Wsparte finansowo przez NFOŚiGW przedsięwzięcie pn. „Usunięcie odpadów niebezpiecznych z nieruchomości w miejscowości Jasieniec 31, gm. Rybno” pozwoli usunąć blisko 2 tys. ton odpadów niebezpiecznych. 21 lipca br. podpisana została umożliwiająca to umowa dotacji na ponad 6 mln zł. W trakcie uroczystości w siedzibie Narodowego Funduszu w Warszawie, w której uczestniczył Poseł na Sejm RP Maciej Małecki oraz Wiceprezes NFOŚiGW Dominik Bąk, swój podpis na dokumentach złożył Wójt Gminy Rybno Damian Jaworski.
Oszacowana ilość zmagazynowanych odpadów, które będą podlegały utylizacji to ok. 1743 palet przechowywanych w dwóch halach oraz ok. 121 palet z mauzerami (o pojemności 1000 l) i beczkami (o pojemności 200 l) na terenie przed halami. Odpady pochodzą z przemysłu chemicznego, petrochemicznego, farbiarskiego, lakierniczego, motoryzacyjnego oraz z produkcji materiałów wybuchowych. Podmiot prawnie zobowiązany do utylizacji odpadów nie został zidentyfikowany. Usunięcie odpadów jest niezbędne ze względu na zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi oraz środowiska naturalnego. Dofinansowanie z NFOŚiGW będzie pochodziło z programu priorytetowego „Usuwanie porzuconych odpadów”. Pozostała część przedsięwzięcia w kwocie 4 mln zł sfinansowana zostanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Efektem ekologicznym działania będzie 1 921 ton unieszkodliwionych lub zabezpieczonych innych odpadów niebezpiecznych.
Zdjęcia (1)
Źródło
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
https://www.nfosigw.gov.pl/