Edukacyjne projekty: Fundacji 8 Kobiet oraz DeLord Sp. z o.o. otrzymały dofinansowania z NFOŚiGW. Programy w kilkudziesięciu odcinkach zaprezentują innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ochrony środowiska, w tym szczególnie elektromobilności. Umowy przekazania dotacji zostały podpisane w sierpniu br.
Fundacja 8 Kobiet pn. „Eko-jazda"- cross mediowa kampania informacyjno- edukacyjna poświęcona promocji elektromobilności.
Dofinansowanie w wys. 500 tys. zł otrzymał projekt Fundacji 8 Kobiet (F8K) pn. „Eko-jazda"- cross mediowa kampania informacyjno- edukacyjna poświęcona promocji elektromobilności.
Dzięki dotacji zostanie wyprodukowanych 30 odcinków programu telewizyjnego "Eko-jazda". Programy F8K zostaną wyświetlone w internecie (m.in. w You Tube) i w telewizjach regionalnych (sieć kablowa).
Celem cyklu będzie upowszechnienie wiedzy o zrównoważonym rozwoju w zakresie elektromobilności. W filmach przybliżony zostanie temat samochodów elektrycznych począwszy od definicji elektromobilności poprzez uwarunkowania prawne, omówienie jakie samochody mogą posiadać zielone tablice rejestracyjne oraz przedstawienie trendu związanego z wprowadzeniem zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych. Kampania przedstawi zalety płynące dla środowiska
z korzystania z elektryków, ale także przekaże praktyczne porady dotyczące użytkowania samochodu elektrycznego i hybrydowego. W ramach projektu wskazane zostaną również zalety elektromobilności, mające znaczenie nie tylko dla środowiska, ale także dla użytkowników samochodów elektrycznych (np. możliwość darmowego parkowania, poruszania się po buspasach, wjazdu do strefy czystego transportu czy dopłaty do tego typu auta). W programie wystąpią i wypowiedzą się użytkownicy pojazdów elektrycznych: m.in. Marek Kamiński oraz Arkady Fiedler. Elementem zwiększającym zasięg przedsięwzięcia będzie kampania informacyjna w internecie. Stworzona zostanie strona www, na której zamieszczane będą wszystkie informacje o cyklu oraz poszczególne odcinki
w formie wideo. Prowadzone będą także odpowiednie profile w mediach społecznościowych.
Zasięg zrealizowanych aktywności edukacyjno-promocyjnych oraz informacyjnych w projekcie sięgnie ponad 552 tys. osób.
DeLord Sp. z o.o. „Eko-innowacje na start !”- seria dokumentalna dla Fokus TV
Dotacja NFOŚiGW dla firmy DeLord Sp. z o.o. w wys. 342 tys. zł pozwoli wyprodukować dziesięć ok. 10- minutowych odcinków edukacyjnego programu telewizyjnego- w ramach projektu pn. „Eko-innowacje na start !”- seria dokumentalna dla Fokus TV.
Seria w przystępny sposób będzie tłumaczyć, na czym polega wynalazczość ekologiczna i dlaczego warto w nią inwestować. Celem będzie zwiększenie świadomości widzów oraz promocja rozwiązań, które dążą do zrównoważonego rozwoju. Dzięki formatowi, który najpierw przedstawi problem, a następnie zaprezentuje jedno z możliwych rozwiązań, program będzie motywować odbiorców do pozytywnych zmian. Dodatkowo w każdym odcinku znajdą się animacje, które w prosty sposób wytłumaczą trudne zagadnienia technologiczne.
Wszystkie zdjęcia do cyklu będą realizowane w Polsce. Program wyemituje Focus TV, każdy z dziesięciu odcinków emitowany będzie przynajmniej dwa razy (premierowo i powtórkowo). Dodatkowo zaplanowano przeprowadzenie działań promujących program w mediach społecznościowych.
Zasięgiem edukacyjno- informacyjnym inicjatywy zostanie objętych ponad 1,2 mln odbiorców.
Na przekazanie obu dotacji finansujących przedsięwzięcia pozwolił program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Edukacja Ekologiczna”.
Źródło
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
https://www.nfosigw.gov.pl/