REKLAMA

Carrefour Polska gromadzi przedstawicieli środowiska żywności i rolnictwa oraz zachęca do działania na rzecz demokratyzacji BIO w Polsce

20190611 0170 christophe rabatel prezes carrfour polskaBlisko 400 przedstawicieli najważniejszych podmiotów skupionych wokół polskiego rynku żywności konwencjonalnej i ekologicznej wzięło udział w pierwszym Kongresie Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem był Carrefour Polska. Sieć zgromadziła najistotniejsze środowisko, aby upowszechniać wiedzę na temat żywności ekologicznej w Polsce oraz promować rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego. W ten sposób Carrefour realizuje jeden ze swoich celów biznesowych - demokratyzację żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów.

Kongres ECO FOOD 360 to największy w Polsce międzynarodowy kongres kompleksowo podejmujący tematykę żywności i rolnictwa ekologicznego w naszym kraju. Wzięło w nim udział blisko 400 uczestników związanych z polskim i europejskim rynkiem żywności, a także ochroną zdrowia i środowiska naturalnego. Wśród gości i prelegentów kongresu znaleźli się m.in. przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, jak również polskie i międzynarodowe środowisko naukowe z przedstawicielami Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Szeroko reprezentowane było środowisko polskich rolników konwencjonalnych i ekologicznych oraz producentów żywności, w tym dostawców Carrefour Polska. W Kongresie udział wzięły również liczne organizacje branżowe i pozarządowe związane z rolnictwem, produkcją żywności, społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz ekologią, a także studenci oraz klienci i pracownicy Carrefour Polska.

Podczas Kongresu swoje prelekcje wygłosili liderzy opinii, decydenci oraz czołowi polscy i europejscy eksperci zajmujący się badaniem wpływu żywności ekologicznej na różne obszary życia i działalności człowieka. Kongres ECO FOOD 360 swoim wystąpieniem otworzył Prezes Carrefour Polska, Christophe Rabatel, który przedstawił globalne wyzwania klimatyczne oraz wskazywał na konieczność transformacji żywieniowej całego łańcucha spożywczego i pilną potrzebę demokratyzacji produktów ekologicznych wśród konsumentów. Doradca Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Karol Krajewski, poinformował, że ministerstwo planuje wprowadzenie żywności ekologicznej do stołówkowego menu wybranych szkół i przedszkoli. Florent Guhl, dyrektor Francuskiej Agencji na rzecz Rozwoju i Promocji Rolnictwa Ekologicznego (Agence BIO), mówił o kondycji rynku żywności bio we Francji na tle innych krajów europejskich w ujęciu dynamiki ostatnich lat, głównych kanałów sprzedaży oraz najpopularniejszych kategorii produktowych. Flavio Paoletti z Włoch – starszy naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, mówił o rozwiązaniach systemowych wdrożonych przez włoskie Ministerstwo Rolnictwa, które spowodowały trzycyfrowe wzrosty eksportu produkcji bio oraz pobudziły krajową konsumpcję produktów ekologicznych, co uczyniło Włochy potentatem nie tylko na europejskim, ale i na światowym rynku. Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS, wskazywał na pozytywne skutki środowiskowe rolnictwa regeneracyjnego i rolę konsumentów w ratowaniu klimatu na przykładzie regionu Morza Bałtyckiego. Birthe Linddal socjolog i futurolog z Danii, przedstawiła tezy dotyczące przyszłości jedzenia, wśród których najważniejszymi są zredukowanie lub wyeliminowanie spożywania mięsa i produktów odzwierzęcych ze względów klimatycznych, etycznych, zdrowotnych oraz dobrostanu zwierząt. Prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska, wybitny polski ekspert ds. żywności ekologicznej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, przedstawiła wyniki badań wskazujące, że żywność ekologiczna, ze względu na swój skład, może wpływać na lepszy stan zdrowia  konsumentów, w tym redukować ryzyko zachowania na raka. Prof. dr hab. Piotr Skubała, ekspert ds. ekologii i ochrony środowiska z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wspominał z kolei o pozytywnym wpływie rolnictwa ekologicznego na środowisko naturalne oraz rozbudowę różnorodności biologicznej terenów wiejskich.

Podczas Kongresu odbyło się blisko 30 eksperckich wystąpień z obszarów: rolnictwa i przetwórstwa żywności; logistyki, dystrybucji i zarządzania gospodarstwami rolnymi i przedsiębiorstwami; środowiska; stylu życia i odpowiedzialnego biznesu; zdrowia oraz działań związanych z reklamą i promocją żywności i rolnictwa ekologicznego. Ich celem była edukacja wszystkich środowisk na temat walorów żywności ekologicznej oraz jej wpływu na ekonomię, środowisko naturalne oraz zdrowie i życie człowieka, a także zachęcenie obecnych na sali rolników, producentów i przetwórców żywności, do rozpoczęcia lub rozwoju produkcji ekologicznej.

Patronat honorowy nad Kongresem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Patronami Kongresu zostali Krajowa Rada Izb Rolniczych, Centrum Doradztwa Rolniczego, Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO w Polsce, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN, Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie, organizacje pozarządowe: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Kampania 17 Celów i Centrum UNEP-GRID Warszawa oraz Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Kongres otrzymał również wsparcie patronów medialnych, magazynów: Biokurier, Ekodostawcy oraz Handel,  a także portali: Teraz-środowisko.pl, Dietetycy.org.pl, DoZdrowia.com.pl oraz Handel Extra.

 

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

 

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

20190611 0170 christophe rabatel prezes carrfour polska
pozarządowe branżowe liczne wzięły dostawców rolników ekologią, reprezentowane Szeroko Koźmińskiego. Akademii Krakowie Wiejskiego, przedstawicielami naukowe międzynarodowe polskie odpowiedzialnością studenci Inwestycji zajmujący Christophe Polska, Prezes otworzył wystąpieniem człowieka. działalności obszary różne badaniem eksperci klienci europejscy polscy czołowi decydenci opinii, liderzy wygłosili prelekcje Polska. Podczas i pracownicy Rozwoju, Zdrowia który zgromadziła swoich realizuje sposób rozwój promować w Polsce wiedzę upowszechniać środowisko, najistotniejsze organizatorem biznesowych którego Ekologicznej pierwszym wzięło konwencjonalnej wokół skupionych podmiotów najważniejszych Blisko celów demokratyzację Środowiska, europejskim przedstawiciele znaleźli kongresu prelegentów gości Wśród naturalnego. ochroną a także rynkiem polskim konsumentów. Kongres uczestników Wzięło kraju. naszym tematykę podejmujący kompleksowo kongres międzynarodowy największy Rabatel, przedstawił wyeliminowanie pobudziły Jostein rynku. i na europejskim, potentatem Włochy uczyniło ekologicznych, konsumpcję krajową eksportu Norwegii, wzrosty trzycyfrowe spowodowały które Rolnictwa, Ministerstwo włoskie wdrożonych systemowych rozwiązaniach Hertwig Międzynarodową Ekonomii Birthe zredukowanie najważniejszymi których jedzenia, przyszłości dotyczące Danii, futurolog socjolog Linddal Bałtyckiego. Fundacją regionu przykładzie klimatu ratowaniu konsumentów regeneracyjnego środowiskowe skutki pozytywne BERAS, Rzymie, Radzie globalne Ministra Florent przedszkoli. szkół wybranych stołówkowego wprowadzenie planuje ministerstwo poinformował, Krajewski, Doradca Francuskiej konsumentów. potrzebę pilną spożywczego łańcucha całego żywieniowej konieczność klimatyczne wyzwania dyrektor Agencji i Żywienia kanałów naukowiec starszy – Włoch Paoletti Flavio produktowych. kategorii najpopularniejszych sprzedaży głównych Promocji ostatnich dynamiki ujęciu europejskich krajów innych Francji o kondycji (Agence Ekologicznego http://nowoczesnafarma.pl/Carrefour-Polska-gromadzi-przedstawicieli-srodowiska-zywnosci-i-rolnictwa-oraz-zacheca-do-dzialania-na-rzecz-demokratyzacji-BIO-w-Polsce.html  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »