Spółka zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do firm zawarła dwuletni kontrakt na sprzedaż energii elektrycznej z polskimi spółkami PepsiCo, światowego lidera produkcji żywności i napojów. PepsiCo to kolejny klient największej grupy energetycznej w Polsce, który skorzystał z popularnej oferty „Naturalnie, że energia”, gwarantującej pochodzenie energii z odnawialnych źródeł, w szczególności z wiatru.
Łączny wolumen dostarczanej do PepsiCo Polska energii elektrycznej wyniesie ok. 50 GWh w okresie dwóch lat - jest to wartość pozwalająca zapewnić energię elektryczną dla około 12 tys. gospodarstw domowych. Firma PepsiCo skorzystała ze specjalnej oferty PGE Obrót „Naturalnie, że energia” kierowanej do klientów, dla których dbanie o środowisko naturalne jest istotnym aspektem w ich działalności.
Coraz więcej przedsiębiorstw kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność swojego biznesu, poszukując rozwiązań przyjaznych środowisku. Strategia firmy PepsiCo oparta jest na filozofii zakładającej realizację celów ekonomicznych przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko. Proekologiczna propozycja PGE „Naturalnie, że energia” stanowi zatem bezpośrednią odpowiedź na oczekiwania firmy PepsiCo, przyczyniając się tym samym do utrwalenia jej wizerunku jako rzetelnego i ekologicznego partnera w biznesie. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie ofertą „Naturalnie, że energia” wśród naszych klientów, co jest dla nas dowodem na to, że podążamy we właściwym kierunku, jeśli chodzi o rozwój naszego portfolio – mówi Jan Mądrzak, wiceprezes zarządu PGE Obrót odpowiedzialny za sprzedaż i obsługę klienta.
Propozycja PGE Obrót „Naturalnie, że energia” to oferta promująca przyjazny środowisku sposób pozyskiwania energii elektrycznej, której nabywcy dołączają do elitarnego grona klientów ekologicznych. W swojej strategii „Działanie ze świadomością celu” PepsiCo zobowiązuje się dbać o naturalne zasoby poprzez wspieranie rozwoju nauki i innowacyjności, stale poszukując nowych sposobów na ograniczenie zużycia surowców naturalnych, w tym energii elektrycznej. Wśród obowiązujących w firmie celów ekologicznych znajduje się m.in. zmniejszanie o 20 proc. emisji gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla, powstałych na skutek działalności operacyjnej firmy do 2030 roku oraz poszanowanie i odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych.
Zgodnie ze strategią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu” stale poszukujemy takich rozwiązań, które pozwolą nam w sposób istotny zmniejszać nasz wpływ na środowisko
i redukować nasz ślad węglowy – mówi Michał Jaszczyk, prezes zarządu PepsiCo Polska.
Podpisana z PGE Obrót umowa zaspokoi w pełni potrzeby energetyczne PepsiCo Polska na najbliższe dwa lata. A zatem już od 1 stycznia 2019 r. nasze cieszące się uznaniem wśród konsumentów napoje i przekąski, wytwarzane są w 100 proc. przy wykorzystaniu energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych– dodaje Michał Jaszczyk.
Klienci decydujący się na skorzystanie z oferty otrzymują od PGE Obrót certyfikat potwierdzający korzystanie z oferty „Naturalnie, że energia”, wskazujący jaki procent zakupionej energii w danym roku pochodzi ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo prezes URE wydaje gwarancję pochodzenia energii, która przekazywana jest do Rejestru Gwarancji Pochodzenia prowadzonego na Towarowej Giełdzie Energii przez spółkę PGE Obrót na rzecz odbiorcy końcowego.
O PGE Obrót
PGE Obrót z siedzibą w Rzeszowie wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE – największej grupy energetycznej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowej. Spółka obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji i gospodarstw domowych. Podstawowym celem strategii marketingowej PGE Obrót jest stałe doskonalenie standardów obsługi klienta, poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i stałą poprawę jakości świadczonych usług oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów i wymogów rynku. Spółka dąży do rozszerzenia oferty świadczonych usług w oparciu o produkty PGE.
PepsiCo Polska
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2017 roku ponad 63 miliardy dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich. Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
Oświadczenie informacyjne
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie odnoszące się do przyszłości oparte są na aktualnie dostępnych danych, planach operacyjnych i przewidywaniach dotyczących przyszłych zdarzeń i trendów. W swej istocie, oświadczenia dotyczące przyszłości obejmują ryzyko i niepewność. W celu zapoznania się z informacjami dotyczącymi określonych czynników, które mogłyby mieć wpływ na rzeczywiste wydarzenia lub znacząco wpłynąć na zmianę wyników względem przedstawianych oczekiwań, należy zapoznać się z deklaracjami PepsiCo składanymi w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, w tym z najnowszymi raportami rocznymi składanymi na formularzach 10-K i pozostałymi raportami składanymi na formularzach 10-Q oraz 8-K. Tym samym przestrzega się inwestorów przed nieuzasadnionym przywiązywaniem wagi do informacji zawartych w oświadczeniach dotyczących przyszłości, które odnoszą się wyłącznie do stanu z dnia złożenia oświadczenia. PepsiCo nie jest zobowiązana do aktualizowania oświadczeń dotyczących przyszłości, czy to w wyniku pojawienia się nowych informacji, zaistnienia przyszłych zdarzeń, czy w jakikolwiek inny sposób.