Wczoraj w Berlinie zakończyła się Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB, w której wzięło udział 10 tys. wystawców, prezentując swoją ofertę turystyczną na stoiskach narodowych ze 180 krajów.
Obecna była też Polska z narodowym stoiskiem przygotowanym pod hasłem „Odpoczywaj na wsi”. W ten sposób Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi promowało ofertę gospodarstw agroturystycznych, zagród edukacyjnych oraz innych form wypoczynku na polskiej wsi. Stoisko było jednym z 46 polskich ekspozycji na tej międzynarodowej wystawie. Targi odwiedził podsekretarz stanu Rafał Romanowski.
Motywem przewodnim polskiego stoiska narodowego w Berlinie była turystyka kulturowa − miasta zamki i pałace oraz turystyka aktywna − woda i rower. Ekspozycja prezentowała hity turystyki wiejskiej, zachęcając turystów zagranicznych do odkrywania uroków krajobrazowych i różnorodności kulturowej polskiej wsi. Znaczna część produktów z obszaru turystyki aktywnej i specjalistycznej zlokalizowana jest właśnie na obszarach wiejskich. Dodatkową atrakcją był pokaz rzeźbiarstwa w wykonaniu twórcy ludowego Mariana Mółki.
Obecnie turyści coraz częściej spędzają urlop wśród naturalnego krajobrazu, poszukując ucieczki od zgiełku zabudowanych ciasno miast, zanieczyszczonego środowiska. Dążą do oryginalnych indywidualnych przeżyć. Takie możliwości mają na polskiej wsi. Obszary wiejskie w naszym kraju posiadają wiele pięknych terenów, niejednokrotnie z dziewiczą przyrodą, a równocześnie zróżnicowanym krajobrazem, nieskażonym środowiskiem, oryginalną fauną i florą, wolnych od tłumu. Tym samym oferta polskiej wsi idealnie wpisuje się w turystykę typu „slow life”, „slow food” i „eko”.
Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl
Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Swiatowa-promocja-polskiej-turystyki-wiejskiej.html