REKLAMA

Krakowski Kredens stawia warunek partnerom handlowym: jajka “trójki” mają zniknąć ze składu produktów


Po ponad rocznej kampanii informacyjnej prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki sieć sklepów Krakowski Kredens dołączyła do ponad 120 firm rezygnujących z jaj “trójek”. Firma podjęła decyzję o wycofaniu ze składu oferowanych produktów gotowych jaj z chowu klatkowego.


Krakowski Kredens, sieć sklepów oferująca tradycyjne polskie produkty, poinformowała za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych o wycofaniu jaj klatkowych ze składu produktów gotowych marki. W oficjalnym oświadczeniu Krakowski Kredens stawia warunek partnerom handlowym - od 2024 roku w procesie produkcji nie mogą być stosowane jaja i produkty jajeczne pochodzące z hodowli klatkowych. Jak podkreśla Krakowski Kredens, w pojęciu produktów tradycyjnych nie mieści się chów klatkowy i w związku z tym firma będzie oczekiwać od swoich partnerów możliwie najszybszego wycofania jaj pochodzących z tego typu hodowli.


Decyzja firmy o publikacji zobowiązania nastąpiła po długiej kampanii informacyjnej prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w ramach której aktywiści próbowali podjąć dialog z firmą i informowali konsumentów, w tym klientów sklepów Krakowski Kredens, o problemach dobrostanowych związanych z hodowlą klatkową kur niosek.


Punktem przełomowym kampanii okazały się dwie reklamy nawiązujące do wykorzystywania przez firmę jaj z chowu klatkowego postawione w okolicy siedziby firmy. Mimo że pierwotnie spotkały się z negatywną reakcją firmy, która wezwała Stowarzyszenie do niezwłocznego ich usunięcia pod groźbą podjęcia “dalszych działań” wobec organizacji, dwa miesiące po ich postawieniu Krakowski Kredens wydał oświadczenie o rezygnacji z użycia jaj tzw. “trójek”.


Uważamy, że każda firma powinna wykorzystywać swoje możliwości wpływu na poprawę dobrostanu zwierząt. Dlatego niezmiernie cieszymy się i gratulujemy Krakowskiemu Kredensowi podjęcia etycznej decyzji o wycofaniu z produkcji jaj z chowu klatkowego  — mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki — Jesteśmy przekonani, że także konsumenci docenią decyzję firmy, gdyż mocno wspierali naszą kampanię i oczekiwali podjęcia działania ze strony Krakowskiego Kredensu — dodaje.


Jak informuje Stowarzyszenie, już ponad 120 firm w Polsce podjęło decyzję o wycofaniu jaj pochodzenia klatkowego. Wśród nich znajdują się m.in. Mieszko, Unilever, Frosta, Colian, Winiary, czy Lidl. Swoje decyzje firmy motywują nie tylko troską o dobrostan zwierząt, ale także chęcią spełniania potrzeb konsumentów.


Według badania IBRiS z lutego ubiegłego roku aż 82,4% Polaków uważa, że hodowla klatkowa kur nie zapewnia im odpowiednich warunków. 58,4% społeczeństwa uważa z kolei, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego.


###



Dodatkowe materiały:


Deklaracja firmy:

https://www.facebook.com/KrakowskiKredensTradycjaGalicyjska/photos/a.192073034169985/2365737526803514/?type=3&theater


Lista firm działających w Polsce, które rezygnują z jajek z chowu klatkowego: https://politykadobrostanu.pl/


Zdjęcia z hodowli klatkowej: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656  


Zdjęcia szczęśliwych kur: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157670837248725


Badanie IBRiS: https://www.otwarteklatki.pl/co-polacy-sadza-o-hodowli-klatkowej/






 
 

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e


Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

125ml milk

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

społeczeństwa uważa attitudes farming Winiary, Krakowskiego toward Jesteśmy przekonani, konsumenci docenią wspierali naszą kampanię oczekiwali strony Kredensu Colian, dodaje. Jak informuje Stowarzyszenie, Polsce podjęło pochodzenia Wśród znajdują Mieszko, Unilever, kolei, Frosta, żywności, producenci postawy zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych społecznych, dokumentowanie promote warunków chowu przemysłowego edukację promującą education pozytywne zwierząt. | Our zapobieganie prevent suffering animals through introduction systemic social change, documenting conditions factory cierpieniu Celem restauracje klatkowego: handlowe powinny wycofać klatkowego. ### Dodatkowe materiały: Deklaracja firmy: https://www.facebook.com/KrakowskiKredensTradycjaGalicyjska/photos/a.192073034169985/2365737526803514/?type=3&theater Lista działających Polsce, które rezygnują biznesowych fb: otwarteklatki | opencages klatkowej: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656   Zdjęcia szczęśliwych https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157670837248725 Badanie IBRiS: https://www.otwarteklatki.pl/co-polacy-sadza-o-hodowli-klatkowej/     Otwarte Klatki | Open Cages   web: otwarteklatki.pl | opencages.org https://politykadobrostanu.pl/ Zdjęcia poprawę dyrektorka hodowli. Decyzja mieści chów klatkowy związku oczekiwać partnerów możliwie najszybszego wycofania pochodzących publikacji pojęciu zobowiązania nastąpiła długiej Klatki, której aktywiści próbowali podjąć dialog firmą tradycyjnych podkreśla konsumentów, pośrednictwem rocznej dołączyła rezygnujących podjęła oferowanych Krakowski oferująca tradycyjne polskie produkty, poinformowała mediów klatkowych. społecznościowych klatkowych marki. oficjalnym oświadczeniu handlowym procesie stosowane produkty jajeczne pochodzące informowali klientów Cendrowicz, wpływu postawieniu wydał oświadczenie rezygnacji użycia — Uważamy, każda powinna wykorzystywać możliwości dobrostanu organizacji, zwierząt. Dlatego niezmiernie cieszymy gratulujemy Krakowskiemu Kredensowi etycznej decyzji  — mówi miesiące działań” problemach firmę dobrostanowych związanych hodowlą klatkową niosek. Punktem przełomowym okazały reklamy nawiązujące wykorzystywania postawione “dalszych okolicy siedziby firmy. pierwotnie spotkały negatywną reakcją która wezwała niezwłocznego usunięcia groźbą animals.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »