REKLAMA

Elektromobilność a ochrona środowiska

csm 20170217 091753 1  83f89f8a5f"Wyzwania w transporcie dla ochrony środowiska" to temat konferencji z udziałem prof. Jana Szyszko, ministra środowiska, Krzysztofa Tchórzewskiego, ministra energii, a także przedstawicieli środowisk naukowych i branżowych.

Minister środowiska prof. Jan Szyszko podkreślił że polityka klimatyczna powinna być realizowana globalnie i  opierać się na zrównoważonym rozwoju, uwzględniając zarówno redukowanie emisji, jak i pochłanianie CO2. Jednym z aspektów jej realizacji powinien być transport. Ministerstwo Środowiska współpracuje więc z innymi resortami, w tym m.in. z Ministerstwem Energii, aby skutecznie dać o zasoby przyrodnicze w Polsce, która jest unikatem w skali światowej w zakresie bioróżnorodności.

-  „Rozwój infrastruktury i dobra komunikacja oparta na strategii zrównoważonego rozwoju mogą przyczynić się do wzrostu gospodarczego i lepszej jakości powietrza. Rozwój transportu powinien odbywać się przy jednoczesnym ograniczeniu  jego oddziaływania na środowisko”- powiedział prof. Jan Szyszko.

Podczas konferencji minister środowiska w kontekście założeń koncepcji zrównoważonego rozwoju odniósł się do ustaleń zawartych w porozumieniu klimatyczne w Paryżu (12.2016 r.).

- „Transport niskoemisyjny jest ważnym elementem  gospodarki, ochrony klimatu i walki ze smogiem” – powiedział minister Szyszko. „Porozumienie paryskie wychodzi naprzeciw problemom, z jakimi musimy się zmierzyć w globalnym świecie. Opiera się na uszanowaniu zasobów energetycznych danych państw w walce o dobrą jakość wód, gruntów i powietrza” – dodał minister.

Zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń powietrza i emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę taboru transportu publicznego na niskoemisyjny, a także promowanie niskoemisyjnych samochodów osobowych to cel rządowej Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR).

Krzysztof Tchórzewski, minister energii, podkreślił, że „ Elektryfikacja transportu będzie miała wymierny efekt dla ochrony środowiska”.

- „Rozwój transportu elektrycznego wymaga skoordynowania wielu działań w zakresie polityki, wypracowania systemu ładowania aut, aż po wytwarzanie, gromadzenie i dystrybucję energii” – dodał

W 2015 r. w Polsce było prawie 12 tys. autobusów miejskich, z czego jedynie 419 to były autobusy na alternatywne paliwo (gazowe lub elektryczne). Te proporcje mają być radykalnie zmienione na korzyść pojazdów ekologicznych.

 Elektromobilność jako wyzwanie w transporcie jest tematem, który wymaga pogłębionej debaty i wypracowania dobrych rozwiązań, stąd inicjatywa zorganizowania konferencji przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który jest głównym źródłem finansowania w Polsce inwestycji proekologicznych.

 

 


Źródło
Ministerstwo Środowiska
http://www.mos.gov.pl/

125ml milk

csm 20170217 091753 1  83f89f8a5f
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

konferencji minister Środowiska ochrony Elektromobilność – ochrona Polsce powinien wypracowania powiedział który rozwoju zrównoważonego wymaga zakresie energii, ministra transporcie także rządowej Ministerstwo Strategia proekologicznych.     Źródło osobowych samochodów promowanie niskoemisyjnych zasobów Odpowiedzialnego Rozwoju Elektryfikacja uszanowaniu miała inwestycji „ (SOR). Krzysztof Tchórzewski, podkreślił, niskoemisyjny, publicznego http://www.mos.gov.pl/ powietrza” energetycznych dodał gruntów wód, państw dobrą jakość minister. Zmniejszenie poziomu poprzez wymianę wymierny taboru cieplarnianych gazów zanieczyszczeń powietrza emisji danych elektrycznego zmienione korzyść pojazdów ekologicznych.  Elektromobilność radykalnie proporcje paliwo Wodnej, (gazowe elektryczne). wyzwanie tematem, inicjatywa zorganizowania Narodowy Fundusz rozwiązań, dobrych Gospodarki pogłębionej debaty alternatywne autobusy działań polityki, głównym systemu skoordynowania źródłem „Rozwój Ochrony finansowania Opiera ładowania prawie autobusów miejskich, jedynie dodał W energii” wytwarzanie, gromadzenie dystrybucję środowiska”. - „Porozumienie transport. Ministerstwo współpracuje innymi realizacji aspektów redukowanie emisji, pochłanianie Jednym resortami, Ministerstwem która unikatem światowej bioróżnorodności. - Polsce, przyrodnicze Energii, skutecznie zasoby zarówno uwzględniając Tchórzewskiego, przedstawicieli środowisk naukowych Krzysztofa środowiska, "Wyzwania środowiska" udziałem Szyszko, branżowych. Minister Szyszko globalnie  opierać zrównoważonym rozwoju, realizowana powinna podkreślił polityka klimatyczna  „Rozwój infrastruktury niskoemisyjny ważnym elementem  gospodarki, „Transport r.). - porozumieniu klimatyczne Paryżu (12.2016 klimatu smogiem” jakimi musimy zmierzyć globalnym problemom, naprzeciw Szyszko. paryskie wychodzi zawartych ustaleń lepszej jakości powietrza. Rozwój gospodarczego wzrostu komunikacja oparta strategii przyczynić odbywać jednoczesnym kontekście założeń koncepcji odniósł Szyszko. Podczas środowisko”- ograniczeniu  jego oddziaływania świecie.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »