Ruszyło głosowanie na projekty, których młodzi autorzy zakwalifikowali się do finału konkursu Eko Odkrywcy 4. O granty pieniężne na realizację ekologicznych pomysłów walczy 20 zespołów z całej Polski. Głosować można od 1 do 15 grudnia br. za pośrednictwem strony www.ekoodkrywcy.pl.
Spośród ponad 165 projektów zgłoszonych do tegorocznej edycji Eko Odkrywców Komisja Konkursowa wybrała 20 najciekawszych i najbardziej oryginalnych. Już wkrótce granty pieniężne na ich realizację trafią do 10 zwycięskich zespołów, których prace zdobędą najwięcej głosów internautów. Laureaci zostaną wyłonieni w dwóch grupach wiekowych, co daje szansę na zwycięstwo zarówno dzieciom, jak i młodzieży.
Głosowanie trwa od 1 do 15 grudnia 2016 r. i odbywa się za pośrednictwem oficjalnej strony konkursu www.ekodokrywcy.pl. Żeby oddać głos, wystarczy wejść do zakładki „Finaliści 2016”, w której prezentowane są zakwalifikowane do finału prace konkursowe. Liczba głosów oddanych na poszczególne projekty będzie aktualizowana w czasie rzeczywistym i wyświetlana na stronie internetowej aż do zakończenia głosowania.
Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 16 grudnia 2016 r. W tym samym dniu organizatorzy konkursu wyłonią zespół, do którego trafi nagroda dodatkowa w postaci grupowego wyjazdu na zieloną szkołę o wartości 20 tys. zł. Tym specjalnym wyróżnieniem każdego roku honorowani są autorzy najciekawszego i najbardziej innowacyjnego projektu. Trzy kolejne zespoły zostaną nagrodzone wejściówkami do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Konkurs Eko Odkrywcy to cykliczna akcja skierowana do szkół podstawowych, gimnazjów, liceów, przedszkoli i placówek oświatowo-wychowawczych oraz organizacji pozarządowych z całej Polski. Zadaniem stojącym przed uczestnikami było zaplanowanie ekologicznych projektów badawczych, pozwalających lepiej zrozumieć zasady rządzące naturą i uwrażliwiających na kwestie ochrony środowiska. Myślą przewodnią tegorocznej edycji jest przenikanie się światów przyrody i nowych technologii.
Organizatorami konkursu Eko Odkrywcy 4 są Henkel (właściciel marki Persil), drogerie Rossmann oraz Fundacja Nasza Ziemia. Ambasadorem konkursu jest Rafał Kosik, jeden z najbardziej znanych polskich pisarzy dla dzieci i młodzieży, autor bestsellerowej serii książek „Felix, Net i Nika”.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia prawie 50 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię Sprzątanie świata, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju, selektywnej zbiórki odpadów itp. Więcej: www.naszaziemia.pl