REKLAMA

¾ Polaków chce roweru elektrycznego. To wkrótce będzie nowa moda

W Europie coraz bardziej powszechne stają się osobiste pojazdy elektryczne. Obok hulajnóg czy hoverboardów największe znaczenie mają rowery ze wspomaganiem. Ich rynek stale się powiększa, także w Polsce. Badanie przeprowadzone przez TNS Polska wykazało, że większość Polaków dostrzega mocne strony rowerów elektrycznych.


RowerRowery napędzane elektrycznością mają szereg niezaprzeczalnych zalet, o których warto wiedzieć. Jedną z nich jest napęd: silniczek elektryczny odciąża nogi, dzięki czemu wkładamy mniej wysiłku w pedałowanie. Osiągamy dzięki temu wyższe prędkości. Podczas dojazdu do pracy czy na uczelnię bez wątpienia docenimy ten aspekt. Ponadto zwyczajne e-bike’i (z silnikami o mocy do 250W i zapewniające prędkość do 25km/h) traktowane są jak tradycyjne rowery. Oznacza to, że możemy poruszać się na nich po jezdniach i po trasach rowerowych, zaparkujemy je w dowolnym miejscu, a rejestrowania i OC zwyczajnie unikniemy. W warunkach miejskich e-bike umożliwi nam wyprzedzanie samochodów i omijanie korków przy jednoczesnym zachowaniu ciszy (silniki elektryczne są praktyczne bezgłośne) i dbałości o ekologię (brak emisji spalin z racji korzystania z prądu). Po dotarciu do celu odepniemy baterię i zaniesiemy ją do domu lub biura, by podładować. Cena przejechania 100 kilometrów wynosi zaledwie złotówkę.


Rowery elektryczne doceniają już miliony osób w Europie. W ciągu 7 lat e-bike’i zdobyły 65% rynku europejskiego. W samym tylko 2016 roku w krajach Unii sprzedano niemal 2 miliony egzemplarzy, czyli o 350% więcej niż w 2012 roku. W takich krajach jak Austria, Szwajcaria, Holandia, Belgia, Niemcy czy Norwegia rowery elektryczne stanowią już niemal 30% wszystkich rowerów. Podobnie będzie w Polsce. Rosnący popyt sprawia, że producenci i dystrybutorzy wprowadzają do swej oferty coraz więcej modeli. Badania przeprowadzone przez TNS Polska w 2016 roku wykazały, że 74% Polaków wybrałoby e-bike zamiast roweru tradycyjnego, a 85% zdecydowałoby się na e-bike zamiast transportu publicznego. Zdaniem Polaków największymi plusami rowerów elektrycznych są: wygoda (nie trzeba czekać na autobus, unika się tłoku – tak stwierdziło 63% respondentów), ekologiczność (brak emisji spalin – istotne dla 61% badanych), zdrowie i kondycja (wciąż korzystamy z siły nóg, jednakże napęd wspomagany elektrycznie chroni przed ich przeciążeniem – jest to ważne dla 57% ankietowanych).


Rower ze wspomaganiem elektrycznym to taki, w którym silnik zasilany baterią litowo-jonową wspiera nas w przemieszczaniu się. Jest to znakomite rozwiązanie dla osób, które chciałyby pojechać dalej, a które nie mają takiej sprawności jak sportowiec. To świetna okazja do tego, by więcej czasu spędzać aktywnie – stwierdził Adam Goździcki, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie BMZ Poland.


W zdobywaniu uznania przez rowery elektryczne pomóc może rozwój baterii. Są one czymś więcej niż tylko magazynami energii. To właśnie baterie decydują o zasięgu naszego roweru, a także o jego maksymalnej prędkości i kosztach eksploatacji. Przy tym ich ceny stanowią bardzo dużą część ceny gotowego pojazdu. Popyt na baterie wciąż rośnie (o 25% rocznie), a wraz z liczbą wyprodukowanych ogniw spada ich cena (o około 5% rocznie). Zawdzięczamy to wzrastającemu rynkowi elektromobilności: autobusy i samochody elektryczne, hulajnogi, hoveboardy, e-bike’i, smartfony i smartwatche stają się coraz bardziej powszechne. Liczba rowerów elektrycznych sukcesywnie rośnie także w Polsce, podobnie jak dawniej miało to miejsce w krajach Europy Zachodniej.


Sektor rowerów elektrycznych ma największą dynamikę spośród wszystkich sektorów rynku rowerowego. W zeszłym roku sprzedało się w Polsce około 10 tys. rowerów elektrycznych. Natomiast u liderów rynku, takich jak Niemcy czy Holandia, sprzedaje się setki tysięcy takich rowerów rocznie – podsumował Adam Goździcki.

 


Grupa BMZ to wiodący na świecie dostawca inteligentnych systemów zasilania i magazynowania energii opartych o technologię litowo-jonową. Znaczącą rolę w grupie pełni BMZ Poland z Gliwic. Polska filia rozwija się dynamicznie od 2010 roku i obecnie zatrudnia ponad 800 pracowników. Firma dostarcza baterie do elektronarzędzi, narzędzi ogrodniczych, autobusów elektrycznych, rowerów oraz skuterów elektrycznych, aplikacji medycznych i wielu innych produktów. BMZ Poland nie tylko produkuje baterie, ale również je projektuje i rozwija w dziale Badań i Rozwoju. BMZ Poland zajmuje się także popularyzacją zastosowań technologii litowo–jonowej jako organizator międzynarodowej konferencji pt. Battery Experts Forum.

Grupa BMZ zlokalizowana jest na całym świecie. Posiada biura i fabryki w Niemczech, Chinach, USA, Francji, Polsce oraz w Japonii. Dzięki wykorzystaniu najnowszych, innowacyjnych technologii współpracuje z wiodącymi światowymi markami. Fabryki baterii w Gliwicach oraz w Karlstein są jednymi z najbardziej nowoczesnych w Europie.

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

Rower
projektuje Niemczech, Chinach, Zachodniej. Sektor wykorzystaniu tysięcy sprzedaje rynku, liderów Natomiast elektrycznych. sprzedało takiej zeszłym rowerowego. sektorów spośród dynamikę najnowszych, największą rocznie Dzięki pełni magazynowania grupie Znaczącą litowo-jonową. Francji, technologię opartych energii zasilania podsumował systemów inteligentnych dostawca Japonii. świecie wiodący Goździcki.   Grupa sprawności ankietowanych). Rower dalej, tradycyjne trasach jezdniach poruszać możemy Oznacza rowery. traktowane zaparkujemy 25km/h) prędkość zapewniające silnikami zwyczajne Ponadto aspekt. rowerowych, dowolnym wątpienia omijanie dbałości bezgłośne) praktyczne (silniki zachowaniu jednoczesnym korków samochodów miejscu, wyprzedzanie umożliwi miejskich warunkach unikniemy. zwyczajnie rejestrowania docenimy uczelnię korzystania znaczenie strony dostrzega większość wykazało, Badanie powiększa, wspomaganiem. największe napędzane hoverboardów hulajnóg elektryczne. pojazdy osobiste powszechne Europie elektrycznych. Rowery elektrycznością dojazdu odciąża Podczas prędkości. wyższe Osiągamy pedałowanie. wysiłku wkładamy elektryczny szereg silniczek napęd: Jedną wiedzieć. których zalet, niezaprzeczalnych ekologię prądu). pojechać ekologiczność nóg, korzystamy (wciąż kondycja zdrowie badanych), istotne respondentów), napęd stwierdziło tłoku autobus, czekać trzeba wygoda plusami jednakże wspomagany Zdaniem baterią chciałyby osób, rozwiązanie znakomite przemieszczaniu wspiera litowo-jonową zasilany elektrycznie silnik którym elektrycznym wspomaganiem ważne przeciążeniem chroni największymi publicznego. dotarciu zaledwie europejskiego. zdobyły ciągu Europie. osób doceniają złotówkę. Rowery wynosi egzemplarzy, kilometrów przejechania podładować. biura, zaniesiemy baterię odepniemy sprzedano Austria, transportu wprowadzają zdecydowałoby tradycyjnego, wybrałoby wykazały, Badania modeli. oferty dystrybutorzy Szwajcaria, producenci sprawia, Rosnący Podobnie rowerów. Norwegia Belgia, Europie.  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »