Za nami kolejny etap piątej edycji konkursu Chivas Venture dla start-upów zaangażowanych społecznie. Znamy już pięciu finalistów, którzy 15 stycznia 2020 roku powalczą o tytuł zwycięzcy polskiej edycji i udział w globalnym finale w Kanadzie. Stawka jest niezwykle wysoka – udział w Chivas Venture to nie tylko szansa na nagrodę z puli wynoszącej milion dolarów, lecz także wiedza, doświadczenie i networking.
Marka Chivas od 2014 roku nieustannie wspiera zaangażowanie i pomysłowość społecznych przedsiębiorców, organizując konkurs Chivas Venture. Podzielony jest on na dwa etapy: lokalny oraz międzynarodowy, a jego celem jest wyłonienie najciekawszych oraz najlepiej rokujących start-upów, które poprzez swoje działania zmieniają świat na lepsze.
Sukces znaczy więcej
Spośród wielu zgłoszeń, jury w pierwszym, lokalnym, etapie konkursu wyłoniło dziesięć najlepszych start-upów. Półfinaliści mieli szansę uczestniczyć w specjalnie przygotowanych szkoleniach poprowadzonych przez doświadczonych ekspertów pomagających przedsiębiorcom w świadomym budowaniu kompetencji. Wśród nich znaleźli się m.in. Piotr Bucki i Kamil Kozieł, którzy wprowadzili uczestników w świat psychologii komunikacji, prezentacji i pitchu czy Bartosz Majewski, który odkrył przed nimi tajniki sprzedaży oraz zarządzania czasem poświęcanym pracy. Warsztaty zostały zorganizowane już po raz trzeci, nie wpisywały się w globalny harmonogram konkursu, lecz stanowiły dodatkową wartoś
dla uczestników polskiej edycji. Wszystko po to, aby z benefitów, jakie daje konkurs mogło skorzystać więcej firm, niż tylko zwycięzca.
Udział w konkursie Chivas Venture to nie tylko szansa na pozyskanie wsparcia finansowego, lecz także bycie częścią wyjątkowej platformy wymiany myśli, gdzie uczestnicy mogą podyskutować o własnej interpretacji sukcesu, uczyć się od siebie i wymieniać doświadczenia związane z prowadzeniem startupu. Sukces według marki Chivas to wyjątkowa kompozycja wartości i talentów, które razem składają się na unikalną całość, a Chivas Venture jest odzwierciedleniem tego podejścia, dlatego marka wspiera ludzi, dla których sukces oznacza coś znacznie więcej niż tylko zyski. – mówi Agnieszka Radziszewska, Senior Brand Manager Chivas Regal w Wyborowa Pernod Ricard.
Topowa piątka
Zwieńczeniem warsztatów zorganizowanych w ramach Chivas Venture był wybór 5 start up’ów wykazujących się najciekawszym pomysłem na rozwój oraz rozwiązywanie współczesnych problemów społecznych lub środowiskowych. Wśród nich znaleźli się:
Aether Biomedical – producent zaawansowanych protez ręki, skupiający się na rozwiązaniu problemu konieczności wyboru między wysoką jakością i efektywnością produktu, a niższymi kosztami zakupu (jedynie ok. 5% osób z amputowanymi górnymi kończynami korzysta z protez). Protezy, wykorzystujące zdobycze sztucznej inteligencji wyglądają i zachowują się jak prawdziwe, zapewniając użytkownikowi mocny chwyt, dopasowujący się do kształtu trzymanego obiektu.
Handerek Technologies – firma adresująca globalny problem zanieczyszczenia planety plastikiem. Dzięki opatentowanej technologii, rozbijającej strukturę molekularną plastiku, umożliwia efektywny recykling plastikowych odpadów, przekształcając je w substancję, która może posłużyć jako w pełni rafinowane paliwo alternatywne. Technologia zapewnia możliwość recyklingu każdego rodzaju plastiku, również zanieczyszczonego czy tego z domieszką aluminium, co wyróżnia Handerek Technologies na rynku (obecnie jedynie niewielka część plastikowych odpadów uznawana jest za możliwą do poddania obróbce wtórnej).
MakeGrowLab – projekt skupiający się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnymi materiałami. Proponowana przez start-up technologia opiera się na procesie, który nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
SolHotAir – start-up, zajmujący się produkcją wysoce wydajnych powietrznych kolektorów słonecznych – ich efektywność jest o 20% wyższa od najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań przy jednoczesnym ograniczeniu użycia paliw kopalnych. Panele redukują koszty przeznaczone na ogrzewanie, a dzięki temu, że generują dużą ilość ciepła, znajdują zastosowanie także w obiektach przemysłowych oraz przy procesach technologicznych, takich jak np. wysychanie biomasy.
VR Tier One – system wirtualnej rzeczywistości, pomagający ludziom po udarze mózgu, zawałach, operacjach kardiologicznych i innych poważnych schorzeniach, obejmujący rehabilitację, psychoterapię i trening poznawczy. Dzięki metodzie „total immersion”, czyli w wolnym tłumaczeniu „totalnego zanurzenia się” w rzeczywistość Tier One, system pomaga pacjentom odciąć się od szpitalnego otoczenia, dostarczając pozytywnych bodźców, zwiększających motywację do aktywnego uczestnictwa w procesie rekonwalescencji.
Spośród piątki powyższych finalistów lokalnego etapu Chivas Venture, 15 stycznia 2020 roku zostanie wyłoniony laureat, który będzie reprezentował Polskę podczas globalnej uroczystości rozstrzygnięcia konkursu, a wcześniej – w kwietniu – powalczy z finalistami z innych krajów w globalnym głosowaniu internautów o nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów.
***
O marce Chivas
Marka Chivas to oryginalna luksusowa marka szkockiej whisky typu blended. Jej podwaliny stworzyli bracia James i John Chivas, którzy zapoczątkowali sztukę łączenia i mieszania whisky w XIX-wiecznej Szkocji. Od tamtej pory marka Chivas odgrywa zasadniczą rolę w zwiększeniu sprzedaży szkockiej whisky na całym świecie tworząc niezwykły trunek poprzez połączenie najlepszych whisky słodowych i zbożowych.
Marka Chivas wierzy w moc połączeń, zarówno w życiu, jak i szkockiej whisky, a także w łączenie ambicji z hojnością i wykorzystywanie sukcesu do wzbogacenia życia innych. Dlatego Chivas Venture wspiera start-upy społeczne kwotą 1 mln dolarów rocznego dofinansowania.
Chivas łączy swoją siedzibę w szkockim regionie Speyside z przeszło 100 krajami na całym świecie, które wspólnie przyczyniły się do międzynarodowego sukcesu marki sprzedającej dziś ponad 4,2 mln skrzynek 9-litrowych rocznie. Oferta Chivas stanowi połączenie ponadczasowej klasyki z nowoczesnością i innowacją. Znajdują się w niej m.in.: Chivas 12, Chivas Extra, Chivas XV, Chivas Mizunara, Chivas 18, Chivas Ultis, Chivas 25, Chivas Regal The Icon, a także dostępna wyłącznie w sklepach wolnocłowych whisky Chivas Brothers Blend.
Chivas. Success is a blend. www.Chivas.com