Prawie ¼ całkowitej emisji CO2 na świecie pochodzi z sektora transportu. Podróże samolotem oraz samochodami osobowymi stanowią zdecydowaną większość tej liczby. Tymczasem jeden, nawet niepełny autobus dalekobieżny, jest w stanie zastąpić na drodze ponad 5 pełnych samochodów osobowych. Jak zachęcać do wybierania transportu publicznego, nie tylko podczas Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu?
– Gdyby zamiast podróży samochodem osobowym, zwłaszcza w pojedynkę, postawić na autobus dalekobieżny, wyprodukowana podczas przejazdu ilość dwutlenku węgla byłaby 4 razy niższa, a w przypadku FlixBusa – nawet 6 razy niższa. Nasze autobusy mają średnio od 3 do 4 lat, muszą spełniać restrykcyjne wymogi jakości i normy Euro 5 lub 6 – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.
Wrzesień miesiącem eko-transportu
Każdy dzień jest dobry, aby na rzecz zrównoważonego transportu porzucić samochód osobowy. Takiej inicjatywie sprzyja zwłaszcza wrzesień ze względu na liczne międzynarodowe inicjatywy mające na celu promocję ekologicznego podejścia do środków transportu, którymi poruszamy się na co dzień. Od 16 do 22 września obchodzimy Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, a jego zwieńczeniem jest Dzień Bez Samochodu 22 września. Tego dnia, władze wielu miast oferują darmowe przejazdy komunikacją miejską. Z tej okazji, również FlixBus przygotował specjalną promocję, która startuje dziś i obejmuje przejazdy od 1 do 28 października. W jej ramach, bilety na połączenia krajowe będą dostępne już od 4,99 zł, a na międzynarodowe – od 19,99 zł. Dodatkowo, FlixBus daje możliwość przekazania określonej składki – wyliczanej na podstawie liczby kilometrów podróży – na rzecz ochrony środowiska. Dzięki współpracy z organizacją Atmosfair, finansowane są projekty prowadzące do zmniejszania emisji dwutlenku węgla. Obecnie na taki krok decyduje się 6% pasażerów FlixBusa.
FlixBus wyznacza trendy
Od początku 2019 roku FlixBus Polska włączył ponad 80 polskich i europejskich miast do swojej siatki połączeń, a w sezonie letnim zielonymi autobusami podróżowało o 30% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wśród popularnych destynacji warto wyróżnić polskie kierunki nadmorskie, takie jak Kołobrzeg, Karwia oraz Łeba, a także górskie: Ustrzyki Górne czy Karpacz. Oprócz miast, które stanowią centra przesiadkowe FlixBusa w Polsce – Warszawy, Krakowa i Wrocławia – pasażerowie najchętniej za cel podróży wybierali Katowice, Gdańsk, Poznań, Łódź i Zakopane. Łącznie oferta operatora w Polsce to już ponad 200 kierunków podróży.
– Aby zachęcić do zrezygnowania z samochodów osobowych na rzecz transportu publicznego konieczne jest zapewnienie kompleksowej oferty dla pasażerów – komentuje Michał Leman – Poprzez włączanie coraz większej liczby polskich i zagranicznych miejscowości do siatki połączeń, FlixBus przeciwdziała wykluczeniu komunikacyjnemu oraz promuje transport przyjazny dla środowiska.
O FlixMobility
FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain oraz usługi FlixCharter. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, start-up szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech i we Francji. Od 2013 FlixMobility zmieniło sposób podróżowania ponad 100 milionów pasażerów, a spółka stworzyła tysiące nowych miejsc pracy w branży przewozowej. W 2018, FlixBus wystartował w USA, wprowadzając nową alternatywę dla podróżowania po Stanach Zjednoczonych.