REKLAMA

BIG STAR w programie Sklepy Wolne Od Futer!

 

 
BIG STAR, marka odzieżowa istniejąca na rynku od 40 lat, poinformowała o przystąpieniu do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Podpisując oficjalną deklarację, marka zobowiązała się jednocześnie do nieużywania naturalnych futer w swoich produktach.
 
BIG STAR to popularna marka odzieżowa założona w 1979 roku. Obecnie posiada ponad 200 sklepów w całej Polsce, a także sklepy w Niemczech, na Słowacji i Białorusi. W zgodzie z przyjętymi przez siebie zasadami etycznego podejścia do biznesu, a także odpowiadając na aktualne trendy rynkowe oraz oczekiwania konsumentów, marka zobowiązała się do nieużywania prawdziwych futer w swoich kolekcjach. Tym samym BIG STAR dołączył do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer.
 
Odpowiedzialność za zwierzęta spoczywa na nas wszystkich. Mając poczucie tej odpowiedzialności, zdecydowaliśmy się na dołączenie do inicjatywy Sklepy Wolne Od Futer. Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę konsumentów na los zwierząt futerkowych – im większa będzie świadomość problemu, tym ich życie może stać się lepsze. Dlatego z dumą ogłaszamy decyzję o przystąpieniu do grona marek wolnych od cierpienia – mówi Maciej Bugajny, specjalista ds. marketingu w firmie BIG STAR.
 
Program Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) jest obecnie prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie. Ma na celu przekonywanie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z prawdziwymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
 
– Zawsze ogromnie cieszy, gdy tak znana i działająca w wielu krajach marka jak BIG STAR opowiada się po stronie etycznej mody. Bez wątpienia jest to krok, który inni przedstawiciele polskiej branży odzieżowej powinni naśladować. Warto pamiętać, że 2/3 Polaków popiera wprowadzenie zakazu hodowli zwierząt na futra. Oznacza to, że dla przeważającej części konsumentów skład odzieży i dodatków jest istotny, a zawartość futer może być powodem do rezygnacji z zakupu – wyjaśnia Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
 
Marki i projektanci z całego świata nie mają wątpliwości, że w modzie nie ma dłużej miejsca na naturalne futra. Zarówno ze względu na dobro zwierząt, które są hodowane w dramatycznych warunkach powodujących cierpienie fizyczne i psychiczne, jak i ze względu na środowisko naturalne zanieczyszczane przez fermy i zakłady zajmujące się obróbką futer. Cierpią również mieszkańcy miejscowości znajdujących się w sąsiedztwie hodowli, które uniemożliwiają normalne funkcjonowanie społeczności, rozwój agrobiznesu i innych form ekologicznej działalności.
 
Obecnie program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza blisko 1000 marek odzieżowych z całego świata. Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas dołączyli do inicjatywy, są m.in. GUCCI, Armani, Michael Kors czy Hugo Boss. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/. Firmy zainteresowane przystąpieniem do programu mogą to zrobić poprzez kontakt podany na stronie https://www.otwarteklatki.pl/sklepy-wolne-od-futer/.

 
BIG STAR
Marka BIG STAR powstała w 1979 r. w Szwajcarii. Główną specjalnością marki jest odzież jeansowa, która na przestrzeni 4 dekad zyskała już miano kultowej, nie tylko w Europie, ale także w państwach Azji i Afryki. Poza jeansem, w ofercie BIG STAR znajduje sie kompleksowy wybór odzieży górnej oraz dodatków i akcesoriów. Przystąpienie BIG STAR do programu Sklepów Wolnych od Futer jest jednym z elementów uświetniających obchodzone w tym roku 40-lecie marki.
 
Stowarzyszenie Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 roku, obecnie działa w kilkunastu miastach Polski oraz zagranicą. Jego celem jest walka o poprawę losu zwierząt hodowlanych. Otwarte Klatki dokumentują warunki chowu przemysłowego, publikują raporty ze swoich śledztw i lobbują na rzecz lepszej ochrony zwierząt hodowlanych. Stowarzyszenie realizuje i realizowało kampanie na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futra, wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, zniesienia transportu długodystansowego zwierząt, czy zaprzestania okaleczania młodych prosiąt. Prowadzi też kampanie promujące dietę roślinną zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W ramach projektu EA Funds Otwarte Klatki zostały uznane za jedną z najskuteczniejszych organizacji prozwierzęcych na świecie.
 

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e


Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

125ml milk

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

prozwierzęcych organizacji najskuteczniejszych zaprzestania transportu warunków introduction poprawę zagranicą. Polski miastach kilkunastu działa powstało Klatki Stowarzyszenie through   Stowarzyszenie systemic social marki. 40-lecie obchodzone uświetniających Cierpią dokumentują zniesienia ochrony klatkowego, sprzedaży wycofania futra, prevent realizowało realizuje lepszej warunki lobbują śledztw raporty suffering publikują animals przemysłowego, również dłużej futer. sposób świadomość większa futerkowych uwagę zwrócić Chcemy życie dołączenie zdecydowaliśmy odpowiedzialności, poczucie Mając wszystkich. spoczywa problemu, lepsze. Odpowiedzialność marketingu przekonywanie świecie. całym prowadzony Retailer) STAR.   Program firmie specjalista Dlatego Bugajny, Maciej mówi cierpienia wolnych decyzję ogłaszamy zwierzęta   – dostarczanie produktach. całej posiada Obecnie założona popularna   BIG naturalnych sklepy deklarację, oficjalną Podpisując Retailer). poinformowała istniejąca     BIG Polsce, Niemczech, dołączył odpowiadając kolekcjach. prawdziwych konsumentów, oczekiwania rynkowe trendy aktualne biznesu, Słowacji podejścia etycznego zasadami siebie przyjętymi zgodzie Białorusi. futer, konsumentom obróbką części wyjaśnia zakupu powodem zawartość istotny, skład przeważającej Majchrzak, Oznacza wprowadzenie popiera Polaków pamiętać, naśladować. powinni Aleksandra koordynatorka branży warunkach zakłady zanieczyszczane środowisko psychiczne, fizyczne cierpienie powodujących dramatycznych Klatki.   Marki hodowane Zarówno miejsca modzie wątpliwości, świata projektanci odzieżowej polskiej rzetelnej futrami, decyzje etyczne świadome podejmować pozwala klientom prawdziwymi Koordynatorem wycofywanie promuje Program kwestii. poszczególnych polityki informacji zakupowe. koalicja przedstawiciele Zawsze który wątpienia etycznej opowiada działająca cieszy, ogromnie Klatki.   – Alliance prowadzi Polsce zwierząt. prawami ochroną organizacje zrzeszająca animals.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »