Warszawa, 22 kwietnia 2018, godz. 12
Krakowskie Przedmieście przy pomniku M. Kopernika
„Wkrótce po tym, jak przeszedłem na weganizm, zobaczyłem film dokumentalny o tym, co dzieje się w hodowlach krów.
To przypieczętowało tylko moją decyzję”
To przypieczętowało tylko moją decyzję”
Anthony Kiedis, lider zespołu Red Hot Chilli Peppers
Kampanie reklamowe producentów mleka od lat wpajają nam błędne pojęcie o wpływie produktów mlecznych na zdrowie człowieka. Ponadto wśród konsumentów utrwalił się obraz szczęśliwej, zrelaksowanej krowy mlecznej pasącej się na łące. To wszystko kłamstwa służące do napędzania machiny przemysłu mlecznego, który przynosi ogromne dochody kosztem zwierząt.
Los krów na farmach mlecznych nie jest sielanką. Koszmar trwa tam nieprzerwanie.

Praktyki stosowane przy produkcji mleka narażają krowy na liczne, często bardzo dotkliwe problemy zdrowotne i urazy ciała, nie wspominając o stresie, strachu, wyczerpaniu organizmu i cierpieniu po stracie dziecka. Można by długo wymieniać konsekwencje obciążenia krowy ciągłą eksploatacją: bolesne zapalenie wymion, kalectwo (kulawizny)
czy bezpłodność – to tylko kilka przykładów.
czy bezpłodność – to tylko kilka przykładów.
Krowy są eksploatowane do granic możliwości. Doskwiera im chroniczny głód, ponieważ
ich organizm musi wyżywić zarówno je same i cielaka, jak i spełnić normy hodowlane zadowalające kieszeń producenta. Wiele zwierząt umiera z powodu tzw. gorączki mlecznej, wywołanej niedoborem wapnia, ustawicznie odprowadzanym z organizmu wraz z mlekiem i później niewystarczająco uzupełnianym.
ich organizm musi wyżywić zarówno je same i cielaka, jak i spełnić normy hodowlane zadowalające kieszeń producenta. Wiele zwierząt umiera z powodu tzw. gorączki mlecznej, wywołanej niedoborem wapnia, ustawicznie odprowadzanym z organizmu wraz z mlekiem i później niewystarczająco uzupełnianym.
To różni szczęśliwą krowę z reklamy od prawdziwej krowy z farmy mlecznej.
Przez milczący happening z planszami pragniemy pokazać mieszkańcom dużych miast, którzy nierzadko oglądają krowy mleczne jedynie w reklamach i na billboardach, jak wygląda ich życie od momentu urodzenia do finalnego produktu, który trafia na nasz stół – podkreśla Łukasz Musiał, koordynator kampanii STOPKLATKA.