REKLAMA

Elektromobilność a ochrona środowiska

csm 20170217 091753 1  83f89f8a5f"Wyzwania w transporcie dla ochrony środowiska" to temat konferencji z udziałem prof. Jana Szyszko, ministra środowiska, Krzysztofa Tchórzewskiego, ministra energii, a także przedstawicieli środowisk naukowych i branżowych.

Minister środowiska prof. Jan Szyszko podkreślił że polityka klimatyczna powinna być realizowana globalnie i  opierać się na zrównoważonym rozwoju, uwzględniając zarówno redukowanie emisji, jak i pochłanianie CO2. Jednym z aspektów jej realizacji powinien być transport. Ministerstwo Środowiska współpracuje więc z innymi resortami, w tym m.in. z Ministerstwem Energii, aby skutecznie dać o zasoby przyrodnicze w Polsce, która jest unikatem w skali światowej w zakresie bioróżnorodności.

-  „Rozwój infrastruktury i dobra komunikacja oparta na strategii zrównoważonego rozwoju mogą przyczynić się do wzrostu gospodarczego i lepszej jakości powietrza. Rozwój transportu powinien odbywać się przy jednoczesnym ograniczeniu  jego oddziaływania na środowisko”- powiedział prof. Jan Szyszko.

Podczas konferencji minister środowiska w kontekście założeń koncepcji zrównoważonego rozwoju odniósł się do ustaleń zawartych w porozumieniu klimatyczne w Paryżu (12.2016 r.).

- „Transport niskoemisyjny jest ważnym elementem  gospodarki, ochrony klimatu i walki ze smogiem” – powiedział minister Szyszko. „Porozumienie paryskie wychodzi naprzeciw problemom, z jakimi musimy się zmierzyć w globalnym świecie. Opiera się na uszanowaniu zasobów energetycznych danych państw w walce o dobrą jakość wód, gruntów i powietrza” – dodał minister.

Zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń powietrza i emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę taboru transportu publicznego na niskoemisyjny, a także promowanie niskoemisyjnych samochodów osobowych to cel rządowej Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR).

Krzysztof Tchórzewski, minister energii, podkreślił, że „ Elektryfikacja transportu będzie miała wymierny efekt dla ochrony środowiska”.

- „Rozwój transportu elektrycznego wymaga skoordynowania wielu działań w zakresie polityki, wypracowania systemu ładowania aut, aż po wytwarzanie, gromadzenie i dystrybucję energii” – dodał

W 2015 r. w Polsce było prawie 12 tys. autobusów miejskich, z czego jedynie 419 to były autobusy na alternatywne paliwo (gazowe lub elektryczne). Te proporcje mają być radykalnie zmienione na korzyść pojazdów ekologicznych.

 Elektromobilność jako wyzwanie w transporcie jest tematem, który wymaga pogłębionej debaty i wypracowania dobrych rozwiązań, stąd inicjatywa zorganizowania konferencji przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który jest głównym źródłem finansowania w Polsce inwestycji proekologicznych.

 

 


Źródło
Ministerstwo Środowiska
http://www.mos.gov.pl/

125ml milk

csm 20170217 091753 1  83f89f8a5f
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

Elektromobilność ochrona – ochrony minister konferencji Środowiska wypracowania Polsce powiedział wymaga zrównoważonego rozwoju który powinien zakresie także energii, transporcie ministra Elektryfikacja rządowej niskoemisyjny, promowanie niskoemisyjnych samochodów osobowych proekologicznych.     Źródło inwestycji „ Strategia taboru Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Krzysztof Tchórzewski, podkreślił, finansowania publicznego Fundusz miała gruntów zasobów energetycznych danych państw dobrą jakość Ministerstwo wód, powietrza” wymianę dodał minister. Zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń powietrza emisji gazów cieplarnianych poprzez „Rozwój wymierny ekologicznych.  Elektromobilność paliwo (gazowe elektryczne). proporcje radykalnie zmienione korzyść pojazdów wyzwanie alternatywne tematem, Ochrony pogłębionej debaty dobrych rozwiązań, inicjatywa zorganizowania Gospodarki autobusy środowiska”. - Opiera Narodowy źródłem elektrycznego głównym skoordynowania działań polityki, Wodnej, systemu jedynie ładowania wytwarzanie, gromadzenie dystrybucję energii” dodał W prawie autobusów miejskich, uszanowaniu paryskie świecie. współpracuje redukowanie emisji, pochłanianie Jednym aspektów realizacji transport. Ministerstwo innymi uwzględniając resortami, Ministerstwem Energii, skutecznie zasoby przyrodnicze Polsce, która unikatem zarówno rozwoju, bioróżnorodności. - środowisk "Wyzwania środowiska" udziałem Szyszko, środowiska, Krzysztofa Tchórzewskiego, przedstawicieli naukowych zrównoważonym branżowych. Minister Szyszko podkreślił polityka klimatyczna powinna realizowana globalnie  opierać światowej  „Rozwój globalnym gospodarki, klimatyczne Paryżu (12.2016 r.). - „Transport niskoemisyjny ważnym elementem  klimatu zawartych smogiem” Szyszko. „Porozumienie wychodzi naprzeciw problemom, jakimi musimy zmierzyć porozumieniu ustaleń infrastruktury Rozwój komunikacja oparta strategii przyczynić wzrostu gospodarczego lepszej jakości powietrza. odbywać odniósł jednoczesnym ograniczeniu  jego oddziaływania środowisko”- Szyszko. Podczas kontekście założeń koncepcji http://www.mos.gov.pl/
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »