REKLAMA

Dzień Ziemi. Porozmawiajmy o ekologii.

reduce reuse recycle imageNadmiar odpadów, zasoby wody, zrównoważony przemysł – to tylko niektóre aktualne tematy ekologiczne. 22 kwietnia, czyli Dzień Ziemi, jest okazją do rozmowy i przypomnienia sobie o ekologii. Co my sami możemy zrobić dla dobra i piękna naszej planety oraz czego powinniśmy w tym zakresie oczekiwać od instytucji publicznych i podmiotów prywatnych, takich jak producenci dóbr i usług? Na co powinien zwracać uwagę konsument świadomy ekologicznie? W tym roku Dzień Ziemi wypada w weekend – warto włączyć ten temat do rozmów podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi.

OPAKOWANIA I ŚMIECI
Świadomy konsument zwraca uwagę na opakowania kupowanych produktów. Mniej znaczy w tym przypadku więcej. Czasem producenci, poza na przykład foliowym opakowaniem, stosują jeszcze papierowe, będące dobrym nośnikiem treści marketingowych lub stosują zbyt duże albo za grube opakowania. Wybierajmy te cieńsze i lżejsze. Ważne jest, aby materiał, z którego zrobione jest opakowanie był łatwy do przetworzenia. Producenci coraz częściej wspierają konsumentów w odbiorze i recyklingu swoich opakowań czy niektórych produktów.

ZRÓWNOWAŻONY PRZEMYSŁ
Skoro mowa o dobrach importowanych, należy pamiętać, żeby wymagać od producentów, aby pozyskiwali swoje surowce ze zrównoważonych upraw. Jeśli surowce dostępne są lokalnie, ekologicznie będzie pozyskiwać je możliwie najbliżej miejsca produkcji. Ogranicza to logistykę i m.in. emisję spalin w transporcie surowca, a przy okazji wspiera lokalnych wytwórców.

Dla przykładu, marka WINIARY w 2012 roku firma rozpoczęła projekt „Burak z polskich pól”, którego celem jest pozyskiwanie buraka do barszczu czerwonego WINIARY wyłącznie od polskich rolników, przy jednoczesnym wdrażaniu w gospodarstwach dostawców standardów zrównoważonego rolnictwa. To przykład udanego połączenia wsparcia lokalnych rolników oraz ekologicznej edukacji. Ponieważ jednak wiele owoców, przypraw i produktów trzeba importować, warto wymagać od globalnych producentów procedur egzekwujących zrównoważoną, ekologiczną produkcję w całym łańcuchu dostaw.

WODA
Znaczenie i zużycie wody w przemyśle jest ogromne. Woda jest podstawowym składnikiem wykorzystywanym przy wielu procesach, zaczynając od mycia, po higienę i dezynfekcję maszyn do produkcji. W przemyśle spożywczym dodatkowo woda jest często składnikiem produktu. Tymczasem światowe media od lat alarmują, że zasoby wody kurczą się, że coraz częściej mamy do czynienia z suszą, a w wielu miejscach na świecie brakuje wody pitnej. Dlatego warto wspierać firmy, które wdrażają w swoich fabrykach recykling wody, stosując obiegi zamknięte, i starają się ograniczać zużycie wody w produkcji.

EKOLOGIA Z PERSPEKTYWY PRODUCENTA
Jak przestrzeganie norm ekologicznej produkcji wygląda z perspektywy największego globalnego producenta żywności, komentuje Tomasz Tarnawski, Kierownik ds. BHP i ochrony środowiska, Nestlé Polska.

- Ekologia jest bardzo istotną kwestią w przemyśle, zwłaszcza, jeśli prowadzi się go w tak ogromnej skali, jak to robi Nestlé. Dlatego regularnie wdrażamy innowacje i wewnętrzne procedury nierzadko znacząco wykraczające poza zakres aktywności wymaganych przez obowiązujące przepisy prawne. Do 2025 roku planujemy w Nestlé wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można ponownie wykorzystać. Już teraz ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp., w tym 60% materiałów używanych do naszych opakowań stanowią szklane słoiki, które są łatwe w recyklingu. Wszystkie odpady produkcyjne wytwarzane w fabrykach Nestlé Polska już obecnie nie trafiają na składowisko odpadów. W kwestii wody, Nestlé zobowiązało się, globalnie i w Polsce, do redukcji zużycia wody o 35% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej do 2020 roku w porównaniu do roku 2010. Wszystkie fabryki Nestlé w Polsce mierzą zużycie wody, dzięki czemu firma ma pełną kontrolę nad zużyciem wody podczas procesu produkcji. W trosce o środowisko regularnie udoskonalamy nasze procedury i standardy, aby czynić produkcję jak najbardziej przyjazną środowisku i konsumentom. Wierzymy, że jeśli wszyscy, zarówno producenci jak i konsumenci, będziemy kierować się zdrowym rozsądkiem i odpowiedzialnością, mamy szanse na realne zmiany.


 

 

 


O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

reduce reuse recycle image
tektury słoiki, portfolio szklane stanowią używanych materiałów metalu, samopoczucia szkła, jednorodnych pochodzi prawie sprzedawanych marek, robimy łatwe pitnej. zużycia trafiają redukcji globalnie zobowiązało kwestii obszarze odpadów. składowisko żywienia, Wszystkie zdrowia dobrego obecnie Polska wytwarzane produkcyjne odpady recyklingu. maszyn brakuje opakowaniem, marketingowych treści nośnikiem dobrym będące papierowe, jeszcze foliowym Wybierajmy producenci, Czasem więcej. przypadku znaczy produktów. kupowanych opakowania. cieńsze ŚMIECI Świadomy konsumentów należy importowanych, dobrach PRZEMYSŁ Skoro produktów. ZRÓWNOWAŻONY niektórych odbiorze wspierają lżejsze. Producenci przetworzenia. łatwy opakowanie zrobione materiał, Ważne zwraca przyjaciółmi. OPAKOWANIA producentów, kwietnia, piękna zrobić możemy przypomnienia rozmowy okazją Ziemi, ekologiczne. planety tematy aktualne niektóre przemysł zrównoważony odpadów, Nadmiar naszej powinniśmy rodziną zwracać spotkań rozmów włączyć weekend wypada ekologicznie? świadomy powinien zakresie usług? dóbr takich prywatnych, podmiotów publicznych instytucji oczekiwać pamiętać, pozyskiwali świecie producentów dostaw. WODA Znaczenie łańcuchu całym ekologiczną zrównoważoną, egzekwujących procedur globalnych Woda jest importować, trzeba przypraw owoców, jednak Ponieważ edukacji. ogromne. podstawowym wsparcia produktu. miejscach suszą, czynienia kurczą alarmują, światowe Tymczasem często wykorzystywanym dodatkowo spożywczym produkcji. W dezynfekcję higienę mycia, zaczynając procesach, rolników połączenia zrównoważonych najbliżej surowca, transporcie spalin emisję logistykę Ogranicza miejsca możliwie wspiera pozyskiwać ekologicznie lokalnie, dostępne Jeśli upraw. okazji wytwórców. Dla udanego rolników, rolnictwa. zrównoważonego standardów dostawców gospodarstwach wdrażaniu jednoczesnym wyłącznie przykładu, czerwonego barszczu buraka pozyskiwanie pól”, „Burak projekt rozpoczęła zł.  
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »