REKLAMA

Kawiarnie sieciowe wprowadzają więcej opcji roślinnych

Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w największych kawiarniach sieciowych. Według opublikowanego przez nich rankingu najbardziej aktywnie na zmieniające się trendy konsumenckie odpowiadają sieci Green Caffe Nero oraz Starbucks.


Badania INSE z 2013 roku wskazały, że statystyczny Polak odwiedza kawiarnie 11 razy w roku. Jednocześnie z sondażu IBRiS z lutego 2018 roku wynika, że coraz więcej konsumentów skłania się ku roślinnym alternatywom dla konwencjonalnych produktów - aż 57,8% Polaków planuje ograniczyć spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Mleko sojowe można obecnie znaleźć w większości sklepów, a producenci żywności coraz częściej żywo reagują na zmianę nawyków żywieniowych Polaków.


Zdecydowaliśmy się przeprowadzić ranking kawiarni sieciowych pod kątem dostępności produktów roślinnych, ponieważ dostrzegamy wzmożone zainteresowanie roślinnymi alternatywami, chociażby dla nabiału komentuje Maciej Otrębski, strategic partnerships manager kampanii RoślinnieJemy Jak wskazuje badanie Mintel, mleko roślinne do kawy przestało być kaprysem “wielkomiejskiego hipstera” - 90% osób, które decydują się na wybór napojów roślinnych kupuje także mleko krowie. Produkty roślinne stają się po prostu coraz bardziej atrakcyjne dla konsumentów – dodaje.


W raporcie najlepiej wypadły sieci Green Caffe Nero, Starbucks, Etno Cafe oraz kawiarnie Gorąco Polecam, w których napoje roślinne do kawy dostępne są w kilku opcjach. Wariant sojowy zazwyczaj można wybrać bez dodatkowej dopłaty, a napoje kokosowe, czy migdałowe dostępne są za dodatkową opłatą. Zarówno Green Caffe Nero, jak i Starbucks, oferują swoim klientom w 100% roślinne słone i słodkie przekąski - w Green Caffe Nero dostać można sernik z tofu (serka z soi) oraz kanapki z hummusem i pastą baba ghanoush (na bazie bakłażana), a w kawiarniach Starbucks szarlotkę i roślinny lunchbox.


W rankingu najgorzej wypadły kawiarnie Tchibo i McCafe oraz lokalne kawiarnie sieciowe zlokalizowane przy piekarniach, takie jak Awiteks czy Lajkonik.


Wyniki raportu wskazują także na fakt, że sieci niechętnie chwalą się dostępnością produktów roślinnych, jedynie okazjonalnie informując o wegańskich przekąskach czy słodkich deserach. Według CB Insights, to właśnie dieta roślinna jest jednym z megatrendów na nadchodzące lata, a konsumenci w coraz większym stopniu oczekiwali będą zdrowszych, bardziej przyjaznych środowisku dań i produktów. Większość kawiarni sieciowych zdaje się według autorów raportu nie dostrzegać tego trendu.


Zainteresowanie produktami roślinnymi potwierdza sukces szeregu rzemieślniczych kawiarni, oferujących wegańskie dania - warszawskiego lokalu Nancy Lee, czy krakowskiej Karmy. Roślinne napoje czy przekąski trafiają w gusta konsumentów zainteresowanych ciekawymi smakami, czy osób nietolerujących laktozy podsumowuje Otrębski.


O kampanii

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych,

właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje

działania RoślinnieJemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej

wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii

RoślinnieJemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym

“Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia

produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

 

Twórcy kampanii zapraszają na pierwszą konferencję biznesową Plant-Powered Perspectives poświęconą trendom roślinnym na rynku spożywczym, która odbędzie się 4-5.10.2018 w Warszawie.

 

https://roslinniejemy.org/konferencja

https://roslinniejemy.org/

 


 

 
Otwarte Klatk| Open Cages
 

Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl

Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Kawiarnie-sieciowe-wprowadzaja-wiecej-opcji-roslinnych.html
 
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

wegańskich przekąskach słodkich Insights, produktów. właśnie roślinna jednym megatrendów nadchodzące konsumenci większym stopniu ciekawymi będą zdrowszych, przyjaznych środowisku zainteresowanych producentów smakami, Plant-Powered Mondays”, której zachęcenie odbiorców ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych tygodniu.   Twórcy zapraszają pierwszą konferencję biznesową Perspectives inspirowana poświęconą trendom spożywczym, która odbędzie 4-5.10.2018 Warszawie.   https://roslinniejemy.org/konferencja https://roslinniejemy.org/       Otwarte Klatki | Open Cages   Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl Żródło: ogólnoświatowym “Meatless poniedziałki” osób opiera nietolerujących laktozy podsumowuje Otrębski. O kampanii Celem wsparcie zlokalizowane żywności, handlowych, właścicieli restauracji wprowadzaniu promowaniu Swoje działania badaniach “Roślinne rynku, społecznych ankietach rzetelnej wiedzy zakresu kuchni roślinnej najnowszych światowych trendów. kampanii RoślinnieJemy prowadzona piekarniach, sernik lokalne żywieniowych sojowe obecnie znaleźć większości sklepów, producenci żywności częściej reagują zmianę nawyków Polaków. – mięsa Zdecydowaliśmy przeprowadzić ranking kątem dostępności ponieważ dostrzegamy wzmożone zainteresowanie alternatywami, chociażby nabiału roślinnych. spożycie Maciej Starbucks. Eksperci sprawdzili dostępność największych sieciowych. opublikowanego najbardziej aktywnie zmieniające trendy konsumenckie odpowiadają Badania ograniczyć wskazały, statystyczny odwiedza Jednocześnie sondażu lutego wynika, skłania alternatywom konwencjonalnych Polaków planuje komentuje Otrębski, McCafe słodkie wybrać dodatkowej dopłaty, kokosowe, migdałowe dodatkową opłatą. Zarówno oferują klientom słone dostać sojowy (serka kanapki hummusem pastą ghanoush bakłażana), Starbucks szarlotkę roślinny lunchbox. W najgorzej Tchibo zazwyczaj Wariant strategic wybór partnerships manager wskazuje badanie Mintel, przestało kaprysem “wielkomiejskiego hipstera” osób, które decydują napojów opcjach. kupuje krowie. Produkty stają prostu atrakcyjne dodaje. W raporcie najlepiej Gorąco Polecam, których http://nowoczesnafarma.pl/Kawiarnie-sieciowe-wprowadzaja-wiecej-opcji-roslinnych.html  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »