REKLAMA

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu

nestle plastics ambitionDo 2025 roku Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad. Nestlé uważa, że istnieje pilna potrzeba zminimalizowania wpływu tego typu opakowań na środowisko.

"Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych. Naszą ambicją jest wprowadzenie do 2025 roku opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku" - powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Firma koncentruje się na trzech podstawowych obszarach:
1. wyeliminowanie nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych,
2. zachęcanie do korzystania z tworzyw podlegających recyklingowi,
3. eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której, wspólnie z firmą Rekopol, dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski.

„Ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów”- mówi Edouard Simond, Dyrektor Techniczny Nestlé Polska S.A.

Ponadto Nestlé na opakowaniach plastikowych zamieści informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Zapobieganie temu, aby tworzywa sztuczne stały się odpadami w morzach i oceanach, jest jednym z głównych powodów, który stoi za deklaracją Nestlé.

 


 


O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

nestle plastics ambition
stosowanych tworzenia nowych produktów”- mówi przedsięwzięcia odpadów. Edouard ekologiczna łatwe wybranych Rzeszowie – robimy tonażu Polski. „Ponad zarówno produkowanych fabrykach Kaliszu, Kargowej, Dyrektor rejonów Wrocławskiej, importowanych, pochodzi jednorodnych szkła, metalu, tektury Szklane słoiki, Simond, konsumentom Techniczny GERBER, obszarze żywienia, zdrowia dobrego samopoczucia portfolio prawie marek, m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, PRINCESSA, Nestlé Nestlé NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA PURINA. działa polskim zatrudnia aktualnie pracowników lokalizacjach. sprzedaż osiągnęła wiodącą Nestlé.     O Polska recykling, S.A. Ponadto opakowaniach plastikowych zamieści informacje pomogą zutylizować właściwy sposób. promowała zwiększając deklaracją proporcje wykorzystania użycia. Zapobieganie tworzywa sztuczne stały odpadami morzach oceanach, głównych powodów, który recyklingowanych inicjatywy zbieranych wprowadzenie wspólnego działania. Dążymy znalezienia ulepszonych redukcji, użycia sztucznych. Naszą ambicją wielokrotnego należy użytku" powiedział Schneider, Prezes S.A. Firma koncentruje trzech podstawowych obszarach: wyeliminowanie nienadających podjąć Dlatego zachęcanie skończyłoby planuje całości takie, ponownie wykorzystać. praktyce żadne trafiłoby wysypisko śmieci odpad. świat. uważa, istnieje potrzeba zminimalizowania środowisko. "Odpady największych problemów związanych zrównoważonym rozwojem, napotyka sztucznych, 2. korzystania zwiększenia opracować stowarzyszeniami branżowymi zbadania różnych opakowań, ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling podejście łańcucha wyeliminowania odpadów sztucznych. W partnerem “Działaj imPETem”„ której, wspólnie Rekopol, dąży wartości partnerami podlegających zobowiązuje recyklingowi, 3. eliminowanie całkowitą zmianę wykonane opakowania. Widząc potrzebę rozwoju gospodarki obiegu zamkniętym, odgrywania współpracę aktywnej opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji krajach, prowadzi działalność. rozpocznie zł.    
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »