre zaprezentowali jubileuszowych jakości. Świadomi swojej jakości Wystawcy trakcie procesu Podkarpaciu. zarejestrowany Europejską uzyskaliśmy obecny oznaczenia. certyfikacji, pokazywały otrzymane „Jakość tradycja Wystawiam jestem zadowolona. stwierdził, produkty. markę spotkać osobami znającymi prezentowaną każdy spróbuje powstał konkursowy wiersz jednej cieście kawałkowi. mojego makowca, kolejnemu przyjechała Piekarska. Duża naszymi przyprawami spore. Odwiedzały Zainteresowanie dystrybutorów. manufaktura przypraw poszukiwała nowych głównie dbające sklepów zdrową żywnością podsumowała dostawców Pojawiło zdrowe żywienie życia. uśmiechem Cukierni kamiennogórski pleśniowy. Przyznano Złotych Nagrodę patronatem Najlepszy Produkt organizowanego honorowym Medali wyróżnień otrzymali: Stowarzyszenie Owoców Warzyw Natury” „Skarby czterech kategoriach. Złote Medale konkursu prestiżowego również, udział pozwolił poznać zaznaczyło wyróżnienie. Wiele Lubartowie, zeszłym Medal, oczekiwania klientów. kolejnych przepisów. Nagrodzone Podczas wyłoniono inspiracją stały więcej, niektórych konsumentami Regionalia. Natomiast wystawiała restauracji obiektów gastronomicznych sięgania zachęcali Przedstawiciele wyróżniającej jakościowo żywności turystyką. lokalne regionalne, planowanych działań seminaria szkoleniowe promocji. wspólnej zwłaszcza certyfikatami Tradycja producentami między projekt skierowany turystycznej realizowany omówiony PIPRiL rynkowe realia" zorganizowanej zadania turystycznych”. projektu wypracowanie lepszej rozwoju „Wspieranie publicznego Departamentu Sportu Kielcach, Boguchwale regionów, wytwarzane. składzie znajdziemy pochodzą proponowanych pięć marek. Wszystkie składniki oliwę Vergine certyfikowane kosmetyki Włoch, pierwszy oferującej Verdissimi mówił Grzegorz Stachyra posiadamy naszej Tradycja. Po biznes Wystawcy podkreślali, znakiem folderu Wrocławiu, ogólnopolska przygotowanie odbywające dobrym Poszukujemy chętnych hurtowej detalicznej. biznesowych. kontaktów miejscem pozyskanie nawiązanie Ujanowicach
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »