Operator zaczął swoje działania od podstaw – w biurowcach i salonach obowiązuje segregacja śmieci. Niebawem butelkowana woda zostanie zastąpiona specjalnymi dystrybutorami. W warszawskiej siedzibie zbierane są plastikowe nakrętki, które przeznaczane są następnie na cele charytatywne. W ostatnim czasie duża partia została przekazana na rzecz schroniska dla psów w Nowym Dworze Mazowieckim.
T‑Mobile uruchomił również wewnętrzną kampanię STOP PLASTIC, w ramach której wycofano plastikowe torby ze wszystkich punktów sprzedaży, a w warszawskiej siedzibie firmy już nie są dostępne plastikowe sztućce, kubki czy słomki.
Energia elektryczna z odnawialnych źródełW tym roku Grupa Deutsche Telekom wyznaczyła również nowe cele klimatyczne na lata 2021-2030. Jednym z najważniejszych założeń jest wykorzystywanie przez wszystkie spółki Grupy energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych już od 2021 roku. Ponadto do 2030 r. Grupa chce także znacznie obniżyć – o 90% w porównaniu z 2017 r. – emisje CO2 z gazu, ropy i innych źródeł energii. Pozwoli to na redukcję emisji dwutlenku węgla o jedną czwartą do 2030 roku wśród dostawców oraz klientów, którzy korzystają z usług i rozwiązań oferowanych przez Grupę.
T‑Mobile Polska jako część Grupy DT włącza się aktywnie w realizowanie tych celów spółki. Obecny udział zielonej energii w całkowitym zużyciu w T‑Mobile to prawie 20%, jednakże operator planuje go zwiększyć, aby już w przyszłym roku prawie 70% energii, a w 2021 już 100 % zakupionej bezpośrednio przez niego pochodziło ze źródeł odnawialnych.
– Ochrona środowiska i troska o przyszłość planety stanowią kluczowe wyzwania naszych czasów. Ogromnie cieszy mnie, że wiele akcji to oddolne inicjatywy naszych pracowników. Promujemy ekologiczne podejście do życia, gdyż poważne skutki zmian klimatu dla przyrody, ludzi i firm są widoczne już dziś
– mówi Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.
– Działania dotyczące ochrony środowiska naturalnego powinny być integralną częścią każdego zrównoważonego modelu biznesowego. Chcemy zmieniać nawyki i budować świadomość nie tylko wewnątrz organizacji, lecz także w całym otoczeniu, w którym funkcjonujemy.
Zaangażowanie we wdrażanie rozwiązań proekologicznych nie jest niczym nowym – już w 2011 roku we flocie T‑Mobile pojawiły się pierwsze w pełni elektryczne samochody. Pod koniec zeszłego roku pracownicy TMPL otrzymali w użytkowanie kolejne zeroemisyjne pool-cary. Przez te lata eksploatacji auta elektryczne pokonały już łącznie ponad 350.000 kilometrów w podróżach lokalnych oraz krótkich delegacjach. Dodatkowo sukcesywnie zastępujemy flotę aut służbowych z silnikami diesla na samochody z napędem alternatywnym.
– Użycie samochodów elektrycznych w naszej flocie pozwala ograniczyć spalanie paliwa, a także emisję dwutlenku węgla, co przy tak dużych przebiegach jest znaczące dla środowiska. Dzięki wyborze pojazdów elektrycznych przez ostatnie lata oszczędziliśmy około 20 tysięcy litrów oleju napędowego, a ilość produkowanego CO2 zmniejszyliśmy o około 35 tony
– dodaje Andreas Maierhofer.