REKLAMA

Przejrzystość i wiarygodność kluczem do sukcesu na rynku żywności ekologicznej

organic 01W dniach 7-9 maja br. w Warszawie na Organic Marketing Forum spotkali się producenci żywności ekologicznej, handlowcy hurtowi i detaliczni, przedsiębiorcy, przedstawiciele nauki oraz rolnicy z około 30 państw, zainteresowani poznaniem najnowszych trendów w branży ekologicznej. Było to już siódme forum, którego organizatorem jest Międzynarodowe Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy EKOCONNECT, przy współpracy z Centrum Doradztwa Rolniczego, Ekoland, ORA i Polską Ekologią.

Podstawowym celem imprezy jest zacieśnianie współpracy między Europą Wschodnią i Zachodnią oraz wymiana doświadczeń na tematy dotyczące rynku rolnictwa i żywności ekologicznej. Mottem przewodnim tegorocznego spotkania było „Przejrzystość i wiarygodność kluczem do pozyskania klienta”.

Otwierając spotkanie minister Andrzej Butra podkreślił, że ekologia to nie jest „oszołomstwo” ale poszukiwanie tego co w naturze i w rolnictwie najlepsze. Jego zdaniem Polska od lat dobrze radzi sobie w branży produktów ekologicznych, słynących z jakości, charakteryzujących się wysokimi walorami smakowymi. Dzięki temu nasze produkty spożywcze, w tym ekologiczne, zdobywają uznanie konsumentów na całym świecie.

Przedstawiciel czeskiego Instytutu Nadzoru i Kontroli w Rolnictwie Jiri Urban bardzo mocno akcentował potrzebę przejrzystości i wiarygodności w ekologii. Jego zdaniem jest to branża jeszcze stosunkowo młoda, oparta w dużej mierze na entuzjastach, którzy chcą zrobić coś dobrego ale rynek ten się powiększa i nie jest już  wolny od ludzi którzy w pogoni za zyskiem próbują „iść na skróty”. Przez brak wiarygodności tacy eko-producenci mogą się na długo zdyskredytować w oczach konsumentów.

Rolnictwo ekologiczne to troska o środowisko i dbałość o zdrowie – stwierdziła Urszula Sołtysiak z AgroBioTest. Jej zdaniem rynek rolnictwa ekologicznego rozwija się imponująco i jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem rolno-spożywczym. Mimo, że ukształtował się oddolnie, niejako „pod prąd”, mimo że nadal jest mało konkurencyjny pod względem cen produktów. Prawdziwe koszty żywności, to koszty społeczne – podkreśliła U.Sołtysiak.

W programie forum znalazły się jak co roku wystawa produktów ekologicznych, konferencja oraz wyjazdy studyjne do gospodarstwa ekologiczngo w okolicach Warszawy, przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych oraz do radomskiego oddziału Centrum Doradztwa Rolniczego.

W Radomiu gościliśmy ośmioosobową grupę z Czech, Niemiec i Mołdawii, na czele z wiceministrem rolnictwa Mołdawii. Goście spotkali się z dyrektorem Henrykiem Skórnickim, który przybliżył im działalność CDR na rzecz rolnictwa ekologicznego oraz przetwórstwa produktów ekologicznych na poziomie gospodarstwa. Następnie zwiedzano Centrum Praktycznego Szkolenia w zakresie małego przetwórstwa mięsa, owoców i warzyw oraz zbóż. Goście odwiedzili także Pokazowe Gospodarstwo Ekologiczne w Chwałowicach. Tu zapoznali się z praktycznymi aspektami prowadzenia produkcji ekologicznej oraz z zadaniami badawczymi w produkcji roślinnej i zwierzęcej, prowadzonymi w Chwałowicach.

Źródło
http://cdr.gov.pl

 


Informacja dzięki uprzejmości Portalu Rolniczego NowoczesnaFarma.pl

Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Przejrzystosc-i-wiarygodnosc-kluczem-do-sukcesu-na-rynku-zywnosci-ekologicznej.html
 

125ml milk

organic 01
Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach ekologicznych oraz przydatnych poradach możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

żywności, Prawdziwe U.Sołtysiak. W wyjazdy ekologiczngo okolicach Warszawy, przedsiębiorstw gospodarstwa studyjne znalazły wystawa konferencja względem programie sektorem zdrowie dbałość stwierdziła Urszula Sołtysiak środowisko troska zdyskredytować oczach konsumentów. Rolnictwo ekologiczne AgroBioTest. rozwija oddolnie, ukształtował niejako „pod prąd”, rolno-spożywczym. produkcyjno-handlowych imponująco najbardziej dynamicznie rozwijającym konkurencyjny Niemiec Chwałowicach. Ekologiczne zapoznali praktycznymi aspektami Gospodarstwo Pokazowe warzyw owoców zbóż. odwiedzili także prowadzenia zadaniami Portalu uprzejmości Rolniczego NowoczesnaFarma.pl Żródło: http://nowoczesnafarma.pl/Przejrzystosc-i-wiarygodnosc-kluczem-do-sukcesu-na-rynku-zywnosci-ekologicznej.html   dzięki Chwałowicach. Źródło http://cdr.gov.pl   Informacja badawczymi roślinnej zwierzęcej, prowadzonymi mięsa, małego Mołdawii, długo wiceministrem Mołdawii. dyrektorem Czech, grupę Rolniczego. W oddziału Radomiu gościliśmy ośmioosobową Henrykiem Skórnickim, zwiedzano Następnie Praktycznego Szkolenia zakresie gospodarstwa. poziomie który przybliżył działalność ekologicznych radomskiego zrobić zacieśnianie imprezy między Europą Wschodnią Ekologią. Podstawowym Polską Europy Wschodniej EKOCONNECT, Rolniczego, Ekoland, Zachodnią wymiana „Przejrzystość spotkania pozyskania klienta”. Otwierając spotkanie tegorocznego przewodnim doświadczeń tematy dotyczące Mottem Środkowej Ekologicznego hurtowi handlowcy detaliczni, przedsiębiorcy, przedstawiciele ekologicznej, producenci dniach Warszawie Organic Marketing rolnicy około którego forum, organizatorem Międzynarodowe Rolnictwa siódme trendów państw, zainteresowani poznaniem najnowszych minister Andrzej ekologii. przejrzystości branża jeszcze stosunkowo potrzebę akcentował Nadzoru Kontroli Rolnictwie bardzo młoda, oparta zyskiem pogoni próbują „iść skróty”. już  powiększa dużej mierze entuzjastach, dobrego Instytutu czeskiego Polska najlepsze. dobrze słynących jakości, rolnictwie naturze podkreślił, ekologia „oszołomstwo” poszukiwanie charakteryzujących wysokimi uznanie zdobywają konsumentów całym świecie. Przedstawiciel ekologiczne, spożywcze, walorami smakowymi. Dzięki produkty eko-producenci
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »