Wspólną akcję podejmują Santander Bank Polska i Outriders
Santander Bank Polska i Outriders w konkursie #MamyWspólneCele 2019, szukają skutecznych rozwiązań na ważne problemy związane ze środowiskiem i naszym codziennym życiem. Na podstawie przesłanych zgłoszeń powstanie cykl artykułów w duchu dziennikarstwa rozwiązań, które skupią się na poszukiwaniu metod wprowadzenia rzeczywistych i pozytywnych zmian w otoczeniu.
Dziennikarstwo rozwiązań koncentruje się na konkretnym problemie - najpierw poddaje go analizie, a później poszukuje efektywnych sposobów na jego rozwiązanie. Reporter, poprzez research dziennikarski, porównuje różne metody podejścia do zagadnienia, a finalnie daje czytelnikowi uczciwy obraz tego, jak działają dane rozwiązania i jaki mają społeczny skutek w różnych miejscach na świecie. Celem dziennikarstwa rozwiązań jest zmiana debaty publicznej na bardziej konstruktywną - skupioną nie tylko na samych problemach i wyzwaniach, ale również na metodach wprowadzania faktycznej zmiany.
- Bardzo nam zależy na promowaniu metodologii dziennikarstwa rozwiązań zarówno wśród czytelników, jak i mediów – mówi Anna Górnicka, redaktor naczelna Outriders. - Planujemy też inne działania dla dziennikarzy, żeby zachęcić ich do tworzenia artykułów w tym duchu. Konkurs #MamyWspólneCele jest początkiem długiego i potrzebnego cyklu – dodaje redaktorka.
Aby wziąć udział w konkursie #MamyWspólneCele 2019 należy na stronie dziennikarstworozwiazan.pl zgłosić swoje pomysły na rozwiązanie przynajmniej jednego z pięciu palących problemów współczesnego świata. Uczestnik konkursu powinien zaprezentować swoją wizję tego:
- jak walczyć ze skutkami suszy,
- jak walczyć z ubóstwem energetycznym,
- jak poprawić recykling i gospodarkę odpadami,
- jak walczyć z brakiem wody pitnej,
- jak rozwiązać problem smogu?
Z tych pięciu zagadnień, jury wybierze najciekawsze, na podstawie których stworzone zostaną artykuły
w duchu dziennikarstwa rozwiązań.
– Jesteśmy partnerem konkursu #MamyWspólneCele 2019, ponieważ zależy nam na promowaniu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które są bliskie naszej misji oraz stanowią element naszej strategii – mówi Katarzyna Teter, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Santander Bank Polska. – W naszej organizacji przykładamy dużą wagę do kwestii ochrony środowiska, zwłaszcza w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Podejmujemy wiele zobowiązań i realizujemy działania mające pomóc zminimalizować negatywny wpływ prowadzonej przez nas działalności na ekosystem. Promujemy produkty i usługi uwzględniające poszanowanie dla natury oraz bierzemy pod uwagę i oceniamy wpływ finansowanych przez nas projektów na środowisko i klimat. Naszymi działaniami chcemy także inspirować pozytywne zmiany i aktywnie szukać sposobu ich realizacji – dodaje.
Konkurs #MamyWspólneCele 2019 rozpoczął się 28 października i potrwa do 12 listopada 2019 roku. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 18 listopada na stronie internetowej konkursu. Swoje pomysły można zgłaszać na stronie dziennikarstworozwiazan.pl.
-------
Grupa Santander Bank Polska S.A. jest drugą pod względem wielkości aktywów grupą finansową w Polsce. Santander Bank Polska oferuje rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych w Polsce sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest zadowolenie i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.
--------
Grupa Santander to wiodąca uniwersalna grupa bankowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Jest obecna na 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach i jest największym bankiem w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Według stanu na koniec czerwca 2019 r. grupa posiadała 142 mln klientów, 13 000 oddziałów i 200 000 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w jej bankach przez klientów (łącznie depozyty i aktywa w zarządzaniu) wynosiła 1,03 bln EUR. W I poł. 2019 r. Grupa Santander wypracowała zysk operacyjny na poziomie 4 045 mln EUR, co po wyeliminowaniu różnic kursowych stanowi wzrost o 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.