W Krakowie uruchomiono Smog Free Project Polska. Plenerową wystawę z pierwszą w Polsce wieżą antysmogową zainicjował ING Bank Śląski. Agencja Allegro odpowiadała za kompleksową komunikację projektu i konferencję inaugurującą. Wszystkie działania związane z wydarzeniem zostały zrealizowane w sposób ograniczający ich negatywny wpływ na środowisko.
ING Bank Śląski zdecydował się na postawienie w Krakowie Smog Free Tower, by zwrócić uwagę na potrzebę wspólnych działań na rzecz czystego powietrza. Postawienie wieży antysmogowej jest jednym z elementów długoterminowej strategii banku dotyczącej ekologii.
Zadaniem agencji Allegro było przygotowanie wydarzenia inaugurującego polską edycję Smog Free Project oraz komunikacja projektu, przy zachowaniu spójności z kampanią #mojepowietrze i wymaganiami twórców instalacji, holenderskiego Studia Roosegaarde. Przygotowując event inaugurujący agencja postanowiła połączyć maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu wydarzenia dla środowiska z uzyskaniem eventu o dużej skali odziaływania komunikacyjnego i zapadającej w pamięć, niebanalnej estetyce.
Proekologiczne podejście było obecne na każdym etapie przygotowań. Przy wyborze podwykonawców preferowano lokalnych dostawców. Agencja ograniczyła do minimum materiały drukowane na rzecz wersji elektronicznych, a w przypadku materiałów drukowanych wykorzystano papier pochodzący z recyclingu. Elementy scenograficzne i press pack zostały wykonane z materiałów możliwych do ponownego wykorzystania, podlegających recyclingowi, biodegradowalnych i posiadających certyfikaty FSC.
Catering obejmował kawę z certyfikatami fair trade oraz dania przygotowane ze składników od lokalnych rolników. Poczęstunek został podany na organicznych naczyniach.
Zaproszenia tradycyjne i elektroniczne, identyfikacja wizualna, materiały wizyjne i press packi zostały utrzymane w spójnej linii kreatywnej, przygotowanej specjalnie na wydarzenie. Dla podkreślenia lokalnego charakteru globalnego projektu, kreacje zawierały krakowskie akcenty, połączone z subtelnym brandingiem ING Banku Śląskiego.
Działania medialne w Polsce przyniosły łącznie 625 publikacji: 35 prasowych, 52 telewizyjne, 167 radiowych i 371 w portalach. Działania komunikacyjne były prowadzone przez 4 tygodnie. O postawieniu Smog Free Tower w Krakowie informowały serwisy zagraniczne od USA, poprzez Europę, Chiny i Japonię po Australię.
Agencja Allegro była odpowiedzialna za kompleksową produkcję i obsługę wydarzenia, w tym m.in. za
koncepcję kreatywną, oprawę scenograficzną, produkcję materiałów wizyjnych i graficznych, obsługę gości,
media relations oraz logistykę. Do zadań agencji należało również przygotowanie otoczenia Smog Free Tower
w Parku Jordana.
Smog Free Tower pozostaje w Krakowie do 26 kwietnia br. Każdy spragniony świeżego powietrza może go
zaczerpnąć do woli w Parku Jordana przy Alei 3 Maja 11.
Więcej informacji na temat Allegro:
www.allegro.com.pl
www.facebook.com/AllegroAgency
www.vimeo.com/user23602797
***
Agencja Allegro specjalizuje się w kompleksowej obsłudze event marketingowej – od pomysłu po realizację
i pełną komunikację. Allegro produkuje wydarzenia o różnej skali i przeznaczeniu – zarówno kameralne spotkania
kadr zarządzających, konferencje, launche produktów, jak i gale, kongresy, roadshows oraz imprezy masowe.
Allegro oferuje także usługi w obszarach ATL, BTL, PR, Digital oraz Incentive. Wśród stałych klientów agencji są
m.in. firmy z sektora finansowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego.
Allegro należy do Klubu Agencji Eventowych przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
W ostatnich latach została laureatem następujących konkursów: Effie Awards, Kampania Społeczna Roku, Złoty
Spinacz, MP Power Awards, Procon Award czy European Excellence Award. Zeszłoroczna koncepcja kreatywna
Gali Bestsellery Empiku autorstwa agencji została wyróżniona Kreaturą.