REKLAMA

KLM pracuje nad samolotem przyszłości

 

Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w październiku tego roku na obchodach 100-lecia KLM w Amsteramie.


Linie Lotnicze KLM, jako pionier w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w segmencie lotniczym nie ustają w pracach nad innowacjami, i staraniami które maja uczynić lotnictwo pasażerskie bardziej przyjazne środowisku. Na podstawie rozpoczętej współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Delft (Holandia) KLM będzie uczestniczyć w badaniach i tworzeniu innowacyjnego konceptu lotniczego pod nazwą „Flying-V”. Samolot przyszłości – Flying-V prezentuje całkowicie odmienne podejście do projektowania pasażerskich statków powietrznych, której przyświeca maksymalna paliwooszczędność, a tym samym dążenie do bardziej przyjaznego planecie, zrównoważonego lotnictwa przyszłości. Całkowicie zmieniony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 – aktualnie najbardziej zaawansowanym samolotem. Co więcej, konstrukcja systemu napędowego będzie podlegać łatwym adaptacjom do zastosowania alternatywnych form zasilania. Latający model pokazowy w skali oraz pełnowymiarowa część kabiny Flying-V zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas obchodów 100-lecia –„KLM Experience Days”, które będą miały miejsce w październiku tego roku na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.

 

 
Wizualizacja Flyin V w barwach KLMFlying-V – projekt potencjalnego statku pasażerskiego przyszłości bazuje na współcześnie wykorzystywanym samolocie Airbus A350, który uchodzi za najbardziej zaawansowany technicznie samolot pasażerski świata. Flying-V jest krótszy od A350, ale ma tą samą rozpiętość skrzydeł. Podobne rozmiary do standardowego A350 umożliwią maszynie Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury na lotniskach, takich jak wyjścia z terminala do samolotu i pasy startowe. Samolot ten również bez problemu zmieści się hangarze przeznaczonym dla A350. Co więcej, Flying-V będzie przewoził taką samą liczbę pasażerów - 314 osób w standardowej konfiguracji, a jego ładownie pomieszczą porównywalną objętość cargo - wynoszącą 160 m3. Flying-V będzie jednak mniejszy niż A350, co zapewni mu mniejszy opór aerodynamiczny.
Opływowa konstrukcja kadłuba samolotu będzie miała kształt „V”. Podobnie jak tradycyjne modele współczesnych samolotów, będzie obejmować kabinę pasażerską i ładownię cargo. W tym modelu skrzydła pomieszczą zbiorniki paliwa, a silniki zostaną umieszczone nad skrzydłami. Ulepszony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 – aktualnie najbardziej zaawansowanym samolotem. Latający model pokazowy w skali oraz pełnowymiarowa część kabiny Flying-V zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas obchodów 100-lecia –„KLM Experience Days”, które będą miały miejsce w październiku tego roku na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.


Nowe wnętrze – nowe doświadczenie podróży
Tworzenie samolotu Flying-V to również wyjątkowa okazja dla konstruktorów i projektantów do dalszych prac nad poprawą doświadczenia pasażerów z podróży. Jest to możliwe poprzez zmianę rozmieszczenia siedzeń w kabinie, która będzie zajmowała też część skrzydeł, aż po przeprojektowanie samych foteli i łazienek. Poza zapewnieniem maksymalnego komfortu pasażerów w nowym, wygodnym wnętrzu, konstruktorzy koncentrują się na wadze samolotu. Wszystko musi być tak lekkie, jak to możliwe, aby zmaksymalizować wydajność maszyny, na którą pozwala jej specyficzny, aerodynamiczny kształt.


Paliwo a napęd elektryczny
Flying-V napędzany będzie najbardziej paliwowo wydajnymi silnikami turbowentylatorowymi, które istnieją na rynku. W opracowywanym modelu samolotu przewiduje się nadal wykorzystanie tradycyjnego paliwa lotniczego, ale konstrukcja ma podlegać łatwym adaptacjom w systemie napędowym, dzięki którym będą możliwe alternatywne rozwiązania, jak na przykład zastosowanie elektrycznego napędu turbowentylatorów.


Poprzez liczne inicjatywy podejmowane w ciągu ostatnich lat, KLM zbudował swoją pozycję pioniera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w branży lotniczej. Pojawienie się lotnictwa sto lat temu miało ogromny wpływ na świat, dając ludziom nowy sposób podróżowania. Ten przywilej idzie w parze z ogromną odpowiedzialnością wobec naszej planety. KLM traktuje to bardzo poważnie i dlatego od wielu lat inwestuje w zrównoważony rozwój na różnych poziomach i w ten sposób rozwija szerokie spektrum inicjatyw w tej dziedzinie. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Politechniką w Delft, która umożliwia realizację naszej strategii. Wspólne przedsięwzięcie stanowi ważny kamień milowy na drodze tworzenie zrównoważonego lotnictwa przyszłości.” - powiedział Pieter Elbers, Prezes i Dyrektor Generalny KLM

Mamy zaszczyt współpracować z tak zaufanym i doświadczonym partnerem, jakim są linie KLM w ramach naszej wspólnej misji, której celem jest zupełnie nowe oblicze lotnictwa pasażerskiego, które będzie wysoko energooszczędne i dużo bardziej przyjazne planecie. W tym celu bardzo ważne jest opracowanie zupełnie nowych i wysoce efektywnych konstrukcji samolotów, takich jak Flying-V, a także zastosowanie nowych form napędu. Naszym ostatecznym celem jest lot z zerową emisją CO2. Podjęcie współpracy z KLM i połączenie naszych sił, to ogromna szansa na prawdziwe zmiany w lotnictwie w tym zakresie.” – powiedział Henri Werij, Dziekan Wydziału Inżynierii Lotniczej na Politechnice w Delft

 

 

***

KLM
Od 100 lat Royal Dutch Airlines (Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze) są pionierem w lotnictwie pasażerskim i najstarszą linią lotniczą na świecie, która nadal działa pod swoją oryginalną nazwą. KLM realizuje swoje cele w oparciu o główne wartości – wyjątkowa dbałość o klienta, innowacyjność, wysoka wydajność, godny zaufania serwis i najwyższej jakości produkty. KLM zajmuje obecnie pierwsze miejsce wśród linii europejskich pod względem punktualności (według FlightStats). Siatka bezpośrednich połączeń KLM z wylotem z Amsterdamu obejmuje aktualnie 165 destynacji. Linia oferuje loty dysponując nowoczesną flotą ponad 168 samolotów i zatrudnia 32 tysiące pracowników na całym świecie. W 2018 KLM przewiózł 34,1 miliona pasażerów. Sieć lotów KLM łączy Holandię ze wszystkimi kluczowymi regionami świata zarówno pod względem turystyki, jak i biznesu i jest potężnym silnikiem napędzającym holenderską gospodarkę. Linie KLM są obecne w czterech miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie i Gdańsku, a od i maja b.r. – również we Wrocławiu. Ze wszystkich czterech miast w Polsce linia oferuje loty przez Amsterdam w świat.

Więcej informacji o KLM znajduje się na stronach: www.klm.com/corporate/en/, www.klm.pl, KLM Newsroom - https://nieuws.klm.com/en, Facebook, Twitter oraz KLM Blog - https://blog.klm.com/.
Air France KLM 
Air France i KLM Royal Dutch Airlines tworzą jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym o globalnym zasięgu – Grupę AIR FRANCE KLM. Grupa AIR FRANCE KLM jest czołowym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu ze swoich lotnisk bazowych w Europie. Jej głównym obszarem działalności jest transport pasażerów, towarów oraz obsługa techniczna samolotów.

W 2019 roku, Grupa AIR FRANCE KLM oferuje pasażerom połączenia do 314 miast w 116 krajach, dysponując flotą 548 samolotów. W ubiegłym roku z jej usług skorzystało 101,4 mln pasażerów podróżując poprzez 2 lotniska bazowe (tzw. hub): Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol, z których obie linie wykonują dziennie do 2300 lotów.

Do AIR FRANCE KLM należy wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący 15 mln członków.

AIR FRANCE KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta Air Lines i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 275 lotów dziennie między Europa a USA. Linie AIR FRANCE i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 19 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 14,5 tys. lotów dziennie, do 1150 miast, w 175 krajach.

Więcej informacji o AIR FRANCE i KLM oraz aktualne promocje na bilety lotnicze na stronie: www.airfrance.pl
i www.klm.pl. Informacje o Grupie AIR FRANCE KLM na www.airfranceklm.com

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

Wizualizacja Flyin V w barwach KLM
kabinę obejmować współczesnych modele tradycyjne Podobnie „V”. miała aerodynamiczny. Opływowa przeznaczonym opór zapewni jednak wynoszącą objętość porównywalną ładownie konfiguracji, standardowej osób liczbę przewoził bazuje statku zbiorniki pracach (Holandia) Technicznym Uniwersytetem rozpoczętej podstawie środowisku. pasażerskie lotnictwo uczynić staraniami innowacjami, ustają badaniach segmencie pionier Lotnicze Amsteramie. Linie obchodach zaprezentowany zostanie modelem paliwooszczędnym rozpoczęły Politechnika   Holenderskie uczestniczyć tworzeniu potencjalnego paliwooszczędność, projekt Amsterdamie.     Flying-V zasilania. alternatywnych zastosowania napędowego systemu zmieniony, Całkowicie planecie, przyjaznego dążenie maksymalna innowacyjnego przyświeca powietrznych, statków pasażerskich projektowania podejście odmienne całkowicie prezentuje „Flying-V”. nazwą konceptu skrzydła paliwa, Pieter pozycję ogromną przywilej podróżowania. dając świat, wpływ ogromny miało Pojawienie lotniczej. pioniera zbudował planety. ostatnich ciągu podejmowane inicjatywy liczne turbowentylatorów. Poprzez napędu elektrycznego przykład rozwiązania, alternatywne którym odpowiedzialnością traktuje napędowym, Delft, przyszłości.” tworzenie drodze milowy kamień ważny stanowi przedsięwzięcie Wspólne strategii. realizację umożliwia Politechniką poważnie Jesteśmy dziedzinie. inicjatyw spektrum szerokie rozwija poziomach różnych rozwój zrównoważony inwestuje dlatego dzięki systemie silniki podróży. zapewnieniem łazienek. foteli samych przeprojektowanie skrzydeł, zajmowała kabinie, siedzeń rozmieszczenia zmianę doświadczenia komfortu poprawą dalszych projektantów konstruktorów okazja podróży Tworzenie doświadczenie wnętrze Amsterdamie. Nowe Ulepszony, skrzydłami. umieszczone maksymalnego wygodnym lotniczego, napęd tradycyjnego wykorzystanie przewiduje opracowywanym rynku. istnieją turbowentylatorowymi, silnikami wydajnymi paliwowo napędzany elektryczny Flying-V kształt. Paliwo wnętrzu, specyficzny, pozwala którą maszyny, wydajność zmaksymalizować możliwe, lekkie, Wszystko samolotu. koncentrują konstruktorzy www.airfranceklm.com
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »