REKLAMA

Zaostrza się spór obrońców zwierząt z Krakowskim Kredensem

 
 
29 września pod sklepem Krakowskiego Kredensu na ul. Floriańskiej w Krakowie odbędzie się happening informacyjny organizowany przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Organizacja od dwóch miesięcy prowadzi kampanię skierowaną do klientów firmy, która ma uświadomić ich, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów marki.
 
Planowane wydarzenie to już trzecia demonstracja, na której aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki będą rozdawać ulotki informacyjne oraz rozmawiać z klientami Krakowskiego Kredensu na temat warunków, w których przetrzymywane są zwierzęta w chowie klatkowym. Celem kampanii jest nakłonienie firmy do wycofania tzw. jaj “trójek” z łańcucha produkcji.
 
Krakowski Kredens reklamuje swoje produkty jako wysokojakościowe produkty premium, nie wspomina jednak, skąd pochodzą jaja będące składnikami makaronów i słodyczy. Ukrywa tym samym przed swoimi klientami fakt, że zgadza się okrutne warunki hodowli klatkowej, w której kury nigdy nie mogą wyjść z klatki na powietrze, nie grzebią w ziemi, nie widzą słońca, chorują, a także wzajemnie wydziobują sobie pióra oraz kaleczą sięz powodu ogromnego stresu – mówi Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
 
Według badań opinii społecznej IBRiS przeprowadzonych w lutym br., Polacy są przeciwni hodowli klatkowej - 82,4% uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Te same badania wskazują, że aż 58,4% Polaków uważa, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego. Również najnowsze badania CBOS potwierdzają, że przy codziennych wyborach zakupowych Polacy kierują się częściej empatią niż ceną produktów - według badań większa część konsumentów zwraca przy zakupie jaj uwagę na warunki chowu kur (35%), niż na cenę produktu (11%), a nawet datę ważności (32%), czy jakikolwiek inny aspekt.
 
Rosnąca świadomość konsumencka wpływa na decyzje biznesowe największych graczy na rynku spożywczym - już ponad 100 firm w Polsce zadeklarowało się wycofać ze swoich produktów lub ze swojej oferty jaja pochodzące z chowu klatkowego, mając na względzie dobrostan zwierząt i oczekiwania klientów. Wśród firm, które podjęły tę decyzję i wpisały się w nowe standardy polityki odpowiedzialności społecznej biznesu, znajdują się m.in. Biedronka, Carrefour, Unilever, Nestlé, WSP Społem (Majonez Kielecki) czy Taurus.
 
Firma Krakowski Kredens, mimo rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i otrzymania materiałów ukazujących okrutne warunki panujące w hodowli klatkowej, pozostaje obojętna wobec tematu dobrostanu zwierząt, budząc tym samym wątpliwości co do jakości oferowanych produktów – komentuje Marta Cendrowicz – To już najwyższa pora, by Krakowski Kredens wsłuchał się w głos konsumentów, którzy w większości nie godzą się na przetrzymywanie kur w ciasnych klatkach i podjął decyzję o wycofaniu z jaj “trójek” ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw – dodaje.
 
Kolejny happening informacyjny Stowarzyszenia Otwarte Klatki odbędzie się w najbliższą sobotę 29 września o godzinie 11:00 pod Krakowskim Kredensem na ulicy Floriańskiej 42 w Krakowie. Aktywiści zbierają też podpisy pod internetową petycją kierowaną do firmy.
 
###
 

 
Dodatkowe materiały:
 
Lista firm działających w Polsce, które rezygnują z jajek z chowu klatkowego: https://www.otwarteklatki.pl/te-firmy-zrezygnowaly-z-jaj-klatkowych/
 
 

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e


Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

125ml milk

7baf235a36d87c2baa67ecfd0d6f646e
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

Społem (Majonez Kielecki) Taurus.   – Kredens, Stowarzyszeniem otrzymania materiałów ukazujących panujące pozostaje obojętna produkcji firmy. bardziej animals cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych społecznych, dokumentowanie chowu przemysłowego edukację promującą pozytywne postawy zwierząt. | Our prevent suffering through Celem introduction systemic social change, documenting conditions factory farming education promote positive attitudes toward zapobieganie fb: otwarteklatki | opencages etycznych   ###     Dodatkowe alternatyw dodaje.   Kolejny najbliższą sobotę godzinie Krakowie. Aktywiści zbierają podpisy internetową petycją kierowaną pochodzące materiały:   Lista web: otwarteklatki.pl | opencages.org działających Polsce, rezygnują klatkowego: https://www.otwarteklatki.pl/te-firmy-zrezygnowaly-z-jaj-klatkowych/ Zdjęcia klatkowej: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656 Zdjęcia szczęśliwych https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157670837248725 Badanie IBRiS: https://www.otwarteklatki.pl/co-polacy-sadza-o-hodowli-klatkowej/ Badanie CBOS:https://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2018/28/newsletter.php     Otwarte Klatki | Open Cages   klatkowego, produktu oferty Ukrywa chowie klatkowym. nakłonienie wycofania produkcji.   – reklamuje wysokojakościowe premium, wspomina jednak, makaronów słodyczy. swoimi przetrzymywane zgadza wyjść klatki powietrze, grzebią ziemi, widzą słońca, chorują, także wzajemnie wydziobują zwierzęta których kaleczą klientów     29 sklepem Krakowie organizowany Stowarzyszenie Klatki. Organizacja dwóch miesięcy prowadzi kampanię skierowaną firmy, warunków, która uświadomić jakich marki.   Planowane wydarzenie trzecia demonstracja, aktywiści będą rozdawać ulotki informacyjne rozmawiać pióra powodu swojej jakikolwiek empatią według większa część konsumentów zwraca zakupie uwagę (35%), (11%), ważności (32%), aspekt. kierują   Rosnąca świadomość konsumencka wpływa decyzje biznesowe największych graczy spożywczym Polsce zadeklarowało swoich częściej zakupowych ogromnego zapewnia stresu mówi Cendrowicz, koordynatorka Znoszą Klatki.   Według opinii przeprowadzonych przeciwni klatkowej chów klatkowy odpowiednich wyborach życia. wskazują, Polaków producenci żywności, restauracje handlowe powinny klatkowego. Również najnowsze potwierdzają, codziennych animals.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »