REKLAMA

Ty odzyskałeś życie po kwarantannie, on nigdy nie ucieknie od choroby – najnowsza kampania Otwartych Klatek


Na terenie 8 największych polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty, przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Billboardy nawiązują do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby. 


Kampania outdoorowa, której strategię opracowała pro bono agencja mediowa Starcom, jest częścią kampanii społecznej “Frankenkurczak” prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, mającej na celu polepszenie warunków chowu kurczaków brojlerów. Akcja nawiązuje do uczuć, jakie towarzyszyły nam podczas przymusowej kwarantanny, której byliśmy poddani na przełomie marca i kwietnia br. – strachu, niepewności, obawy przed chorobą, tęsknoty za świeżym powietrzem. Nasza kwarantanna dobiegła końca i mogliśmy wrócić do spacerów po lesie, spotkań z przyjaciółmi i cieszenia się promieniami słonecznymi – niestety, dla brojlerów rzeczywistość pozostaje taka sama.


Chcemy zwrócić uwagę Polaków na warunki życia kurczaków brojlerów w chowie przemysłowym, bezpośrednio odwołując się do naszych niedawnych doświadczeń przymusowego zamknięcia, życia na małej powierzchni i braku możliwości swobodnego przemieszczania się  – mówi Anna Iżyńska, Menadżerka ds. kampanii w Otwartych Klatkach – My możemy już wyjść z domu, pójść do parku i pooddychać świeżym powietrzem. Dla kurczaków “kwarantanna” nigdy się nie kończy. – dodaje Iżyńska.


Aktywiści w swojej kampanii nawiązali do popularnych punktów w poszczególnych miastach, np. warszawskiego Placu Zbawiciela, krakowskich Błoni, łódzkiej Piotrkowskiej, trójmiejskich plaż, okolic Wisły, Warty czy Odry, najbardziej uczęszczanych parków itp. Wybierając charakterystyczne miejsca spotkań w każdym z miast, w którym pojawiły się nośniki, Otwarte Klatki chciały wzmocnić przekaz i jeszcze skuteczniej wpłynąć na wyobraźnię odbiorców.


Kurczaki brojlery w chowie przemysłowym żyją zaledwie 6 tygodni. W tym czasie przybierają gwałtownie na masie, co jest powodem chorób serca, układu oddechowego, układu nerwowego czy pękania kości nóg, które nie są w stanie udźwignąć własnego ciała - kiedy kurczak przewróci się, często nie jest w stanie samodzielnie się podnieść i gdziekolwiek przemieścić.

Zwierzęta nie mają też dostępu do świeżego powietrza i naturalnego światła - nigdy nie wychodzą na zewnątrz i spędzają całe życie w hangarach, ściśnięte po kilkadziesiąt tysięcy sztuk w jednym kurniku. Takie stłoczenie powoduje, że na fermach przemysłowych choroby rozprzestrzeniają się w ekspresowym tempie.

Kampania “Frankenkurczak” ma na celu nie tylko podniesienie świadomości społeczeństwa na temat warunków, w jakich hoduje się kurczaki na mięso, ale też wprowadzenie realnych zmian systemowych, które te warunki poprawią, m.in. poprzez zmniejszenie zagęszczenia ptaków, zapewnienie im większego dostępu do naturalnego światła i grzęd, rezygnację ze sztucznie wyselekcjonowanych ras szybkorosnących oraz odejście od metod uboju sprawiających zbędny ból – mówi Anna Iżyńska.


Polacy chcą lepszego życia dla kurczaków brojlerów. Według badań Biostat przeprowadzonych w lutym 2020 roku, ponad 80% badanych twierdzi, że zapłaciłoby wyższą cenę za mięso pochodzące z ferm zapewniającym kurczakom lepsze warunki. Aż 72,3% uważa warunki chowu kurczaków za istotne podczas zakupów.


Kampanię Otwartych Klatek można wesprzeć podpisując petycję, która dostępna jest pod tym linkiem.


Zdjęcia billboardów i citylightów:

https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/with/72157714990467923


Fermy brojlerów, 2020:

https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157713347784156


Ubojnia brojlerów:

https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157714828445306


 
Otwarte Klatk| Open Cages
 


 logo

 

 
Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.
 
 

125ml milk

logo
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

wyselekcjonowanych zapłaciłoby odejście suffering zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych społecznych, dokumentowanie chowu przemysłowego edukację promującą pozytywne postawy zwierząt. | Our prevent animals Klatki | Open Cages         Celem through introduction systemic social change, documenting conditions factory farming education promote positive attitudes toward Stowarzyszenia brojlerów: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157714828445306   Otwarte sprawiających kurczakom zbędny ból Iżyńska. Polacy lepszego Według badań Biostat przeprowadzonych badanych twierdzi, wyższą mięso pochodzące zapewniającym lepsze 2020: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157713347784156 Ubojnia warunki. uważa istotne zakupów. Kampanię wesprzeć podpisując petycję, która dostępna linkiem. Zdjęcia billboardów citylightów: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/with/72157714990467923 Fermy brojlerów, oddechowego, przekaz serca, końca uczuć, towarzyszyły przymusowej byliśmy poddani przełomie kwietnia strachu, niepewności, chorobą, tęsknoty kwarantanna dobiegła mogliśmy polepszenie wrócić spacerów lesie, przyjaciółmi cieszenia promieniami słonecznymi niestety, rzeczywistość pozostaje sama. – Chcemy zwrócić uwagę nawiązuje mającej bezpośrednio pokazując, Na terenie największych polskich billboardy citylighty, przedstawiające kurczaka fermie przemysłowej. Billboardy nawiązują minionej przeciwieństwie Klatki, ludzi, swojego zamknięcia choroby.  Kampania outdoorowa, strategię opracowała agencja mediowa Starcom, częścią społecznej prowadzonej Stowarzyszenie Polaków odwołując chorób chciały plaż, okolic Wisły, najbardziej uczęszczanych parków Wybierając charakterystyczne miejsca każdym miast, którym nośniki, wzmocnić Piotrkowskiej, jeszcze skuteczniej wpłynąć wyobraźnię odbiorców. Kurczaki przemysłowym żyją zaledwie tygodni. czasie przybierają gwałtownie masie, powodem trójmiejskich łódzkiej naszych wyjść niedawnych doświadczeń przymusowego zamknięcia, małej powierzchni swobodnego przemieszczania się  Iżyńska, Menadżerka Klatkach możemy pójść Błoni, pooddychać “kwarantanna” kończy. dodaje Iżyńska. Aktywiści swojej nawiązali popularnych punktów poszczególnych miastach, warszawskiego Zbawiciela, krakowskich animals.    
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »