REKLAMA

AdBlue a norma Euro 6

 

 


Info Pras Inter Cars AdBlue a norma Euro 6Norma Euro 6 dotycząca emisji spalin to kolejna z serii dyrektyw wydanych przez Unię Europejską. Nowe przepisy ponownie obniżają wartości maksymalne dla emisji cząstek stałych i tlenków azotu w pojazdach.

Samochody z silnikami Diesla przeszły małą rewolucję techniczną, której celem było dostosowanie układu oczyszczania spalin tak, by osiągnąć emisje niższe od wartości granicznych przewidzianych w normie Euro 6. Konstruktorzy zostali zmuszeni do zastosowania różnych systemów zmniejszających zanieczyszczenie. Zmiany objęły m.in. wprowadzenie elektronicznego sterowania pracą silnika, zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, używanie turbosprężarek ze zmienną geometrią oraz wdrożenie recyrkulacji spalin (EGR). Ponadto pojawiły się katalizatory oksydacyjne minimalizujące emisję tlenku węgla (CO) i niespalonych węglowodorów (HC) oraz filtry cząstek stałych. Wszyscy producenci zamieścili też w swoich nowych pojazdach Selektywną Redukcję Katalityczną - SCR - technologię pozwalającą redukować do postaci wody i azotu szkodliwe tlenki azotu. Umożliwia ona zmniejszenie, emitowanego przez silniki Diesla, poziomu szkodliwych dla człowieka i środowiska związków. Układ redukuje tlenki azotu (NOx do 90%) węglowodory (do 90%) i cząstki stałe (do 50%). SCR to jedyne rozwiązanie, które spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6 i normy EPA.

SCR wymaga stosowania płynu AdBlue
Silniki z technologią SCR wykorzystują wodny roztwór mocznika - AdBlue, który jest magazynowany w pojeździe oddzielnym zbiorniku i wtryskiwany do układu wydechowego pojazdu. Następnie w katalizatorze SCR mocznik reaguje chemicznie i przekształca szkodliwe gazy w nieszkodliwy azot i parę wodną. AdBlue to roztwór mocznika (32,5%) o bardzo wysokiej czystości, stworzony i wynaleziony specjalnie dla zastosowania w przemyśle motoryzacyjnym. Przy podaniu AdBlue do katalitycznego transformatora SCR, dochodzi do szybkiej zamiany szkodliwych tlenków azotu (NOx) w azot (składnik powietrza) i parę wodną.


AdBlue jest zalecany przez prawie wszystkich producentów produkujących nowe samochody ciężarowe. Uzupełnianie płynu nie jest czynnością wymagającą większych umiejętności i przeciętny użytkownik może dokonać tego samodzielnie. Trzeba tylko pamiętać o tym, że płyn AdBlue należy wlewać do osobnego, przystosowanego do tego celu zbiornika w pojeździe.


Nowoczesne samochody posiadają elektroniczne systemy informujące o konieczności dolania płynu. Trzeba tego przestrzegać, ponieważ w przypadku, kiedy zabraknie AdBlue, ponowne uruchomienie silnika będzie niemożliwe.
Nie da się ukryć, że dolewanie AdBlue na stacjach serwisowych jest drogie, ponieważ jest traktowane jako usługa serwisowa. Na stacjach benzynowych AdBlue z dystrybutora można kupić w cenach detalicznych. Inter Cars oferuje płyn w opakowaniach od 1,5-litrowych (kierowanych do samochodów osobowych) do paletopojemników o pojemności 1000 litrów (głównie dla baz transportowych). Ceny AdBlue są bardzo zróżnicowane: im większe opakowanie, tym niższa cena za 1 litr.


AdBlue można znaleźć w sieci dystrybucyjnej Inter Cars pod indeksem AD BLUE M.

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
*
Podpis:

125ml milk

Info Pras Inter Cars AdBlue a norma Euro 6
czynnością większych umiejętności przeciętny Uzupełnianie ciężarowe. zalecany wodną. AdBlue prawie wszystkich producentów powietrza) czystości, Następnie pojazdu. katalizatorze mocznik reaguje wydechowego wtryskiwany magazynowany pojeździe oddzielnym zbiorniku chemicznie przekształca wynaleziony specjalnie przemyśle motoryzacyjnym. stworzony użytkownik nieszkodliwy wodną. (32,5%) wysokiej podaniu osobnego, opakowaniach oferuje 1,5-litrowych (kierowanych samochodów detalicznych. cenach serwisowa. usługa benzynowych dystrybutora kupić osobowych) paletopojemników litr. AdBlue niższa znaleźć dystrybucyjnej indeksem opakowanie, większe litrów pojemności (głównie transportowych). zróżnicowane: traktowane drogie, posiadają pojeździe. Nowoczesne elektroniczne systemy informujące zbiornika przystosowanego pamiętać samodzielnie. należy wlewać który konieczności dolania niemożliwe. ukryć, dolewanie serwisowych silnika uruchomienie przestrzegać, płynu. przypadku, zabraknie ponowne dokonać stosowania objęły Zmiany wprowadzenie elektronicznego sterowania zanieczyszczenie. zmniejszających zostali Konstruktorzy zmuszeni różnych systemów pracą silnika, piezoelektrycznymi, wtryskiwaczami używanie turbosprężarek zmienną Common systemie zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa normie przewidzianych obniżają ponownie maksymalne stałych pojazdach. Samochody przepisy Europejską. dotycząca     Norma kolejna dyrektyw wydanych silnikami Diesla osiągnąć oczyszczania emisje niższe granicznych dostosowanie której przeszły małą rewolucję techniczną, geometrią wdrożenie człowieka poziomu środowiska związków. Układ Diesla, silniki azotu. postaci Umożliwia zmniejszenie, emitowanego redukuje węglowodory EPA. SCR wymogi wymaga AdBlue Silniki technologią spełnia które cząstki stałe jedyne rozwiązanie, redukować pozwalającą emisję minimalizujące tlenku węgla niespalonych oksydacyjne katalizatory recyrkulacji (EGR). Ponadto pojawiły węglowodorów filtry Selektywną pojazdach Redukcję Katalityczną technologię nowych swoich stałych. Wszyscy producenci zamieścili wykorzystują
REKLAMA

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »