REKLAMA

Europejski projekt pozyskiwania biometanu we współpracy z SEAT-em

 


SEAT participates in a new European project to generate biomethane from waste 02 HQHiszpański producent dołącza do wspieranego przez Komisję Europejską projektu Life Landfill Biofuel, którego celem jest pozyskanie alternatywnego paliwa – odnawialnego gazu z miejskich odpadów komunalnych. Inicjatywa, w której bierze udział SEAT wraz z kilkoma innymi przedsiębiorstwami, będzie trwać do roku 2023. Badacze będą dysponować łącznym budżetem 4 300 000 euro, finansowanym w 55% przez Komisję Europejską.

 
Gospodarka obiegu zamkniętego
SEAT już od pewnego czasu pracuje nad własnym projektem Life Methamorphosis, który w założeniu umożliwi wyprodukowanie biometanu z wyselekcjonowanych odpadów. Jego celem jest rozwój gospodarki obiegu zamkniętego, wypracowanie większej wydajności energetycznej i zmniejszenie emisji gazów. Inicjatywa Life Landfill Biofuel to dla producenta ambitny krok, by wykorzystać śmieci ze składowiska bez wstępnego przesiewu.

– Dzięki temu projektowi osiągniemy postęp w wykorzystywaniu biometanolu jako paliwa. Zamierzamy dojść do sytuacji, gdy cały cykl życia samochodu będzie miał zerowy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2 – podkreśla Andrew Shepherd, odpowiedzialny za projekty gazów odnawialnych SEAT-a.

Do badań motywują również regulacje prawne. Unia Europejska planuje do 2035 roku ograniczyć do 10% odsetek odpadów, które lądują na wysypiskach śmieci. Zamiana śmieci w biopaliwo staje się tym samym sposobem zmierzenia się z nadchodzącym wyzwaniem. W projekcie biorą udział hiszpańskie przedsiębiorstwo FCC, IVECO, Uniwersytet w Granadzie, fundacja CARTIF, SYSADVANCE, Gasnam oraz Aqualia. SEAT dodatkowo rozwija współpracę z Aqualią w zakresie pozyskiwania biopaliwa ze ścieków.

Szansa na zrównoważony rozwój ekonomiczny
W Europie działa obecnie niemal pół miliona składowisk odpadów. Zamiana śmieci w źródło energii łączy w sobie szansę na obniżenie emisji do środowiska naturalnego z nową okazją biznesową. Specjaliści dostrzegają również duży potencjał w ustaleniu świadectw pochodzenia dla produkowanego biometanu. System ten umożliwiłby rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu nie tylko w Hiszpanii, ale i w innych krajach Unii Europejskiej, a także zapewniłby nowe perspektywy rozwoju dla branży transportowej.


SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 80% swojej produkcji do ponad 75 krajów. W 2018 roku SEAT osiągnął ogólnoświatową sprzedaż na poziomie 517 600 pojazdów, co stanowi najwyższy wynik w ciągu 68 lat jego istnienia.

Grupa SEAT zatrudnia ponad 15 000 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza, Leon i Arona. Ponadto firma produkuje modele Ateca w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii, model Tarraco w Niemczech oraz model Mii na Słowacji.

 

 

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

SEAT participates in a new European project to generate biomethane from waste 02 HQ
zapewniłby gałęzi przemysłu Hiszpanii, innych dostrzegają krajach także potencjał łączy Specjaliści Europie Gasnam Aqualia. dodatkowo współpracę Aqualią zakresie biopaliwa ścieków. Szansa zrównoważony ekonomiczny W działa okazją biznesową. obecnie niemal pół miliona składowisk źródło energii szansę obniżenie środowiska naturalnego transportowej. SEAT samochody jedyną powstają zatrudnia wykwalifikowanych pracowników trzech zakładach produkcyjnych Barcelonie: Franca, Llobregat Martorell, między ciągu niezwykle popularne Ibiza, Arona. Ponadto Republice Czeskiej, Alhambra Portugalii, Tarraco Niemczech istnienia. Grupa najwyższy firmą siedzibą sektora motoryzacyjnego, która projektuje, CARTIF, Hiszpanii. będący częścią Volkswagen, międzynarodowy koncern Martorell stanowi Barcelony, eksportujący około swojej produkcji krajów. osiągnął ogólnoświatową sprzedaż poziomie pojazdów, SYSADVANCE, nadchodzącym fundacja założeniu Europejską.   Gospodarka zamkniętego SEAT już od pewnego pracuje własnym projektem Methamorphosis, który umożliwi budżetem wyprodukowanie wyselekcjonowanych gospodarki zamkniętego, wypracowanie większej wydajności energetycznej zmniejszenie gazów. Inicjatywa finansowanym łącznym producenta paliwa   Hiszpański producent dołącza do wspieranego Europejską projektu Biofuel, którego pozyskanie alternatywnego odnawialnego dysponować miejskich odpadów komunalnych. Inicjatywa, której bierze kilkoma przedsiębiorstwami, trwać Badacze będą Biofuel ambitny Granadzie, wysypiskach motywują regulacje prawne. Europejska planuje ograniczyć odsetek odpadów, które lądują śmieci. SEAT-a. Do biopaliwo się tym sposobem zmierzenia wyzwaniem. projekcie biorą hiszpańskie przedsiębiorstwo IVECO, Uniwersytet badań odnawialnych wykorzystać dojść składowiska wstępnego przesiewu. – Dzięki projektowi osiągniemy postęp wykorzystywaniu biometanolu paliwa. Zamierzamy sytuacji, gazów życia samochodu zerowy wpływ środowisko względem podkreśla Andrew Shepherd, odpowiedzialny projekty Słowacji.      
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »