Uprawa roślin to element nauki zdrowego stylu życia, troski o środowisko, ale również świetna zabawa dla dzieci w każdym wieku. Polska firma W.Legutko, lider na rodzimym rynku nasiennym, po raz kolejny rozdaje szkołom darmowe pakiety edukacyjne, w których znajdują się saszetki z nasionami, podłoże, doniczki oraz instrukcja wysiewu. To element akcji #ZDROWOROSNA, która poprzez zabawę ma uczyć dzieci w różnym wieku samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów, a także zdrowych nawyków żywieniowych.
#ZDROWOROSNA to II edycja akcji zainicjowanej i zorganizowanej w ubiegłym roku przez polską firmę W.Legutko. Już po raz kolejny, do placówek edukacyjnych w całej Polsce, które zgłoszą się do akcji, będą wysyłane darmowe pakiety edukacyjne z zestawem materiałów do nauki wysiewania roślin.
– W ubiegłym roku w akcję #ZDROWOROSNA zaangażowało się ponad 150 tys. dzieci w całej Polsce, a każde z nich wysiało własne warzywa. Była to pierwsza edycja akcji, a już od momentu ogłoszenia spotykała się ona z pozytywnym odbiorem nie tylko dzieci, ale także nauczycieli i rodziców. W tym roku chcemy dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców – podsumowuje Joanna Legutko z firmy W.Legutko.
W tegorocznej edycji #ZDROWOROSNA firma przeznacza ponad 5 tysięcy darmowych zestawów z nasionami do uprawy roślin. Pakiety są łatwodostępne do odbioru ze względu na partnera logistycznego akcji. Placówkę edukacyjną, szkołę czy przedszkole można zgłaszać poprzez formularz na stronie internetowej akcji #ZDROWOROSNA do 26 maja br. lub do wyczerpania zapasów. Po zakwalifikowaniu, placówki otrzymają bezpłatne pakiety edukacyjne, w których znajdują się 2 saszetki po 5 g nasion kopru ogrodowego, 5 litrów podłoża, 30 sztuk doniczek oraz instrukcję wysiewu.
Z myślą o społeczeństwie i środowisku
Akcja #ZDROWOROSNA to przykład jednego z wielu działań podejmowanych przez W.Legutko w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma od wielu lat przekazuje materiały do przeprowadzania lekcji nie tylko do placówek edukacyjnych, ale także tych, które prowadzą terapię poprzez ogród, czyli hortiterapię, a także domów dziecka. Dodatkowo przez 10 lat w centrach ogrodniczych w całej Polsce, W.Legutko przeprowadziło kilkaset darmowych zajęć, zachęcając dzieci do wysiewania i uprawiania własnych ogródków.
– Los naszej Planety w dużym stopniu zależy od nas i od naszych dzieci, dlatego podejmujemy tak wiele aktywności adresowanych właśnie tym najmłodszym ogrodnikom. Kampania edukacyjna, którą zorganizowaliśmy po raz pierwszy w ubiegłym roku, ma na celu budowanie świadomości ekologicznej, a także zdrowych nawyków żywieniowych u najmłodszych. Wszystko po to, by przyszłość była piękna i zdrowa – mówi Joanna Legutko, wiceprezes firmy W.Legutko. – Chcemy także pokazać, że uprawa roślin to świetna zabawa oraz że nie trzeba mieć do tego celu ogródka. Inspirujemy nauczycieli, opiekunów, rodziców i dziadków, by w kreatywny sposób kształtowali u swoich podopiecznych postawy proekologiczne i zamiłowanie do roślin – zachęca Legutko.
Poza misją edukacyjną ważnym punktem strategii W.Legutko jest troska o środowisko. Przedsiębiorstwo działa zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej, m.in. magazynuje i optymalizuje wodę opadową, która jest ponownie wykorzystywana, np. do nawadniania upraw. Nowoczesna hala magazynowo-produkcyjna w Jutrosinie (woj. wielkopolskie) zasilana jest energią ze słońca dzięki farmie fotowoltaicznej. Działania proekologiczne widoczne są także na poziomie prowadzenia biznesu: firma zrezygnowała całkowicie z wody butelkowanej zapewnianej pracownikom, a zamiast tego każdego z nich wyposażyła w bidon oraz zainstalowała odpowiednie filtry uzdatniające wodą kranową do picia. Co więcej – zamówienia wysyłane do klientów pakowane są w kartony z tzw. odzysku. W.Legutko nadaje im drugie życie, co bez wątpienia jest działaniem proekologicznym.
W.LEGUTKO to polski, rodzinny producent nasion, który od 1992 roku jest zaufanym dostawcą na rynku ogrodniczym zarówno polskim, jak i zagranicznym. Źródłem sukcesu marki jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. W.Legutko posiada ponad 1300 hektarów pól produkcyjnych i 236 autorskich odmian nasion. Firma dysponuje największym laboratorium nasiennym w Polsce. W.Legutko jest inicjatorem i organizatorem kampanii edukacyjno-społecznej #ZDROWOROSNA, której celem jest krzewienie postaw proekologicznych i zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci.