REKLAMA

Konsorcjum „Polski E-BUS” przystępuje do programu NCBR


POLSKA MARKA ROŚNIE W SIŁĘ

 

Konsorcjum „Polski E-BUS” przystępuje do programu NCBiR. Ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju program wsparcia bezemisyjnego transportu to jedna z największych tego typu inicjatyw na świecie. Dzięki niej ponad 1000 ekologicznych autobusów nowej generacji może trafić na ulice polskich miast do 2023 roku. Wszystko to w ramach projektu „Bezemisyjny transport publiczny”.


W programie NCBR stosuje się nowatorską formułę partnerstwa innowacyjnego. To tryb w ustawie o zamówieniach publicznych, w którym państwo występuje w roli inteligentnego zamawiającego, kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów. W taką formułę współpracy doskonale wpisuje się projekt nowego w pełni polskiego autobusu elektrycznego, który będzie pojazdem modułowym z możliwością wymienności rożnych rodzajów magazynów energii. Kolejną innowacją będzie możliwość jazdy autonomicznej na poziomie 3 SAE co najmniej w obrębie zajezdni, co uczyni go produktem konkurencyjnym na światowych rynkach. Jego pomysłodawcą i inicjatorem jest konsorcjum „Polski E-Bus” zrzeszające firmy zainteresowane produkcją autobusu elektrycznego. – Chcemy, aby pojazdy powstałe w ramach tego projektu były innowacyjne i zaawansowane technologicznie. Czeka nas nie tylko rewolucja związana z rodzajem napędu, ale również rewolucja zarządzania miejską flotą autobusów. Co najważniejsze, przygotowywany model autobusu będzie wyrazem polskiej myśli technologicznej. To będzie wizytówka polskiej przedsiębiorczości – wyjaśnia Marek Pol, prezes zarządu spółki Ursus Bus, która jest liderem projektu.


Konsorcjum „Polski E-BUS” przystąpi do programu w rozszerzonym składzie, gdyż do dotychczasowych firm wchodzących w skład konsorcjum dołączył kolejny podmiot - ITM Poland. Spółka będzie odpowiadać za rozwiązania technologiczne, wpływające na optymalizację kosztów eksploatacyjnych pojazdu. Dzisiejsze technologie pozwalają na stałe monitorowanie systemów funkcjonujących w autobusach. Ciągły monitoring umożliwi optymalizacje zużycia paliwa lub energii, co zmniejsza koszty eksploatacji autobusu. Kierowcy mają bieżący dostęp do najważniejszych informacji i dzięki temu wiedzą, w jaki sposób najefektywniej prowadzić pojazd. Natomiast właściciele taborów mogą skutecznie zarządzać całą flotą i optymalizować koszty. – Odpowiedni monitoring pracy silnika i warunków panujących na drodze pozwala wybrać optymalny tryb jazdy, tak aby ograniczyć nadmierne zużycie energii. Kierowca mając dostęp do dużej ilości danych będzie w stanie modelować pracę autobusu tak, aby jego funkcjonowanie było jak najbardziej ekonomiczne. Wprowadzane rozwiązania pozwolą zmniejszyć ilość środków przeznaczanych na komunikację miejską, a są to środki publiczne gromadzone przez nas wszystkich – mówi Piotr Olesiński Prezes Zarządu firmy ITM Poland.
Skutkiem prowadzonych prac w ramach programu NCBR będzie opracowanie i dostarczenie innowacyjnych, bezemisyjnych pojazdów kategorii M3, w kategoriach długości 10m, 12m, 18m. Każdy pojazd musi być nowy i dopuszczony do ruchu drogowego oraz posiadać możliwość ładowania prądem zmiennymi i stałym wg standardu Combined Charging System. Szacowana wartość projektu to 2 308 700 000.00 zł.


 

Informacje o Ursus Bus S.A.:
Ursus Bus S.A. to spółka z polskim kapitałem, która została powołana w maju 2015 r. przez Ursus S.A i AMZ Kutno. Posiada duże doświadczenie w projektowaniu i produkcji autobusów oraz trolejbusów miejskich. Głównym celem firmy jest wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze elektromobilności, jednego z najszybciej rozwijających się sektorów transportu publicznego.


Spółka z sukcesem eksploruje branżę transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich. W 2016 r. Ursus Bus wygrał dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy. Kontrakt warszawski jest jednym z pierwszych w Polsce nakierowanych na zakup elektrycznych pojazdów zeroemisyjnych. W listopadzie ubiegłego roku spółka wygrała największy w Europie przetarg na jednorazową dostawę autobusów elektrycznych. Zamówienie złożył Urząd Miasta Zielonej Góry. W ramach zawartej umowy do Zielonej Góry trafi 47 nowych autobusów elektrycznych marki Ursus. Łączna wartość zamówienia wyniosła 96,5 mln zł brutto.
W czerwcu 2017 r. Ursus Bus S.A. podpisał umowę założycielską konsorcjum „Polski E-BUS”, którego jest liderem. Celem inicjatywy jest współpraca przy poszukiwaniu rozwiązań dla transportu miejskiego w oparciu o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego, polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego.

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

poszukiwaniu podpisał współpraca inicjatywy liderem. którego E-BUS”, założycielską umowę Europie wygrała kapitałem, wdrażanie rozwijających najszybciej jednego elektromobilności, obszarze innowacyjnych koszty. publicznego. Spółka produkcji projektowaniu doświadczenie Posiada Kutno. powołana została sektorów sukcesem ubiegłego warszawski listopadzie zeroemisyjnych. nakierowanych Polsce pierwszych jednym Kontrakt eksploruje Warszawy. Torunia przetargi wygrał modeli oferując branżę Odpowiedni najważniejszych optymalizować pojazdem magazynów rodzajów rożnych wymienności możliwością modułowym który innowacją elektrycznego, pełni nowego wpisuje doskonale współpracy produktów. Kolejną autonomicznej kreującego pomysłodawcą elektrycznego. produkcją zainteresowane zrzeszające E-Bus” inicjatorem rynkach. poziomie światowych konkurencyjnym produktem uczyni zajezdni, obrębie najmniej nowatorskich zamawiającego, pojazdy Rozwoju świecie. inicjatyw największych bezemisyjnego wsparcia program Badań ekologicznych Centrum Narodowe Ogłoszony NCBiR. SIŁĘ   Konsorcjum ROŚNIE POLSKA Dzięki trafić inteligentnego innowacyjnego. występuje państwo którym publicznych, zamówieniach ustawie partnerstwa polskich nowatorską stosuje programie publiczny”. W transport „Bezemisyjny Wszystko Chcemy, powstałe całą funkcjonujących paliwa zużycia optymalizacje umożliwi Ciągły autobusach. systemów zmniejsza monitorowanie stałe pozwalają technologie Dzisiejsze pojazdu. eksploatacyjnych energii, koszty optymalizację prowadzić zarządzać skutecznie taborów właściciele Natomiast pojazd. najefektywniej eksploatacji sposób wiedzą, dzięki informacji bieżący Kierowcy autobusu. kosztów wpływające innowacyjne autobusów. wizytówka technologicznej. myśli wyrazem przygotowywany najważniejsze, miejską wyjaśnia zarządzania również napędu, rodzajem związana technologicznie. zaawansowane przedsiębiorczości prezes technologiczne, skład odpowiadać Spółka Poland. podmiot kolejny dołączył wchodzących zarządu dotychczasowych składzie, rozszerzonym przystąpi projektu. Konsorcjum liderem spółki publicznego.
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »